Pereiti į pagrindinį turinį

Kaunas kviečia iš naujo pažinti miestą

2020-06-12 02:00

Ši vasara bus kitokia. Kiti miestai jau taikosi į vietinius turistus, Kaunas taip pat viliasi, kad lietuviai atsikratys stereotipų ir į laikinąją sostinę pažvelgs kitomis akimis.

Pramoga: neabejojama, kad šiemet dėl atgaivinto "Raketos" maršruto į Nidą ne vienas aplankys Kauną.

Lietuviai ar užsieniečiai?

Dar iki galo neatšauktas karantinas koreguoja šių metų turistinius planus. Juos keičia ne tik patys keliautojai, bet ir miestai. Štai Kaunas įprastai daugiau orientuodavosi į užsienio turistus, tačiau šią vasarą nemažas dėmesys bus skiriamas ir lietuvių viliotiniui.

Turizmo strategijas dėliojančios viešosios įstaigos "Kaunas IN" vadovas Tadas Stankevičius "Kauno dienai" patvirtino, kad ši vasara bus tikrai ypatinga ir kitokia. Dar iki galo neatslūgusi koronaviruso šmėkla paskatino perdėlioti planus ir labiau atsigręžti į vietinius keliautojus. Tačiau viliamasi, kad, sugrąžinus didžiąją dalį skrydžių, Kauną aplankys ir užsienio turistai. Tiesa, manoma, kad šiais metais jų daugiau atvyks iš kaimyninių šalių.

"Mums patiems įdomu prognozuoti, kaip atrodys mūsų ateitis. Turime parengę kelis scenarijus. Viskas priklausys nuo to, kaip greitai bus sugrąžinti buvę skrydžiai. Vienas scenarijus yra pagrindinis, orientuotas į artimųjų keliautojų – lietuvių, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir santykinai Skandinavijos turistų poreikius. Skandinavai yra pamėgę keliauti motociklais ir kemperiais, tad tikimės, kad, kaip įprastai, užsuks ir į Kauną. Jei bus palankesnis scenarijus, lauksime ir tų, kurie turi galimybę atvykti oro keliais", – pasakojo T.Stankevičius.

Pasak T.Stankevičiaus, norima, kad žmonės iš naujo atrastų Kauną. ("Kaunas IN"  nuotr.)

Pasak pašnekovo, didžiausią potencialą šiemet turi būtent vietiniai turistai, kurie įprastai rinkdavosi atostogas šiltuosiuose kraštuose, o dabar norės pažinti Lietuvą. Būtent dėl vietinių keliautojų "Kaunas IN" komanda parengė papildomų programų, kurios galėtų sudominti atvykėlius iš kitų miestų.

"Visi miestai bandys lietuvius pritraukti pas save. Mes nesame išimtis. Kaip tik kartu su partneriais įgyvendinome iniciatyvą – Kauno pažinimo aplikaciją, kuri veikia panašiai kaip orientacinės varžybos. Per Kauno asmenybes bandoma pažinti ir patį miestą. Tai ypač tinka keliaujantiems dviračiais, nes bus galima pamatyti istorinius objektus tiek mieste, tiek rajone. Ruošiamės skaitmenizuoti programas, kurias turėjome jau anksčiau.

Yra ir tokių maršrutų, kurie leidžia atsekti kitų tautų kultūros palikimą  Kaune, kuris ypač išryškėjo, kai miestas buvo laikinąja sostine. Tikimės, kad lietuviai paieškos mūsų mieste kitų kultūrų pėdsakų. Labai norime, kad tos vietos, kurios iki šiol nebuvo atrastos, šią vasarą išsiskleistų gražiausiomis spalvomis. Tikrai norime, kad iš kitų miestų atvykę keliautojai pamatytų Kauną tokį, kokį matome mes", – vylėsi turizmo ekspertas.

Pasak T.Stankevičiaus, nemažai maršrutų jau galima rasti mobiliuosiuose telefonuose, tačiau neatsisakoma ir popierinių žemėlapių. Juos bus galima pasiimti Turizmo informacijos centruose. "Skaitmena užima vis didesnę dalį. Joje patogiau atnaujinti maršrutus ar informaciją, susijusią su jais. Manau, kad mobilieji telefonai keliaujant po miestus tampa vis reikalingesni, ypač norint rasti vietas, kurios sudėtingiau pasiekiamos ar mažiau lankomos", – pridūrė "Kaunas IN" direktorius.

Maršrutų gausa

Turizmo specialistai teigė, kad Kaunas gali pasiūlyti įvairiausių pažintinių maršrutų. Vieni jų jau pamilti turistų, kiti kviečia į miestą pažvelgti naujomis akimis ir pamatyti ne tik tarpukario perlų didybę, bet ir šiuolaikinio gatvės meno estetiką.

Kaune ypač populiarus gatvės menas, jam skirtas net atskiras turistinis maršrutas.

