- Aistė Pagirėnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
-
Kauno dviratininkai: tai nesąmonė
Portalas kaunodiena.lt nusprendė sužinoti, ką apie naująsias taisykles mano Laisvės al. skriejantys dviratininkai.
Nuo liepos 1 – osios įsigaliojo nauji reikalavimai ne tik vairuotojams, bet ir dviratininkams. Juose numatoma, kad važiuodamas keliu dviratininkas privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, dviračio priekyje turi degti baltas, o gale – raudonos šviesos žibintas.
Portalas kaunodiena.lt nusprendė sužinoti, ką apie naująsias taisykles mano Laisvės al. skriejantys dviratininkai.
Aistė Sunelaitytė, Europos Savanorių Tarnybos koordinatorė
Įstatymo pakeitimai,mano manymu, beprasmiai. Tiesiog galima būtų dėvėti ryškiaspalvius drabužius, ne liemenes. O įjungti žibintai dienos metu visai nereikšmingi. Juk dieną namuose elektros nejungiame, tad ir priekinio žibinto dieną nesimatys. Nebent šviesa šiek tiek atsispindės nuo galinio. Šiandien pati šių reikalavimų nesilaikiau, liemenę vilkiu tik nakties metu.
Donatas Medzevičius, Rinkodaros vadovas
Aš dažniausiai važinėju tik po Senamiestį ir Laisvės alėją, tad bet kokiu atveju jokios liemenės niekados nedėvėsiu, net jei važinėsiu ir toliau. Manau, kad tokie reikalavimai kenkia dviračių kultūrai. Pats mėgstu laužyti taisykles, tad liemenės vilkėti nesirengiu.
Albinas Kazlauskas, buvęs cirko akrobatas
Viena retus,gal ir gerai.Taisykles reikia griežtinti, jeigu žūsta žmonės. Kita vertus, užsienyje tokių dalykų nėra... Patys duodame kitoms šalims nelabai gerą pavyzdį. Jei žmogus daug metų važinėja, laikosi taisyklių, reikalavimams nenusižengs. Manau, kad greitai šitas naujas taisykles panaikins.
Ramūnas Čereškevičius, programuotojas
Aš keliais retai važinėju, tad liemenė man nelabai reikalinga. Žinoma, jeigu naktį važiuoju, vilkiu liemenę ar segiu atšvaitą. Kadangi pats vairuoju, tai galiu pasakyti, jog dėvintis liemenę žmogus kelyje tikrai geriau matomas. Bet kuriant šias naujas taisykles šiek tiek persistengta.
Saulius Kazėnas, sveikatingumo treneris
Galvoju, kad per griežti reikalavimai. Jei kelyje yra intensyvus eismas, sutinku, kad tokių reikalavimų reikėtų laikytis. Jei važiuoji keliuku, kur nėra automobilių, tokie reikalavimai atrodo nepagrįsti. Važiuodamas bendro naudojimo keliu imsiuosi visų saugumo priemonių – pirmiausia reikia pačiam saugotis".
Vilma, laborantė
Įjungti žibintai dieną nieko gero neduoda. Liemenės – gal. Vakar važiuodama ant kuprinės buvau uždėjusi liemenę. Žibintus šiandien įsijungiau, nes tokie reikalavimai, bet iš šviesų jokios naudos nėra. Prieš liemenės vilkėjimą nusiteikusi nesu, nors vasarą ir taip visi važinėja ryškiai apsirengę.
Audronė, vaikų darželio auklėtoja
Taisyklių visiems reikia laikytis, bet jei bus netikėtos aplinkybės, viską lems tik dviratininko reakcija. Vis dėlto esu prieš šiuos reikalavimus, jie per griežti, visame pasaulyje tokių nėra.
Rimantas, fotografas
Kažką dėl saugumo reikia daryti, tad nesu labai priešiškai nusiteikęs prieš naujus reikalavimus. Tačiau įjungtos šviesos dieną nelabai matosi. O kas važinės karštą dieną vilkėdami liemenes? Geriau jau tada įjungti "mirksiukus". Aš pats žibintus dabar esu įjungęs, bet kiek pasižiūrėjau – jų nesimato.
