Vilkino pokalbį
"Kauno dienai" pasipiktinęs kaunietis Linas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) papasakojo savo įspūdžius paskambinus trumpuoju informacijos telefonu 118. Vyras pasakojo, kad susidarė įspūdis, jog nė nesistengiama greičiau suteikti prašomos informacijos, o tik stengiamasi vilkinti laiką. Kaip vėliau paaiškėjo – ne veltui. Kaunietį pasiekė gana įspūdinga sąskaita.
"Vairavau, todėl pats negalėjau internete paieškoti informacijos. Paskambinau 118 ir paprašiau vienos įmonės adreso Kaune. Sulaukiau atsakymo, kad tokia įmonė veikia tik Vilniuje. Kelias minutes teko aiškinti, kad padalinys yra ir Kaune. Telefono ragelyje pasigirdo kompiuterio klavišų spragsėjimas, o aš laukiau. Įdomu, kur jie ieško informacijos, kad dėl paprastų užklausų reikia įrodinėti, kad tikrai pasakėme teisingai, ir laukti kuo ilgiau, kad tau surastų tą informaciją", – stebėjosi pašnekovas.
Sulaukus reikiamo adreso, brangus pokalbis nesibaigė. Konsultantas pradėjo klausinėti, ar skambinantysis norėtų, kad jo telefono numeris būtų įtrauktas į 118 duomenų bazę ir pan. Kol vyras į visus klausimus atsakinėjo "ne", iš jo sąskaitos kapsėjo nemaži pinigai.
Kitą kartą kauniečiui teko skubiai klausti Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties numerio ir vėl teko laukti. Kitą mėnesį mobiliojo ryšio operatorius pateikė sąskaitą, kuri privertė išsižioti.
"Iš pradžių galvojau, kad viršijau mobiliojo interneto kiekį, tad nusprendžiau nueiti į saloną ir pasiimti visą išklotinę. Iš tiesų už tokią sumą ir su Zelandija galima pasikalbėti", – savo reakciją įvardijo Linas.
Iš tiesų už tokią sumą ir su Zelandija galima pasikalbėti.
Apie tarifą neįspėja
Informacinė tarnyba 118 priklauso bendrovei "Lintel", kuri yra akcinės bendrovės "Teo" dalis. Jos atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis tikino, kad mokestis esą pradedamas skaičiuoti nuo 12 sek.
"Teo" klientams skambučio trukmė yra apvalinama 1 min. tikslumu. Visuose kituose tinkluose apmokestinimą nuo skambučio pradžios atlieka operatoriai", – "Kauno dienai" komentavo A.Stasiulaitis.
Paskambinus 118 numeriu, atsiliepusi konsultantė pateikė kitokią informaciją. Ji tikino, kad mokestis pradedamas skaičiuoti jau tada, kai pirmuosius žodžius taria įrašytas balsas.
"Kai autoatsakiklis pradeda pokalbį, tada ir skaičiuojamas didesnis tarifas", – sakė konsultantė ir pritarė, kad pirmąsias 20 sek. diktuojama 118 informacija ir žmogus praranda pinigus. Jis negauna reikiamos informacijos, bet už tą laiką reikia susimokėti.
Pasak "Teo" atstovo spaudai, šis trumpasis numeris nėra priskiriamas didesnio tarifo numeriams, todėl pokalbio pradžioje nebūtina informuoti apie skambučio kainą. Ji yra 0,43 cento už 1 min.
"Numeris 118 yra specialios paskirties, skirtas universaliajai paslaugai teikti. Pagal Lietuvos teisės aktus šiam numeriui yra nustatyta aukščiausia kainų riba, kurios neviršijame", – sakė A.Stasiulaitis.
Aprašytą kauniečio Lino atvejį, kai skambinančiajam reikia mokėti ir už kitus informacinės tarnybos siūlymus, patvirtina ir bendrovės "Teo" atstovai. Anot A.Stasiulaičio, užsiregistruoti klientams "118 kontaktų knygutėje" pasiūloma tam, kad prireikus jį būtų galima lengvai surasti, tačiau jei žmogui reikalinga skubi informacija, tokie klausimai esą neužduodami.
"Jeigu skambinantysis nėra užsiregistravęs "118 kontaktų knygutėje", tuomet jam siūlome tai padaryti. Ieškančiam skubios pagalbos asmeniui registruotis niekada nesiūlome. Knygelės paslauga naudojasi daugiau kaip 534 tūkst. registruotų vartotojų, kuriems ši paslauga padeda surasti seniai pamirštus draugus ar pamestus dokumentus", – tvirtino bendrovės atstovas spaudai.
Informacijos kanalai
Kaunietis Linas pasakojo, kad informacijos jam teko gerokai palaukti, todėl jam kilo įtarimas, kad kontaktinių duomenų ieškoma tiesiog per "Google" paieškos sistemą. A.Stasiulaitis tikino, kad informacijos ieškoma ne tik viešai prieinamais kanalais, bet ir turimoje duomenų bazėje.
