Siūlomas tarifas
Jau kurį laiką ties visais įvažiavimais į Senamiestį sumontuota automobilių numerius skenuojanti sistema, tačiau kol kas ji veikė tik eksperimentine tvarka. Gegužės 14-ąją Kauno miesto taryba svarstys tarifus, taikomus už įvažiavimą į mažų emisijų zoną. Projekte numatyta už įvažiavimą į Senamiestį taikyti 2 eurų mokestį.
Kaip „Kauno dienai“ aiškino Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai, mokestis bus taikomas tiems vairuotojams, kurie kerta Senamiestį tikėdamiesi sutrumpinti kelią. Tie, kurie atvyksta ilgesniam laikui, mokės tik už parkavimą.
„Nuspręsta siūlyti 2 eurų mokestį, nes jis būtų toks pats, kiek kainuoja valandai Senamiestyje pastatyti automobilį. Jei žmogus atvažiuoja ilgesniam laikui, jis įvažiavimo mokesčio nepajus, tačiau jei važiuoja tranzitu, turės susimokėti visos valandos parkavimo mokestį, kuris bus įvardijamas kaip taršos mokestis“, – aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Apmokėti už įvažiavimą į Senamiestį bus galima keliais būdais. Viena siūlomų galimybių – užsiregistruoti svetainėje parkavimaskaune.lt, ten įrašyti savo automobilio valstybinius numerius, nurodyti asmens telefono numerį, e. paštą. Įvažiavęs į apmokestinamą Senamiesčio zoną, žmogus gautų pranešimą apie prievolę sumokėti arba už pravažiavimą, arba už stovėjimą.
„Parkomatai yra integruojami į sistemą ir juose bus galima sumokėti arba už taršą, arba už parkavimą. Planuojama, kad šį mokestį bus galima apmokėti ir per parkavimo programėles, kad žmonėms būtų kuo patogiau“, – kalbėjo M. Matusevičius.
Žinoma, gali pasitaikyti atvejų, kai vairuotojai, įvažiavę į mažų emisijų zoną, nesumokės mokesčio, tuomet laukia baudos. Kaip teigė savivaldybės atstovas, tie vairuotojai, kurie bus registravęsi „Parkavimas Kaune“ sistemoje, sumokėti mokestį galės per septynias dienas. Jei žmonės piktybiškai stengsis vengti mokesčio, Viešosios tvarkos skyrius skirs baudą.
Tranzitas: per parą į Senamiestį įvažiuoja apie 1,5 tūkst. automobilių, daugiau nei pusė jų čia ilgai neužsibūna. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Bus ir išimčių
Miesto tarybai priėmus sprendimą, Senamiesčio gyventojai galės kreiptis į biudžetinę įstaigą „Parkavimas Kaune“ ir gauti leidimus įvažiuoti į zoną. Leidimai skirti Senamiesčio gyventojams, kurie čia turi nekilnojamojo turto arba jį nuomojasi.
„Tarybos sprendime įrašyta, kad mokestis netaikomas nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitais pagrindais valdantiems nekilnojamojo turto vienetą. Manau, nuomos sutartis nebūtinai turės būti registruota Registrų centre, tačiau mes stengsimės išvengti atvejų, kai leidimo prašo ir turto savininkas, ir nuomininkas, nes bus galima registruoti tik vieną leidimą“, – aiškino M. Matusevičius.
Senamiestyje yra gyvenamųjų pastatų, kurie turi savo parkavimo vietas. Tokiems gyventojams leidimai bus išduodami pagal tai, kiek stovėjimo vietų yra įrengta. Pavyzdžiui, jei name penki butai ir penkios stovėjimo vietos, tik tiek leidimų žmonės ir galės gauti. Jei vietų įrengta daugiau, nei yra nekilnojamojo turto vienetų, leidimų skaičius bus atitinkamai didinamas.
Nuspręsta siūlyti 2 eurų mokestį, nes jis būtų toks pats, kiek kainuoja valandai Senamiestyje pastatyti automobilį.
„Jei yra suformuotas sklypas ir jame yra daugiau parkavimo vietų, gyventojai galės gauti daugiau leidimų, kai netaikomas įvažiavimo mokestis. Gyventojai turės pasitvirtinti parkavimo schemą ir ją atnešti į „Parkavimas Kaune“. Pagal tai bus išduodami leidimai. Tie Senamiesčio gyventojai, kurie savo parkavimo vietų neturi, ir iki šiol gaudavo parkavimo leidimus, tad ir su įvažiavimo leidimais, manau, nebus problemų“, – tikino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
„Kauno diena“ domėjosi, kaip bus su tais žmonėmis, kurie į Senamiestį atvyksta kaip svečiai pas čia gyvenančius žmones. Jei svečiai automobilius stato privačioje aikštelėje, nesinaudoja miesto parkavimo paslaugomis, ar jiems reikės mokėti už įvažiavimą?