Julius, moksleivis
Reikalavimai yra geri, nes šią vasarą buvo partrenkta daug dviratininkų. Bet, kita vertus, tokios taisyklės daugeliui turbūt nepatiks. Paaugliai manys, jog su liemenėmis juokingai atrodys. Pats važiuodamas atsižvelgsiu į situaciją. Jei važiuosiu, kur nėra dviračių takų ir yra intensyvus eismas, aišku, liemenę reikės užsivilkti.
Siūlė kur kas svarbesnių pataisų
"Kauno diena" rašė, kad praėjusią savaitę piktindamiesi įsigaliojusiais papildomais reikalavimais dviratininkams į protesto akciją prie Seimo susirinko dvi dešimtys žmonių.
Dviratininkų atstovai tvirtina, kad reikalavimai dienos metu dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus saugumo situacijos keliuose nepakeis, o žmones atgrasys nuo susisiekimo dviračiais.
"Piktinamės nepagrįstais ir nesąmoningais reikalavimais naudoti šviesas dieną arba reglamentuotą aprangą, kurios žmogus negali laisvai pasirinkti. Tokių reikalavimų nėra niekur daugiau pasaulyje", – stebėjosi Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.
Jis pažymėjo, jog daugiausiai dviratininkai į eismo įvykius pakliūna dėl nesaugaus lenkimo, ir dėl to racionalesnės būtų pataisos, kurios reglamentuotų šį manevrą.
"Dėl dviratininkų saugumo mes siūlėme pataisas, kad būtų reglamentuotas dviratininko lenkimas kelyje ne mažesniu kaip pusantro metro atstumu, tai yra pats svarbiausias saugumo reikalavimas, kuris nebuvo priimtas. Mums taip pat labai svarbus saugaus greičio laikymasis, chuliganiško elgesio kelyje mažinimas, neblaivių vairuotojų drausminimas – tai pagrindiniai dalykai, kurie kenkia eismo saugumui, o ne dviratininkai", – kalbėjo L.Vainius.
Vienas akcijos dalyvių Eduardas Kriščiūnas atvyko su senoviniais šarvais, taip parodijuodamas Seimo priimtas pataisas dėl papildomų reikalavimų dviratininkams. "Kada šarvai?" – skelbė kartu atsineštas transparantas.
"Tai dar vienas šaudymas į orą. Važiavimas dviračiu tikrai taps dar labiau nepopuliaresnis, tai yra geras būdas atgrasyti žmones įsigyti dviratį", – sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas E.Kriščiūnas.
Praėjusį antradienį įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais pataisos numato, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiu paros metu ar kai blogas matomumas privalomi abu šie reikalavimai. Policijos departamentas pažymi, kad nauji reikalavimai įsigaliojo tik važiuojamąja kelio dalimi, o ne dviračių takais, kelkraščiu ar šaligatviais važiuojantiems dviratininkams. Policininkų teigimu, Lietuvoje dviračių takų infrastruktūra dar nėra tinkamai išvystyta, kaip daugelyje senbuvių ES valstybių, kur pagrindinis dviračių eismas vyksta būtent dviračių takais, o ne važiuojamąja kelio dalimi.
Šiemet eismo įvykiuose jau žuvo 9 dviračių vairuotojai, iš jų net 7 – šviesiuoju paros metu, sužeista 160 šių eismo dalyvių, tarp jų 135 – šviesiuoju paros metu. "Policijos pareigūnai, rūpindamiesi eismo dalyvių saugumu kelyje, mano, kad kiekvieno žmogaus sveikata ir gyvybė yra svarbiau nei tam tikri suvaržymai ar nepatogumai", – dviratininkų pasipriešinimą sukėlusias pataisas gynė pareigūnai.
Šaltinis: BNS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė73
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa39
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...