"Pagrindinis mūsų informacijos šaltinis – unikali 118 duomenų bazė, sukurta naudojantis daugybės informacijos šaltinių duomenimis, taip pat informaciją teikiame ir iš viešų informacijos šaltinių. Informacija surenkama tiesiogiai kreipiantis į įstaigas", – dėstė bendrovės "Teo" atstovas spaudai.
Jo teigimu, vidutinė informacijos numerio 118 paslaugos teikimo trukmė yra 1,5–2 min. Jei konsultantas mato, kad informacijos paieška gali užtrukti ilgiau nei įprastai, pasiūlo perskambinti, tad klientams nereikia mokėti už ilgą laukimo laiką.
"Vis dėlto dažniausiai konsultantai reikiamą informaciją randa per keletą sekundžių, todėl perskambinimo atvejų pasitaiko retai", – tikino A.Stasiulaitis.
Atstovas informavo, kad jei klientai lieka nepatenkinti informacinės tarnybos 118 paslaugos kokybe arba negauna reikiamos informacijos, gali kreiptis dėl kompensacijos.
"Išnagrinėję situaciją, tokiam klientui kompensuojame už prakalbėtą laiką priskaičiuotą sumą. Tokių atvejų per mėnesį pasitaiko iki dešimies iš daugiau kaip 100 tūkst. skambučių. Nuolat atliekami nepriklausomi tyrimai rodo, kad vidutiniškai 9,5 iš 10 klientų informacijos tikslumą ir paslaugos kokybę vertina labai gerai", – tikino A.Stasiulaitis.
Laukė 40 min.
Kauniečiai dalijosi patirtimi ir skambinant trumpaisiais telefono numeriais į valstybines įstaigas. Esant tokioms situacijoms taip pat reikia apsišarvuoti geležine kantrybe. Kaunietė Marija pasakojo, kad trumpuoju numeriu 1882 teko ne kartą skambinti į Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI), o 1883 – į "Sodrą". Dažnai tekdavo palaukti beveik šešis kartus ilgiau, nei trukdavo pats pokalbis.
"Jei išeina koks nors naujas įstatymas, tai gali tiesiog miegoti telefoną apsikabinęs. Paskutinį kartą apie 40 min. laukiau, kol mane sujungs su VMI konsultantu, o pokalbis truko ne ilgiau kaip 5 min. Kitus kartus – ir po 10–15 min. tekdavo laukti", – sakė Marija.
"Jei yra mokamas muzikėlės pasiklausymas, tada iš viso absurdas. Kodėl turėčiau mokėti už tą laiką, kai aš nekalbu, o tik laukiu, kol atsilaisvins koks konsultantas", – pasipiktinimo neslėpė kaunietė.
VMI pozicija
"Kauno diena" pasiteiravo VMI, ar tikrai trumpasis informacijos numeris 1882 yra apmokestintas didesniu nei įprasta tarifu. Šios institucijos atstovai tikino, kad tarifą nustato patys telefono operatoriai.
"Trumpasis Mokesčių informacijos centro (MIC) numeris 1882 nėra apmokestintas padidintu tarifu, skambučiams yra taikomi ryšio operatorių nustatyti tarifai. Visą informaciją apie mobiliojo ryšio operatorių taikomus tarifus skambinant numeriu 1882 galima rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos internetinėje svetainėje", – sakė Kauno AVMI viršininkė Judita Stankienė.
Vis dėlto J.Stankienė atkreipė dėmesį, kad telekomunikacijų operatoriai skambučius apmokestina nuo atsiliepimo momento – kai išgirstamas balsinio pasirinkimo meniu. Vadinasi, jei žmogus laukia, kol bus sujungtas su specialistu, turi už tą laiką sumokėti.
VMI puslapyje rašoma, kad, skambinant 1882 numeriu iš "Teo" tinklo, taikomas 4 centų sujungimo mokestis, o minutė kainuoja 2 centus. Mobiliojo ryšio naudotojams skambučio ir sujungimo kainą nustato patys operatoriai. "Bitė Lietuva" ir "Tele2" internetinėse svetainėse nurodoma, kad šio numerio skambučio kaina priklauso nuo pasirinkto plano. Tačiau skambinant į "Sodrą" telefonu 1883, prakalbėta minutė kainuoja 1 euro centą.
"Pasitikėjimo telefonu visoje Lietuvoje 1882 skambučių skaičius kasmet auga. 2016 m. gauta per 1,15 mln. skambučių. Tai yra 14 proc. daugiau nei 2015 m. MIC telefonu teikiamų konsultacijų kokybę vertina kokybės vertintojai", – komentavo J.Stankienė. Ji pridūrė, kad, paskambinus 1882 telefonu, klientai gali būti ramūs dėl informacijos patikimumo, nes telefonu suteikta konsultacija yra lygiavertė rašytinei, kadangi pokalbiai yra įrašomi ir saugomi penkerius metus.
Vis dėlto nenorintiesiems mokėti už skambučius VMI specialistai siūlo naudotis nemokamais informacijos gavimo būdais. Mokesčių mokėtojai gali teikti ir rašytinius paklausimus elektroniniu būdu prisijungus prie asmeninės mokesčių mokėtojo erdvės "Mano VMI".
Naujausi komentarai