„Jei gyventojai turi sklypą ir jame laisvą parkavimo vietą, svetainėje parkavimaskaune.lt jie galės užregistruoti svečių automobilio numerius ir tada jiems nebus taikomas įvažiavimo mokestis. Jei gyventojai turi vieną leidimą ir jų automobilis užima tą parkavimo vietą, keisti numerių nebus galima. Tai galioja tuo atveju, jei yra laisva vieta, nes kelios transporto priemonės toje pačioje parkavimo vietoje vienu metu negalės būti“, – nurodė M. Matusevičius.
Sistema: vienuolikoje vietų įrengtos švieslentės ir automobilių skenavimo sistema. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Reikės registruotis?
Eismo specialistas aiškino, kad leidimų reikės ir Senamiestyje veikiančioms įmonėms. Be to, sistemoje apie įvažiavimą į mažų emisijų zoną turės užsiregistruoti ir neįgalieji, ir tikrųjų elektromobilių vairuotojai.
„Yra įmonių, kurios turi, tarkime, 20 parkavimo vietų. Jos turės taip pat registruoti darbuotojų automobilių numerius, kad jie galėtų nemokamai įvažiuoti. Jei automobiliai keičiasi, sistemoje turės būti pakeisti ir numeriai. Kitaip tariant, jei yra daugiau darbuotojų, nei įmonė turi parkavimo vietų, verslo atstovai turės prisijungti prie sistemos ir suteikti leidimus tiems, kuriems tuo metu reikia“, – sakė M. Matusevičius.
Mažų emisijų zona bus nemokama ir neįgaliesiems. Jie taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje. Vienam negalią turinčiam asmeniui leidžiama užregistruoti vieną tuo metu mažoje emisijų zonoje esantį automobilį. Jei žmogus į Senamiestį važiuos kita transporto priemone, sistemoje turės pakeisti valstybinius numerius.
„Neįgalieji turės įvesti ir automobilio, ir neįgaliojo kortelės numerį. Įvažiuojant į mažų emisijų zoną padėti neįgaliojo kortelę už lango nebūtina, tačiau jei norės čia parkuotis, tada kortelė turi būti matomoje vietoje, kad kontrolę vykdantys žmonės žinotų, jog tikrai atvyko neįgalusis ir jam mokėti už parkavimą nereikia“, – aiškino M. Matusevičius.
Mokestis: jei automobilis Senamiestyje neišbus valandos, teks mokėti 2 eurus, jei stovės ilgiau – pagal parkavimo zonos tarifus. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Pagal pateiktą projektą matyti, kad nemokamai į Senamiestį bus leidžiama įvažiuoti gryniesiems elektromobiliams, tačiau įkraunamiems hibridiniams automobiliams jokių išimčių nenumatyta.
„Ir dabar vien EV numeriai nesuteikia teisės nemokamai parkuotis mieste. Jie turi būti registruoti sistemoje „Parkavimas Kaune“. Tad ir dabar elektromobilių vairuotojai turės užsiregistruoti, kad gautų leidimus nemokamai įvažiuoti į Senamiestį. Registruojantis gauti parkavimo lengvatą, elektromobiliai bus įtraukti ir į mažų emisijų zonos lengvatas“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
221,5 tūkst. – tiek automobilių per penkis mėnesius įvažiavo į Senamiestį.
Senamiestyje veikia ir mokymo įstaigos. „Kauno diena“ teiravosi, ar mokėti už įvažiavimą reikės tėvams, kurie kiekvieną dieną atveža vaikus?
„Planuojame ties Vytauto bažnyčia dalį aikštelės skirti būtent tėvams, į mokyklą atvežantiems vaikus, nes jie tik atvažiuoja į aikštelę, išleidžia vaiką ir išvažiuoja. Svarstome, kad tokias vaikų išleidimo vietas pažymėsime ženklais“, – teigė eismo specialistas.
Mažins tranzitą
Savivaldybės atstovai yra aiškinę, kad įdiegti mažų emisijų zoną Senamiestyje reikėjo būtent dėl tranzito, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja pro Senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas.
Dabar įrengtos švieslentės ir automobilių numerių skenavimo sistemos vienuolikoje vietų, pro kurias galima patekti į Kauno Senamiestį. Jos jau kurį laiką veikia ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu. Kol dar nepatvirtinti tarifai, sistema tiesiog stebi transporto srautus.
Regimanto Zakšensko nuotr.
M. Matusevičius nurodė, kad per penkis mėnesius į Senamiestį įvažiavo 221,5 tūkst. automobilių, tad vidutiniškai kas mėnesį šia zona važiavo apie 44 tūkst., o per dieną – 1,5 tūkst. automobilių.
„Mažų emisijų zonoje tranzitu važiavo apie 25 tūkst. automobilių per mėnesį, šie automobiliai Senamiestyje užtruko mažiau nei valandą. Tai rodo, kad daugiau nei pusė automobilių vairuotojų į Senamiestį užsuka ne su konkrečiu tikslu, o tik trumpam – trumpina kelią. Jei tokių automobilių sumažėtų bent 50 proc., tikrai būtų saugiau ir pėstiesiems, ir sumažėtų oro tarša“, – sakė M. Matusevičius.
Jei Kauno miesto taryba pritars projektui dėl mažų emisijų zonos Senamiestyje apmokestinimo, visa sistema pradės veikti nuo rugpjūčio 1 d.
Naujausi komentarai