Istorinė diena Kaune: perkami nauji troleibusai, kurie pakeis visus senuosius

Kaune važinėjantys senieji „Škoda“ troleibusai netrukus keliaus užtarnauto poilsio. Visus juos pakeis 85 nauji ir modernūs „Solaris Trollino 12“. Su senaisiais troleibusais Kaunas atsisveikins originaliu būdu – visi jie virs gatvės meno kūriniais.

Pasirašyta sutartis

Antradienį sename troleibuse buvo galima stebėti istorinį Kauno įvykį, kuomet pasirašyta 29,4 mln. eurų naujų troleibusų pirkimo sutartis. Tai pirmas kartas, kuomet vienu metu į viešąjį transportą investuojama tokia didelė pinigų suma.

Lenkų kompanija „Solaris“ per ateinančius metus į Kauną pristatys 85 naujus ir modernius troleibusus.

„Kaunas per visą savo istoriją investuoja didžiausią sumą, skirtą viešojo transporto atnaujinimui. Ši sutartis leis pakeisti visiems mums daugelį metų tarnavusius senus „Škoda“ markės troleibusus ir pasiūlyti keleiviams komfortiškiausias paslaugas. Nauji žemagrindžiai moderniausi troleibusai turės daugiau sėdimų vietų, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Nauja technika ir lygiagrečiai vykstantys kontaktinio tinklo atnaujinimo bei gatvių remonto darbai leis troleibusams važiuoti patikimiau, gerokai greičiau. Ir, neabejotinai, šiuolaikiško dizaino troleibusai labai papuoš miestą“, – kalbėjo bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Pasak konkursą laimėjusios Lenkijos bendrovės „Solaris Bus& Coach S.A.“ direktoriaus Baltijos šalyse Krzysztof Kowalski, planuojama, kad pirmieji naujo dizaino, modernūs troleibusai Kauną pasieks vėliausiai kitų metų vasarą, likusieji bus pristatyti per kitus keturis mėnesius.

Mindaugas Grigelis (dešinėje) ir Krzysztof Kowalski (kairėje)/Vilmanto Raupelio nuotr.

„Pirmąją troleibusų partiją sudarys penkios transporto priemonės, vėliau atvažiuos po 10-20 troleibusų. Noriu padėkoti Kaunui už pasitikėjimą mūsų kompanija“, – sakė K.Kowalski.

Tikimasi, kad naujieji troleibusai padidins keleivių srautus, mat iki šiol buvo pastebėta, kad dalis kauniečių nenorėjo važiuoti senaisiais „Škoda“ troleibusais ir stotelėje laukdavo, kol atvažiuos naujesnis žemagrindis troleibusas.

Kaunas per visą savo istoriją investuoja didžiausią sumą, skirtą viešojo transporto atnaujinimui.

Bendrovė „Kauno autobusai“ turi ambicingų planų ir dėl mieste važinėjančių autobusų. Planuojama, kad kitąmet Kauną turėtų pasiekti ir apie 50 naujų autobusų, o iki 2022 metų, kuomet Kaunas taps Europos kultūros sostine, miesto viešasis transportas bus pilnai atnaujintas.

Virs gatvės meno kūriniais

Beveik 25 metus tarnavę seni „Škoda“ troleibusai, kurie netrukus užleis vietą naujiesiems, taps gatvės meno parodos, pavadintos „Atia senienos, labas naujienos!“, dalimi.

„Gatvės menas yra svarbi Kauno identiteto dalis. Visi senieji troleibusai virs gatvės meno kūriniais, kurie pasakos skirtingas istorijas apie mūsų miestą. Tokios gražios yra troleibusų išleistuvės“, – teigė Kauno tarybos Sporto, laisvalaikio ir turizmo komiteto pirmininkas Andrius Palionis.

Šį antradienį buvo pristatytas pirmasis atsisveikinimo su senaisiais troleibusais parodos „Atia senienos, labas naujienos!“ eksponatas. Palaipsniui nauju gatvės meno rūbu apsivilks visi 93 senieji „Škoda“ troleibusai.

Originaliai atsisveikinti su senais troleibusais padeda gatvės menininkas Timotiejus Norvila – Morfai, bendradarbiavęs su iliustratore Egle Zubkoviene.

Sutaupė 5,5 mln. eurų

Bendrovei „Kauno autobusai“ pavyko surengti konkurencingą tarptautinį konkursą, kurio metu nuo planuotos pirkimo vertės pavyko sutaupyti net 5,5 mln. eurų. Viso kontrakto vertės – 6,9 mln. eurų, sudarys Europos Sąjungos lėšos, 1,1 mln. eurų pridės Kauno miesto savivaldybė, o „Kauno autobusai“ investuos 20,4 mln. eurų.

Visi troleibusai atitiks aukščiausius kokybės standartus, bus žemagrindžiai. Troleibusuose bus 33 sėdimos vietos, jie talpins iki 85 keleivių.

Keleiviai galės jaustis saugiau, nes jie bus apsaugoti nuo prispaudimo, t. y., durų uždarymo metu tarp durų atsiradus kliūčiai, jos automatiškai atsidarys. Visuose troleibusuose bus sumontuotas antialkoholinis variklio užraktas, tad kiekvienas vairuotojas, prieš pradėdamas darbą, turės pasitikrinti blaivumą.

Kauno miesto savivaldybės nuotr.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
drniai niekada nesupras , kokią žalą daro troleibusai klimatui . parašykit vidutinį troleibuso greitį , Kad šiek tiek suprastumėt , tai jo greitis žiede 10 km/h , ties laidų sujungimas dar mažiau . Iš to seka dirbtinos spūstys , o iš to oro užteršimas , tas pats su žaliomis lentelėmis šalia šviesoforo ir privalomu sustojimu . Esmė ta kad debilai arba valstybės ir žemės priešai priima sprendimus . Na o kita dalis visiškai nieko nesupranta .

kaunietis

kaunietis portretas
Nurašyti reiktų ir visus ilgus troleibusus [ autobusus - taip pat ] , nes jie vežioja orą, kažkiek trukdo eismui [ ypač tie "trigubi" autobusai ] ir...panaikinti mikriukus , kurie daro didžiausius kamščius...Kaip ? Ogi [ atleiskit, kurie susipratę ir sustoja normaliai ], jie paprastai sustoja prieš visuomeninio transporto stoteles, o už jų priversti sustoti ir autobusai, ir troleibusai ...kai stotelėje laukia žmonės ir laisvai tuo metu galėtų jie lipti į transportą...Na, po to lėkimas, grafiko vijimasis, žmonių plūdimasis, avarijos [ čia reiktų paminėti ir grafikų sudarinėtojus, tvirtintojus iš savivaldybės , kurie be grafikų sustatymo dar...vis skubina , kad kuo greičiau transportas važiuotų...]. Štai tokios tokelės...

kaunietis

kaunietis portretas
Pirmiausiai pagalvokite, kas tuos troleibusus vairuos. Žmonės taip išnaudojami, taip nuvaryti, kad jau pavojinga su jais važiuoti. Gal TROLEIBUSŲ VAIRUOTOJAMS MOKĖKITE NORMALIUS ATLYGINIMUS, SUDARYKITE GERUS GRAFIKUS. TURĖSITE IR VAIRUOTOJŲ, IR NEBUS BAISU SU JAIS VAŽIUOTI.
VISI KOMENTARAI 37

Galerijos

Daugiau straipsnių