Išgelbėti pavyko tik du žmones. Jie abu buvo skrydžio palydovai.
„Nustatyta 65 iš 179 žuvusiųjų tapatybė“, – pranešė Pietų Korėjos priešgaisrinės apsaugos departamentas.
Pietų Korėjos priešgaisrinės apsaugos departamentas gaisrui suvaldyti pasitelkė 32 gaisrinius automobilius ir kelis sraigtasparnius. Į įvykio vietą taip pat buvo išsiųsta apie 1 560 ugniagesių, policijos pareigūnų, karių ir kitų pareigūnų, teigiama pranešime.
Prožektorių šviesoje gelbėtojai milžinišku geltonu kranu kėlė sudegusį lėktuvo „Boeing 737-800“ fiuzeliažą ant pakilimo tako Muane, maždaug už 288 km į pietvakarius nuo Seulo.
Tikėtinomis katastrofos priežastimis pareigūnai įvardijo susidūrimą su paukščiais ir nepalankias oro sąlygas. Sudužus lėktuvui jo keleiviai iškrito, o orlaivis buvo „beveik visiškai sunaikintas“.
Vaizdo įraše užfiksuota, kaip oro linijų „Jeju Air“ lėktuvas Muano tarptautiniame oro uoste nusileido be ratų ir nuslydo nuo pakilimo tako, iš variklių veržiantis dūmams. Po to jis atsitrenkė į sieną, užsidegė ir sprogo.
„Keleiviai iš lėktuvo iškrito po to, kai jis atsitrenkė į užtvarą, todėl tikimybė išgyventi buvo nedidelė“, – aiškino šeimos per spaudos konferenciją sakė vietos pareigūnas, sakoma Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento išplatintame pranešime.
„Lėktuvas yra beveik visiškai sunaikintas, todėl žuvusiuosius identifikuoti sunku. Procesas užtrunka, kol surandame ir atgauname palaikus“, – cituojamas jis.
Išgelbėti pavyko tik du žmones, abu iš jų yra skrydžio palydovai, o iki vidurdienio buvo patvirtinta, kad 120 žmonių žuvo, sakoma ugniagesių tarnybos pranešime.
Naujienų agentūros AFP fotografas matė sudegusias „Jeju Air Boeing 737-800“ lėktuvo nuolaužas ant pakilimo tako Muane – maždaug už 288 km į pietvakarius nuo Seulo.
Pranešama, kad vykdomi paieškos ir gelbėjimo darbai.
Perdavė nelaimės signalą
Krašto apsaugos ministerija pranešė, kad avarija įvyko netrukus po to, kai sekmadienį 9.03 val. ryto (2.03 val. Lietuvos) laiku pradėjo leistis oro linijų „Jeju Air“ lėktuvas, kuriuo skrido 175 keleiviai, įskaitant du Tailando piliečius, ir šeši įgulos nariai.
„Nuo perspėjimo valdymo bokštui apie paukščio smūgį iki orlaivio bandymo vėl nusileisti ant kilimo ir tūpimo tako praėjo maždaug trys minutės“, – teigiama pranešime.
Likus dviem minutėms iki katastrofos pilotas perdavė „mayday“ nelaimės signalą bokštui, priduriama pranešime.
Paklaustas, ar avarija įvyko dėl per trumpo kilimo ir tūpimo tako (vaizdo įraše matyti, kaip lėktuvas atšoka nuo asfalto ir trenkiasi į sieną), pareigūnas teigė, kad tai greičiausiai nebuvo lemiamas veiksnys.
„Kilimo ir tūpimo tako ilgis yra 2,8 tūkst, metrų ilgio, o panašaus dydžio orlaiviai juo skraido be problemų“, – aiškino jis.
„Mažai tikėtina, kad avarija įvyko dėl kilimo ir tūpimo tako ilgio“, – pridūrė jis.
Muano ugniagesių stoties viršininkas Lee Jeong-hyunas (Li Džonghjunas) per spaudos konferenciją sakė, kad „numanoma avarijos priežastis – paukščio smūgis ir nepalankios oro sąlygos“.
„Tačiau tiksli priežastis bus paskelbta atlikus išsamų tyrimą“, – sakė Lee Jeong-hyunas.
Pigių skrydžių bendrovė „Jeju Air“ atsiprašė ir pažadėjo padėti.
„Nuoširdžiai atsiprašome, kad sukėlėme nerimą“, – sakoma oro linijų bendrovės pareiškime, paskelbtame jos socialinių tinklų kanaluose.
Nuoširdžiai atsiprašome, kad sukėlėme nerimą.
Bendrovė „Boeing“ pareiškime teigė, kad susisiekė su oro linijomis „Jeju Air“ ir yra „pasirengusi joms padėti“.
Naujojo Pietų Korėjos laikinojo prezidento reakcija į nelaimę
Naujasis Pietų Korėjos laikinasis prezidentas Choi Sang-mokas (Čoi Sangmokas), kuris pareigas pradėjo eiti tik penktadienį, prieš išvykdamas į Muaną sušaukė skubų vyriausybės posėdį, kad aptartų gelbėjimo operacijas ir atsakomuosius veiksmus, pranešė jo biuras.
„Manau, kad jokie paguodos žodžiai nebūtų pakankami gedinčioms šeimoms, kurios patyrė šią tragediją“, – sakė Choi Sang-mokas.
„Visa vyriausybė glaudžiai bendradarbiauja likviduojant avarijos padarinius, skiria visus turimus išteklius ir deda visas pastangas, kad užtikrintų visapusišką paramą žuvusiųjų šeimoms“, – pridūrė jis.
Tai pirmoji mirtina avarija vienos didžiausių Pietų Korėjos pigių skrydžių bendrovių „Jeju Air“ istorijoje.
Šios oro linijos buvo įsteigtos 2005-aisiais.
Rastos juodosios dėžės
Rastos abi Pietų Korėjoje sudužusio lėktuvo juodosios dėžės, įskaitant skrydžio duomenų ir balso įrašymo įrenginius, sekmadienį pranešė susisiekimo viceministras.
„Kalbant apie juodąsias dėžes, dabar jau rasti ir pilotų kabinoje esantis balso įrašymo, ir skrydžio duomenų įrašymo įrenginiai“, – per spaudos konferenciją sakė susisiekimo viceministras Joo Jong-wanas (Džo Džongvanas).
Naujausi komentarai