"Kaune jau dabar yra daug veiklos, susijusios su besivystančia infrastruktūra, vis labiau išnaudojami dviračių takai, kuriais galima pasiekti įvairias miesto vietas. Kaune yra ir parkų bei miškų, tad žmonės gali rinktis tiek aktyvų, tiek pasyvų laisvalaikį", – apie tai, kad Kaune kiekvienas gali atrasti sau patinkančių dalykų, kalbėjo "Kaunas IN" vadovas.

Pasak jo, miestas gali didžiuotis fortų įtvirtinimais. Tai išskirtinis paveldas, nes kiti miestai negali pasigirti tokiais objektais ir jų gausa. Dabar fortai tvarkomi, kiekvienas gali kažką naujo pasiūlyti, kai kur veikia muziejai, tad istorijų medžiotojai čia atras tikrai įdomių pasakojimų.

"Tikrai ne visi yra susipažinę su tuo, ką siūlo Pažaislio kompleksas. Yra pažintinis takas iki "Jachtklubo", tad galima romantiškai pasivaikščioti, o po to apsistoti Pažaislyje. Centrinėje Kauno dalyje Laisvės alėja tikrai taps traukos centru, nes čia daug vietų, kur galima atsigerti skanios kavos ar tiesiog pabūti", – romantiškus maršrutus siūlė T.Stankevičius.

Pažaislis vilioja ne tik gamtos apsuptimi.

Pasak jo, tie, kuriems patinka architektūros akcentai, gali žvilgtelėti į Kauno modernistinį gidą, kuriame galima atrasti tarpukario dvasią. Mėgstantiems šiuolaikiškumą siūloma pažvelgti į gatvės meno sklaidą Kaune.

"Yra vienas maršrutas, atskleidžiantis Kaune egzistuojantį gatvės meną. Keliaujant maršrutu "Sienografo užrašai" galima pamatyti pagrindinius miesto gatvės meno kūrinius. Kiekvienas jų turi savo istoriją. Be to, jie išsidėstę įvairiose miesto vietose, tad, keliaudami šiuo maršrutu, turistai tikrai su Kaunu susipažins iš naujo. Kaunas yra atviras miestas įvairioms idėjoms ir kūrėjams", – pažymėjo pašnekovas.

Pasak jo, Kauno žavesį kuria ir čia gyvenantys žmonės bei įsikūrę verslai. Bendradarbiaujant atsiranda idėjos, kurios skatina ne tik pramogauti, bet ir pamatyti Kauno užkaborius bei į namus parsivežti geriausių emocijų.

"Atsiranda ir privačių iniciatyvų, kurios, manau vasaros metu bus labai patrauklios. Štai Nemuno saloje, prie "Žalgirio" arenos, atsirado pakrančių iniciatyva – žmonės kviečiami skaniai užkandžiauti ir rengti įvairius pasirodymus, žinoma, tiek, kiek leidžia dabartinės karantino sąlygos. Norisi, kad tokių iniciatyvų būtų ir daugiau. Mūsų tikslas, kad jos būtų žinomos, į jas eitų žmonės ir tikrai matytųsi, kad Kaune nemažai veiksmo ir galima smagiai praleisti laiką", – teigė T.Stankevičius.

Kaune yra ir parkų bei miškų, tad žmonės gali rinktis tiek aktyvų, tiek pasyvų laisvalaikį.

Vandens pramogos

Kaunas – upių miestas, tad nuo miesto neatsiejamos ir vandens pramogos. Kauno mariose galima pagaudyti vėją jachtomis arba plaukti didesniais laivais. Nemune irgi atgimsta laivyba, tad tikimasi, kad laivai turistams atstos ne vien pramogas, bet ir transportą, kuriuo galima  įdomiai pasiekti Kauną.

"Vandens keliai yra ir pramoga, ir susisiekimo galimybė. Kaunas turi labai didelį potencialą. Šiemet iš Kauno į Nidą jau galima plaukti "Raketa", Nemune siūlomi pažintiniai maršrutai miesto laivu ir keliais mažesniais laiveliais. Kauno mariose taip pat netrūksta pramogų.

Neabejojama, kad šiemet dėl atgaivinto "Raketos" maršruto į Nidą ne vienas aplankys Kauną.

Laivu galima pasiekti Lietuvių liaudies buities muziejų, Kadagių slėnį, pasigrožėti nuo vandens atsiveriančiais krantais. Įsivaizduojame, kad lietuviai atostogaus daugiau mūsų šalyje, tad pramoginiai pasiplaukiojimai tikrai bus populiarūs. Tie, kurie tokius plaukimus jau išbandė, mielai rekomenduoja kitiems", – sakė "Kaunas IN" vadovas.

Be to, mieste veikia ne vienas paplūdimys, o juose dažnai galima išsinuomoti valtį ar vandens dviratį ir taip įrašyti dar vieną pramogą į savo vasaros planą.

