Kauniečiai visą savaitę galėjo susipažinti su saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ ekspozicija ir įsitikinti, kokios skaudžios pasekmės laukia ekploatuojant iš kelių gabalų sulipdytus automobilius. Prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ stovintį specialiai Vokietijoje eksperimento tikslais sudaužytą BMW pamatę laikinosios sostinės gyventojai buvo nustebę, kad vos 64 kilometrų per valandą greičiu į nejudančią kliūtį atsitrenkęs automobilis tapo toks sumaitotas.
Anot projekto atstovų, ekspozicijos Kaune buvo laukiama su nekantrumu, nes šis miestas garsėja savo didžiuliu automobilių turgumi, tad „Geležinių spąstų“ herojaus atžvilgiu tikėtasi nevienareikšmiškų lankytojų reakcijų.
„Tik atidarius ekspoziciją sulaukėme vieno vyriškio, kuris iškart ekspertiškai įvertino buvusias suvirinimo siūles ir teigė, kad toks virinimo būdas nepatikimas ir būtent dėl to automobilis taip stipriai deformavosi. Kitas žmogus stebėjosi, kaip apskritai tokie dalykai vyksta ir čia pat, ekspozicijos ekranuose demonstruojamus supjaustymo ir suvirinimo vaizdus, neatsitraukdamas peržiūrėjo kelis kartus iš eilės“, - sakė projekto vadovas Albinas Keturka.
Jo teigimu, nors reakcijų sulaukiama įvairių, tačiau ir skeptikai, ir pritariantys projekto idėjai visada sutinka vienu klausimu – jei tektų rinktis, ar sėstis į iš gabalų sulipdytą automobilį, ar į tokį patį, tik sveiką, visi renkasi pastarąjį.
„Skaičiuojame, kad per visą laikotarpį, kuomet keliaujame su projektu, „Geležinius spąstus“ gyvai aplankė jau per 100 tūkstančių žmonių. Po savaitinės ekspozicijos Kauno „Megoje“, visą šeštadienį būsime Telšių miesto šventėje“, - sakė A. Keturka.
Prieš tris mėnesius startavusio socialinio projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo atrinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas keliolikos metų senumo automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliuose.
Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC labaratoriją, kurioje buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.
Naujausi komentarai