Minint 26-ąsias Baltijos kelio metines, unikalią akciją planuoja surengti kaunietis Aidas Jarušaitis. Jis dviračiu per tris diena, pasiryžęs įveikti net 650 km atstumą nuo Talino iki Vilniaus ir taip paminėti bei įprasminti šią reikšmingą Lietuvai sukaktį.
Skatins patriotiškumą
"Baltijos kelio akcija - 650 kilometrų ilgio susikibusių žmonių grandinė, prieš 26 metus nusidriekusi minint Molotovo Ribentropo pakto 50-ąsias metines, įtraukta į UNESCO programos "Pasaulio atmintis" tarptautinį registrą. Tądien rankomis tarp Vilniaus ir Talino susikabino apie 2,5 mln. žmonių, tarp jų buvau ir aš, tuo metu mažas, vienuolikos metų berniukas. Prisimenu, kaip drebėjau iš susijaudinimo, stebėdamas tokias vieningas ir be galo laisvės trokštančias lietuvių, latvių ir estų tautas,” - pasakoja akcijos organizatorius.
Dviratininkas startuos rugpjūčio 21 dieną 9 valandą nuo Hermano bokšto Taline, kuris ir buvo Baltijos kelio galutinis taškas. Iššūkis atkartos Baltijos kelio maršrutą ir bus suskirstytas į tris atkarpas (vidutiniškai po 215 km kasdien), numatytos nakvynės Salacgrivoje (Latvija) ir Pasvalyje. Rugpjūčio 23 dieną 19 valandą planuojamas sugrįžimas į Vilniaus Katedros aikštę, būtent tuo metu prieš 26-erius metus vyko Baltijos kelias.
Šios akcijos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į svarbią Lietuvos valstybei datą, sužadinti lietuvių patriotiškumo, vienybės jausmą.
"Nutariau mesti iššūkį sau – per tris dienas visiškai vienas dviračiu nuvažiuoti 650 km maršrutą nuo Talino iki Vilniaus, taip atkreipti visuomenės dėmesį į šią svarbią sukaktį bei pagerbti visus Baltijos kelyje dalyvavusius žmones,” – sakė A. Jarušaitis.
Sunkus iššūkis
Prie originalios akcijos mielai prisijungia ir miestai, per kuriuos driekėsi Baltijos kelio maršrutas. Ukmergės bei Širvintų rajonų savivaldybės organizuoja sutiktuves, kurių metu dviratininką pasitiks ir pasveikins rajonų vadovai, o vietos dviratininkų klubai organizuoja palydą jų miesto bei rajono teritorijoje. Pagal programą, A. Jarušaitis į Ukmergę atvažiuos rugpjūčio 23 dieną apie 15 val., o Širvintas turėtų pasiekti 17 val. Pasvalio ir Panevėžio rajono savivaldybės taip pat planuoja dviratininko sutikimą, tačiau tiksli dienotvarkė dar nėra žinoma.
Ar tikslas įgyvendinamas? Pasak A. Jarušaičio, nuomonių jis girdėjo įvairių, net buvo pavadintas ligoniu. Tačiau jis labiau linkęs pasikliauti sportininkų nuomone, kurie mano, kad gerai fiziškai pasirengęs žmogus, esant geroms oro sąlygoms, gali nuvažiuoti šį maršrutą, tačiau esant kitoms aplinkybėms būtų labai sunku. Pavyzdžiui, papūtus 10-15 m/s vėjui (o važiuojant pajūriu tai labai realu), kelionė gali baigtis nuvažiavus vos pirmus 100 kilometrų.
"1989 m. daug kam atrodė, kad Baltijos kelias nepavyks, kad tai neįgyvendinama, tačiau begalinis žmonių noras, patriotizmas bei tikėjimas davė neįtikėtiną rezultatą – 2,5 mln. žmonių susikibo už rankų ir sujungė trijų Baltijos valstybių sostines. Šį kartą noro ir patriotizmo yra ne mažiau, todėl dėsiu visas pastangas, kad nubrėžčiau liniją per tris Baltijos šalis, o rugpjūčio 23 dieną 19 valandą įvažiuočiau į Vilniaus Katedros aikštę. Kita vertus, jei būčiau tuo tikras, ar tai būtų iššūkis?” – retoriškai klausė A. Jarušaitis
Savo galimybes kaunietis vertina gana santūriai, nors tam ilgai ruošėsi. "Pagal mūsų skaičiavimus, esant normalioms sąlygoms, reikės važiuoti vidutiniu 30-35 km/h greičiu, o etapuose su blogesne kelio danga ar lyjant lietui, reikės išlaikyti 25 km/h greitį. Neabejotinai bus ir įkalnių, priverstinių sustojimų (maitinimasis, pradurta padanga ar rūbų pasikeitimas), o jie labai degina laiką ir mažina vidutinį greitį. Įvertinus visas šias sąlygas ant dviračio spidometro turėtų matytis 25 km/val. vidutinis greitis ir dienos priverstinių sustojimų laiko suma neturi viršyti 30 minučių. Vykdant šias sąlygas, tikslas bus pasiektas,” – kalbėjo jis.
Planuojama masinė akcija
Rengiantis šių metų akcijai atsirado daug palaikančių ir norinčių joje dalyvauti žmonių, todėl kitais metais planuojama surengti plataus masto renginį, kuriame dalyvaus dviratininkai iš visų trijų Baltijos valstybių. Pasak A. Jarušaičio, dar nėra visiškai aiškus renginio formatas – bus viena grupė, o gal keletas pagal skirtingą pajėgumą, tačiau jau pradėta preliminari dalyvių registracija.
"Pasistengsime sudaryti sąlygas dalyvauti visiems norintiems – dviračių mėgėjai galės važiuoti Lietuvos ar vieno rajono etapą, o pajėgesni dviratininkai turės galimybę įveikti visą maršrutą nuo Vilniaus iki Talino. Jau tariamės su Estijos ir Latvijos dviratininkais, todėl labai tikėtina, kad kitais metais ši Baltijos kelio akcija taps gražiu tarptautiniu renginiu,” – ateitis planais dalijosi A. Jarušaitis.
Plačiau apie akciją – baltijos-kelias.lt.
Naujausi komentarai