Reklamos strategija

Vis dėlto, nors šią vasarą Kaunas gali pasiūlyti įvairių pramogų, pažintinių takų ar istorijos paieškų, tačiau kol kas viešbučių tautiečiai rezervuoti neskuba. Pirmiausia juos lietuviai graibsto kurortuose, o Kaunui dėl vietinių turistų dėmesio dar teks pakovoti, todėl bus rengiamos reklamos strategijos, kuriomis bus bandoma atkreipti kitų miestų gyventojų dėmesį.

"Viešbučiai yra vieni labiausiai pajautusių šio pasaulinio įšaldymo padarinius. Mes su jais bendraujame ir stengiamės, kad mūsų iniciatyva daugiau žmonių atvyktų į Kauną ir apsistotų viešbučiuose. Žinoma, jie ir patys seka naujienas, kaip būtų galima įsitraukti į įvairias veiklas, tačiau rezervacijų kol kas yra žymiai mažiau, nei būdavo seniau. Mūsų didžiausias tikslas – miesto svečiams įrodyti, kad Kaune yra daug objektų, kuriems pamatyti vienos dienos neužtenka, todėl siekiame, jog žmonės čia praleistų daugiau nei vieną dieną ir su miestu susipažintų kiek įmanoma labiau", – nurodė T.Stankevičius.

Jis tikino, kad viešbučiuose laukiame ne tik svečių iš artimųjų kaimyninių šalių, kitų Lietuvos miestų, bet ir pačių kauniečių. Pasak "Kaunas IN" vadovo, mieste pradėjo veikti nauji viešbučiai, tad ir patys miestiečiai galėtų išbandyti juos ir savo mieste pabūti turistais.

"Kadangi šią vasarą daug kas atostogas planuosis kitaip, nei buvo įpratę, ir patys kauniečiai galėtų apsistoti Kaune įsikūrusiuose viešbučiuose ir taip savo atostogas padaryti visai kitokias, o po to savo jausmus ir patirtį galėtų perteikti draugams iš kitų miestų. Norime, kad žmonės jaustųsi kaip svečiuose, bet kartu ir namuose", – idėją, kaip savo miestą pamatyti kitaip, mestelėjo pašnekovas.

T.Stankevičius pripažino, kad su kurortiniais miestais tikrai teks pakovoti dėl vietinių turistų dėmesio, todėl rengiamos papildomos reklamos kampanijos, kurios bus įgyvendinamos būtent Lietuvos rinkoje, kad Kaunas taptų dar labiau matomas.

Linkiu atrasti viską, kas šiuo metu Kaune yra daroma, pamatyti miesto proveržį ir augimą.

"Kaip jau kalbėjome, dauguma lietuvių šiemet atostogas rinksis Lietuvoje, todėl natūralu, kad kurortų viešbučių paklausa bus didesnė. Kaip miestui save pozicionuoti, yra didelis iššūkis, nes ne visi miestai gali pasiūlyti jūros pakrantę ar SPA paslaugas. Todėl mes ir galvojame įvairius produktus, kurie atspindėtų būtent Kauną. Esame numatę žymiai intensyvesnę reklamą vietinėje Lietuvos rinkoje, stengsimės, kad pagrindines Kauno ekskursijas pamatytų kuo daugiau žmonių ir sužinotų, kad mūsų mieste yra dar dar neatrastų dalykų", – kalbėjo miesto įvaizdžiu besirūpinančios viešosios įstaigos "Kaunas IN" vadovas.

Kol kas jis neatskleidė, kaip Kauno reklama atrodys kituose miestuose, nes dar esą dėliojami paskutiniai akcentai. Tačiau pašnekovas nurodė, kad reklamos kampanijos bus vykdomos skirtingais informacijos kanalais ir pateikiamos įvairiomis formomis.

"Norėčiau pasakyti, kad mes visi turime vienus ar kitus stereotipus apie miestus ar vietoves, tačiau manome, kad Kaunas per pastaruosius metus žymiai pasikeitė. Intensyviai dirba ir "Kaunas 2022" komanda, kuri parengusi veiklų tiek kauniečiams, tiek miesto svečiams, tad tikrai linkiu atrasti viską, kas šiuo metu Kaune yra daroma, pamatyti miesto proveržį ir augimą. Kviečiame kiekvieną tapti Kauno ambasadoriumi, nepriklausomai nuo to, kur jis gyvena", – pridūrė T.Stankevičius.

Beje, buvo planuota į Kauną vilioti ir gastronomijos turistus. Miesto savivaldybė net buvo paskelbusi Kauno patiekalo konkursą. Tačiau dėl karantino komisija negalėjo išrinkti patiekalo, kuris atspindėtų Kauną, tad konkursas nukeltas į rudenį. Tik tada bus išrinktas patiekalas, kurį galės tiekti visos mieste veikiančios maitinimo įstaigos, tad šios Kauno reklamos dar teks palaukti. Iki tol miesto svečiams siūloma ne tik paskanauti įprastose miesto kavinėse, bet ir aplankyti legendines vietas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų