Pereiti į pagrindinį turinį

Lėktuvo avarija Kaune: specialisto komentaras

2009-08-26 19:43
Lėktuvo avarija Kaune: specialisto komentaras
Lėktuvo avarija Kaune: specialisto komentaras / Tomo Raginos nuotr.

Civilinės aviacijos administracijos specialistai, aiškindamiesi antradienį Kaune įvykusios lėktuvo avarijos priežastis, linksta prie versijos, kad posūkio metu sustojo lėktuvo variklis ir pilotas buvo priverstas atlikti avarinį nusileidimą. Tuo tarpu kauniečiai aviatoriai gedi žuvusio kolegos.

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Kęstutis Auryla:

Turime konkrečius duomenis apie lėktuvą ir jo pilotą. Leonas Sakalauskas tikrai labai patyręs lakūnas, buvęs Lietuvos akrobatinio skraidymo rinktinės vienas iš narių. Skraidė nuo 1993 metų, turi akrobatinių skrydžių kvalifikaciją ir instruktoriaus reitingą, įvairių tipų orlaiviais ore praleidęs per 1200 valandų. Tai yra išties nemažai kaip tokios kategorijos pilotui – aviacijos mėgėjui.

Mūsų duomenimis, kartu skridęs Gintautas Mozgeris taip pat prijaučia aviacijai, ketino įstoti į klubą. Nelaimę tiriantys specialistai susitiks su juo pakalbėti, kai tik Kauno klinikų medikai leis. Avarijos aplinkybės tiriamos toliau. Jau dabar visiškai aišku, kad lėktuvas nukrito posūkio metu, atlikdamas nusileidimo manevrą, iki pakilimo tako likus maždaug puskilometriui. Liudininkų teigimu, skrydžio trajektorija iki žemės buvo gan staigi. Linkstama prie versijos, kad posūkio metu sustojo lėktuvo variklis ir pilotas buvo priverstas atlikti avarinį nusileidimą. Kodėl jam tai nepavyko, turės išsiaiškinti specialistai.

Kai iš lėktuvo lieka tik degėsiai, tirti gerokai sunkiau, bet buvo nemažai žmonių, mačiusių šį lemtingą skrydį. Vienas „Cessna“ lėktuvas tuo metu buvo pakilęs į orą ir jo pilotas matė nelaimė patyrusio orlaivio skrydžio trajektoriją. Kiti kolegos aviatoriai viską matė iš netoliese esančio aerodromo, o taip pat šį tą papasakojo aplinkiniai gyventojai.

Šįkart apie piloto klaidą ir žmogiškąjį faktorių kalbėti reikėtų mažiausiai. Pats asmeniškai gerai pažinojau L.Sakalauską kaip tvarkingą, problemų dėl skrydžių saugumo niekada neturėjusį pilotą.

Kalbant apie bendrą situaciją, reikia pastebėti, kad išties itin dažnai nelaimės, kaip ir sausumos transporte, įvyksta ne dėl techninių gedimų, o būtent dėl piloto klaidos. Vien šiemet tokių atvejų buvo ne vienas, kai skrydžių taisykles grubiai pažeidę ir elementaraus saugumo nepaisę aviatoriai patyrė tragiškas nelaimes. Sakoma, kad aviacijoje taisyklės rašomos krauju, bet vis dar ne kiekvienas lakūnas jų laikosi.

Šiemet, skirtingai nei prieš kelerius metus, situacija stabilizavosi, skaudžių nelaimių įvyksta mažiau. Beje, pastaruoju metu šalyje vis didėjantis ultralengvųjų orlaivių skaičius mus kiek neramina, mat daugeliui stinga patirties skrydžiuose su būtent šio tipo lėktuvais. Tai yra itin lengvi lėktuvai, pagaminti iš plastiko, pasižymintys kitokiomis aerodinaminėmis savybėmis ir reikalaujantys palankių oro sąlygų skrydžiams. Didesnis šoninis vėjas ar staigesnis pokrypis, sudėtingesnis viražas tokiu orlaiviu gali prišaukti rimtų nelaimių, tad nuo paprasto lėktuvo persėdant į ultralengvąjį, pilotai turėtų pernelyg nepasitikėti savo jėgomis ir ligtoline patirtimi, o verčiau tinkamai viską įvertinti ir griežtai laikytis visų taisyklių. Aerodinamika yra šventas mokslas kiekvienam pilotui.

Avariją patyręs lėktuvas

Lėktuvas „Sky Arrow 650 TCN“ 1997 metais pagamintas Italijoje. Po metų jis registruotas Lietuvoje, bendrovės „Vilkas Avia“ vardu. Šis šeimininkas išliko orlaivio savininku iki šiol. L.Sakalauskas dirbo minėtoje įmonėje.

Apie kokius nors pažeidimus ar techninius gedimus duomenų nėra. Šiam lėktuvui visai neseniai jam buvo pratęstas tinkamumo skraidyti pažymėjimas, tad jis buvo nuodugniai inspektuotas. Jei lygintume su automobilių technine apžiūra, tai lėktuvams skirta procedūra dar sudėtingesnė.

Lėktuvas priskiriamas ultralengvųjų orlaivių kategorijai Jo pilna masė kartu su įgula ir kuro atsargomis – 450 kilogramų.

Dėl palyginti nedidelės savo kainos (priklausomai nuo komplektacijos ir modelio, naujas kainuoja maždaug 50-80 tūkst. eurų) šie orlaiviai itin populiarūs pasaulyje. Pastaruoju metu Lietuvoje jų taip pat užregistruojama labai daug.

Kauno aeroklubo vadovas Algimantas Žentelis:

Leonas Sakalauskas buvo labai gerai pažįstamas Kauno aviatoriams. Tai ilgametis Kauno aeroklubo tarybos narys. Paskutiniu metu jis daugiau laiko skyrė ir ultralengviems lėktuvėliams, tačiau nenutraukė narystės ir klube. Netektis išties skaudi visai aviatorių bendruomenei.

Tai nebuvo koks nors parodomasis skrydis labai žemame aukštyje ar sudėtingas ir rizikingas manevras. Pilotas rengėsi tūpimui. Tyrimo komisija, manome, bus kompetentinga ir atsakys į visus rūpimus klausimus. Lėktuvui tūpiant, likus vos keliems šimtams metrų iki nusileidimo tako, toks smūgis į žemę. Tiesiog netelpa galvoje, kad tai galėjo nutikti. Aišku, ir „Boeing“ laineriai, vos pakilę, trenkiasi į žemę, gyvename ne rojuje, o žemėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų