Savivaldybei ir miesto merui Andriui Kupčinskui Kauno gatves remontuojant daugiausia pažadais, situacija iš esmės tikriausiai nesikeis ir ateinančius dvejus metus. Miesto tarybos posėdyje tvirtinant Kauno gatvių priežiūros 2012–2014 metų programą, išaiškėjo, kad neįvykdyti anksčiau patvirtinti planai.
Programa skiriasi nuo realybės
Daugiau nei valandą ketvirtadienį trukusioje diskusijoje paaiškėjo, kad pagal dar praėjusiais metais patvirtintą Kauno miesto gatvių priežiūros 2011-2013 metų programą, nesugebėta įvykdyti daug darbų. Vadovaujantis programa, 2011 metais buvo planuojama atlikti darbų už 49,3 mln. litų, tačiau jų atlikta vos už 18,7 mln. litų. Kaip teigiama savivaldybės rašte, likusieji darbai neįvykdyti „dėl lėšų trūkumo, neparengtų detaliųjų planų bei teisinės registracijos“.
2012–2014 metų programos projektą pristatęs savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis kaip visada politikų buvo kalamas prie kryžiaus, nors kiek pinigų skirti gatvių remontui, visada sprendžia patys politikai.
„Gatvių remonto sąrašas pakoreguotas atsižvelgiant į seniūnijų pateiktus gatvių remonto prioritetus. Programos vykdymui 2012 m. iš Kelių priežiūros ir plėtros programos planuojama gauti apie 10 mln. litų. Už šias lėšas bus atliekamos inžinerinės paslaugos, gatvių priežiūros, tiesybos, rekonstrukcijos ir remonto darbai. Planuojamas finansavimas – 30 mln. litų, už kuriuos bus atliekami gatvių projektavimo, rekonstrukcijos ir tiesybos darbai. Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcijai skirta beveik 20,8 mln. litų iš valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos lėšų“, – apie artimiausius darbus pasakojo A.Pakalniškis.
Šaligatviams – nei lito
„Aloyzai, ar pasivaikščiosi su manimi Vilniaus gatve?“, – ironizavo Darbo partijos frakcijos seniūnas Gintaras Jonas Furmanavičius, klausdamas A.Pakalniškio apie nuolat atsiveriančias duobes Vilniaus gatvėje.
Skyriaus vedėjas atsakė, kad už šią bėdą atsakingi „Kauno vandenys“ susidūrė su keblumais – jų samdyti rangovai, likviduojantys trūkinėjančių vamzdžių avarijas, bendrovė „Kelių remonto grupė“ pastaruoju metu susiduria su rimtais finansiniais sunkumais. „Kauno vandenys“ jau ieško kito rangovo, kuris operatyviai spręstų šias problemas.
Aptariant klausimą dėl po žiemos nusitrinančių gatvės ženklinimo linijų, A.Pakalniškis aiškino, kad dažniausiai mieste naudojamas pigiausias dažymo metodas, kai tuo tarpu gerokai kokybiškesniam plastiko žymėjimui pinigų nerandama. Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas patvirtino, kad per paskutinius kelerius metus Kauno šaligatvių remontui neskirta nei lito.
Atsakydamas į tarybos nario Artūro Orlausko repliką, kad Miesto tvarkymo skyrius turi pasirašęs slaptą sutartį su važiuokles ir ratus remontuojančiomis įmonėmis Kaune, A.Pakalniškis teigė, kad duobes lopyti karštu asfaltu galima tik tada, kai vidutinė paros temperatūra siekia 10 laipsnių šilumos.
Numarintas projektas
Nors savivaldybė ir giriasi A. Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcija bei kitais darbais, tačiau dar svarbesnis projektas lieka numarintas..
„Kokioje stadijoje yra pagrindinių Kauno gatvių rekonstrukcijos projektas, kurio vertė siekia per 60 mln. litų? Buvo kalbėta, kad per žiemą bus paskelbtas konkursas ir surastas rangovas, tačiau, kaip matau, niekas nevyksta“, – klausė vienas opozicijos lyderių, buvęs miesto meras Rimantas Mikaitis.
Šiuo projektu planuota rekonstruoti Karaliaus Mindaugo prospektą, Raudondvario plentą, Jonavos gatvę. Kadangi šie darbai reikalautų nemažų finansinių išteklių, buvo numatytas taikyti atidėto apmokėjimo už atliktus darbus modelis – siūloma už atliktus darbus atsiskaityti per 10 metų laikotarpį.
A.Pakalniškis netiesiogiai pripažino, kad projektas užmirštas, nors, jo teigimu, trūko tik administracijos direktoriaus pavaduotojo parašo – pinigus buvo planuota skirti iš Kelių fondo direkcijos ir Susisiekimo ministerijos. Pasak vedėjo, dabar esą numatyta sudaryti darbo grupę šiam klausimui.
Jis taip pat pripažino, kad nėra parengtas Raudondvaro plento techninis projektas, kaip buvo planuota dar praėjusią vasarą.
Duobėms – 2,5 mln. litų
Kilus diskusijai, kurios gatvės turi būti asfaltuojamos pirmiausiai, nuskambėjo ironiškas pasiūlymas asfaltuoti gatves, kuriose gyvena tarybos nariai.
R.Mikaičiui pateikus Susisiekimo ministerijos statistiką, kurioje nurodoma, kad Kauno savivaldybė – viena mažiausiai pinigų gatvių remontui skiriančių savivaldybių Lietuvoje, miesto taryboje kilo pasipiktinimo banga ir kaltinimai iškraipant faktus.
Kaune yra apie 900 kilometrų gatvių – daugumai jų yra būtinas remontas. Šįmet savivaldybė planuoja tęsti jau pradėtus Technikumo, Jurbarko gatvių ir viaduko per geležinkelį Rokuose rekonstrukcijos darbus. Šiais metais bus tęsiamas pernai pradėtas Nuokalnės gatvės atnaujinimas.
Taip pat planuojama pradėti itin prastos būklės Tilto, Kareivinių, K. Veverskio ir Z. Gerulaičio gatvių rekonstrukcijos darbus. Aušros g. (nuo Žemaičių g. iki Giedraičių g.), Radvilėnų pl. (nuo K. Petrausko g. iki A. Baranausko g.), J. Basanavičiaus al. (nuo Radvilėnų pr. iki Taikos pr.) ir Panerių g. (nuo 101 namo iki Demokratų g.) planuojama nutiesti naują asfaltbetonio dangą.
Kauno miesto savivaldybė 2012 metais planuoja lopyti duobes už 2,5 mln. litų ir atlikti žvyruotų gatvių priežiūros darbų už 1,5 mln. litų. Ar miesto gatvės tikrai sulauks remonto už šias lėšas, parodys laikas.
Naujausi komentarai