Kauno dviratininkai: tai nesąmonė

Portalas kaunodiena.lt nusprendė sužinoti, ką apie naująsias taisykles mano Laisvės al. skriejantys dviratininkai.

Nuo liepos 1 – osios įsigaliojo nauji reikalavimai ne tik vairuotojams, bet ir dviratininkams. Juose numatoma, kad važiuodamas keliu dviratininkas privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, dviračio priekyje turi degti baltas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Portalas kaunodiena.lt nusprendė sužinoti, ką apie naująsias taisykles mano Laisvės al. skriejantys dviratininkai.

Aistė Sunelaitytė, Europos Savanorių Tarnybos koordinatorė

Įstatymo pakeitimai,mano manymu, beprasmiai. Tiesiog galima būtų dėvėti ryškiaspalvius drabužius, ne liemenes. O įjungti žibintai dienos metu visai nereikšmingi. Juk dieną namuose elektros nejungiame, tad ir priekinio žibinto dieną nesimatys. Nebent šviesa šiek tiek atsispindės nuo galinio. Šiandien pati šių reikalavimų nesilaikiau, liemenę vilkiu tik nakties metu.

Donatas Medzevičius, Rinkodaros vadovas

Aš dažniausiai važinėju tik po Senamiestį ir Laisvės alėją, tad bet kokiu atveju jokios liemenės niekados nedėvėsiu, net jei važinėsiu ir toliau. Manau, kad tokie reikalavimai kenkia dviračių kultūrai. Pats mėgstu laužyti taisykles, tad liemenės vilkėti nesirengiu.

Albinas Kazlauskas, buvęs cirko akrobatas

Viena retus,gal ir gerai.Taisykles reikia griežtinti, jeigu žūsta žmonės. Kita vertus, užsienyje tokių dalykų nėra... Patys duodame kitoms šalims nelabai gerą pavyzdį. Jei žmogus daug metų važinėja, laikosi taisyklių, reikalavimams nenusižengs. Manau, kad greitai šitas naujas taisykles panaikins.

Ramūnas Čereškevičius, programuotojas

Aš keliais retai važinėju, tad liemenė man nelabai reikalinga. Žinoma, jeigu naktį važiuoju, vilkiu liemenę ar segiu atšvaitą. Kadangi pats vairuoju, tai galiu pasakyti, jog dėvintis liemenę žmogus kelyje tikrai geriau matomas. Bet kuriant šias naujas taisykles šiek tiek persistengta.

Saulius Kazėnas, sveikatingumo treneris

Galvoju, kad per griežti reikalavimai. Jei kelyje yra intensyvus eismas, sutinku, kad tokių reikalavimų reikėtų laikytis. Jei važiuoji keliuku, kur nėra automobilių, tokie reikalavimai atrodo nepagrįsti. Važiuodamas bendro naudojimo keliu imsiuosi visų saugumo priemonių – pirmiausia reikia pačiam saugotis".

Vilma, laborantė

Įjungti žibintai dieną nieko gero neduoda. Liemenės – gal. Vakar važiuodama ant kuprinės buvau uždėjusi liemenę. Žibintus šiandien įsijungiau, nes tokie reikalavimai, bet iš šviesų jokios naudos nėra. Prieš liemenės vilkėjimą nusiteikusi nesu, nors vasarą ir taip visi važinėja ryškiai apsirengę.

Audronė, vaikų darželio auklėtoja

Taisyklių visiems reikia laikytis, bet jei bus netikėtos aplinkybės, viską lems tik dviratininko reakcija. Vis dėlto esu prieš šiuos reikalavimus, jie per griežti, visame pasaulyje tokių nėra.

Rimantas, fotografas

Kažką dėl saugumo reikia daryti, tad nesu labai priešiškai nusiteikęs prieš naujus reikalavimus. Tačiau įjungtos šviesos dieną nelabai matosi. O kas važinės karštą dieną  vilkėdami liemenes? Geriau jau tada įjungti "mirksiukus". Aš pats žibintus dabar esu įjungęs, bet kiek pasižiūrėjau – jų nesimato.

Julius, moksleivis

Reikalavimai yra geri, nes šią vasarą buvo partrenkta daug dviratininkų. Bet, kita vertus, tokios taisyklės daugeliui turbūt nepatiks. Paaugliai manys, jog su liemenėmis juokingai atrodys. Pats važiuodamas atsižvelgsiu į situaciją. Jei važiuosiu, kur nėra dviračių takų ir yra intensyvus eismas,  aišku, liemenę reikės užsivilkti.


Siūlė kur kas svarbesnių pataisų

"Kauno diena" rašė, kad praėjusią savaitę piktindamiesi įsigaliojusiais papildomais reikalavimais dviratininkams į protesto akciją prie Seimo susirinko dvi dešimtys žmonių.

Dviratininkų atstovai tvirtina, kad reikalavimai dienos metu dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba įjungti žibintus saugumo situacijos keliuose nepakeis, o žmones atgrasys nuo susisiekimo dviračiais.

"Piktinamės nepagrįstais ir nesąmoningais reikalavimais naudoti šviesas dieną arba reglamentuotą aprangą, kurios žmogus negali laisvai pasirinkti. Tokių reikalavimų nėra niekur daugiau pasaulyje", – stebėjosi Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius.

Jis pažymėjo, jog daugiausiai dviratininkai į eismo įvykius pakliūna dėl nesaugaus lenkimo, ir dėl to racionalesnės būtų pataisos, kurios reglamentuotų šį manevrą.

"Dėl dviratininkų saugumo mes siūlėme pataisas, kad būtų reglamentuotas dviratininko lenkimas kelyje ne mažesniu kaip pusantro metro atstumu, tai yra pats svarbiausias saugumo reikalavimas, kuris nebuvo priimtas. Mums taip pat labai svarbus saugaus greičio laikymasis, chuliganiško elgesio kelyje mažinimas, neblaivių vairuotojų drausminimas – tai pagrindiniai dalykai, kurie kenkia eismo saugumui, o ne dviratininkai", – kalbėjo L.Vainius.

Vienas akcijos dalyvių Eduardas Kriščiūnas atvyko su senoviniais šarvais, taip parodijuodamas Seimo priimtas pataisas dėl papildomų reikalavimų dviratininkams. "Kada šarvai?" – skelbė kartu atsineštas transparantas.

"Tai dar vienas šaudymas į orą. Važiavimas dviračiu tikrai taps dar labiau nepopuliaresnis, tai yra geras būdas atgrasyti žmones įsigyti dviratį", – sakė Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas E.Kriščiūnas.

Praėjusį antradienį įsigaliojusios  Saugaus eismo automobilių keliais pataisos numato, kad važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant tamsiu paros metu ar kai blogas matomumas privalomi abu šie reikalavimai. Policijos departamentas pažymi, kad nauji reikalavimai įsigaliojo tik važiuojamąja kelio dalimi, o ne dviračių takais, kelkraščiu ar šaligatviais važiuojantiems dviratininkams. Policininkų teigimu, Lietuvoje dviračių takų infrastruktūra dar nėra tinkamai išvystyta, kaip daugelyje senbuvių ES valstybių, kur pagrindinis dviračių eismas vyksta būtent dviračių takais, o ne važiuojamąja kelio dalimi.

Šiemet eismo įvykiuose jau žuvo 9 dviračių vairuotojai, iš jų net 7 – šviesiuoju paros metu, sužeista 160 šių eismo dalyvių, tarp jų 135 – šviesiuoju paros metu. "Policijos pareigūnai, rūpindamiesi eismo dalyvių saugumu kelyje, mano, kad kiekvieno žmogaus sveikata ir gyvybė yra svarbiau nei tam tikri suvaržymai ar nepatogumai", – dviratininkų pasipriešinimą sukėlusias pataisas gynė pareigūnai.

Šaltinis: BNS


Šiame straipsnyje: undefined

NAUJAUSI KOMENTARAI

ww

ww portretas
Lietuvos žmonės pasityčiojo iš tų žmonių kurie surinko 300000 parašų kad apribotų biurokratų ir valdžios galias.....dabar už tai teks "susimokėti" per įvairius ribojimus, baudas, šilumos ir elektros kainas .....naujus mokesčius....tiesiog už kvailumą.

kaip visada

kaip visada portretas
lt durnavoja olandijoje danijoje visi dviraciais vazineja nereikia nieko prakause tie lt politikai. kada gy eni kitoje salyje ir ziuri is salies tai tikrai keisti ju sprendimai

logika ir teisybe

logika ir teisybe portretas
tai dviratininkas partenkia automobili ar automobilis dviratininka. automobilius turetu uzdrausti jei jie zudo dviratininkus
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių