Daugelis esame susidūrę su kieme kaukiančia kaimyno automobilio signalizacija, kuri kartais nutyla tik išsikrovus akumuliatoriui. Pagal dabar Lietuvoje galiojančius įstatymus, skubios pagalbos automobilių signalizacijų triukšmo išvargintiems gyventojams neverta laukti.
„Visą naktį kaukė automobilio signalizacija. Kartu su kaimynais iškvietėme policiją, kad padėtų. Mašinos savininkas nekėlė telefono, tad visi aplinkui esantys daugiabučiai šiąnakt nemiegojo. O policija daugiau nieko negali padaryti – nutempti automobilio jie negali, tad belieka laukti, kada akumuliatorius nusės. Nejaugi negalima tokių savininkų pamokyti baudomis, užblokuoti ratus, kad savininkas būtų priverstas susimokėti baudą už jo visą naktį keliamą mašinos triukšmą?“, – piktinosi portalo 1kaunodiena.lt skaitytoja Kristina.
Savivaldybės Viešosios tvarkos tarnyba tokioje situacijoje bejėgė, kaip ir Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Patrulių rinktinė, kurie pagal triukšmo prevencijos Kauno miesto viešosiose vietose taisykles privalo užtikrinti jų įgyvendinimą.
Viešosios tvarkos tarnyba – savivaldybės biudžetinė įstaiga, dirbanti tik įprastinėmis darbo valandomis, prie kaukiančių automobilių ji naktimis nevyksta. Šį darbą atlieka patruliai, tačiau pagal dabar galiojančius įstatymus jie taip pat mažai gali padėti gyventojams. Jie gali pabandyti surasti automobilio šeimininką. Jei to nepavyksta padaryti, patruliai neturi teisės nutempti mašinos. Abi šios tarnybos gali tik nubausti pažeidėją pagal pateiktą pažymą.
„Norint nubausti pažeidėją, reikia pažymos apie pažeistą triukšmo lygio normą. Pateikus tokią pažymą mums arba policijai, pažeidėjui gresia bauda nuo 200 iki 1000 litų“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Teisės skyriaus Viešosios tvarkos tarnybos vedėjo pavaduotoja Irma Vasiliauskienė.
Antrą kartą prasižengusieji rizikuoja sulaukti nuo 1 iki 2 tūkst. litų baudos.
Kauno visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėjos Astos Liubinaitės teigia, kad centro jurisdikcijoje – tik iš stacionarių ūkinės ar komercinės veiklos objektų sklindantis triukšmas.
Kaip pavyzdį vedėja pateikė prekybos centro ventiliatorių, pravažiuojančių automobilių keliamą triukšmą. Tokio triukšmo matavimai atliekami specialiose laboratorijose – jų specialistai, iškviesti pagal skundą, atvyksta ir išmatuoja triukšmą. Per metus Kauno visuomenės sveikatos centras sulaukia apie 30 skundų.
Kiemuose kaukiančių automobilių signalizacijos triukšmo lygį tiria prie Kauno visuomenės sveikatos centro įkurta laboratorija.
„Policijos patrulis negali įvertinti, kokio triukšmo lygis sklinda iš mašinos, kurioje įsijungė signalizacija, nes neturi tam tinkamos aparatūros. Tai privalo atlikti Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija prie Visuomenės sveikatos centro. Ji išduoda pažymą, kurioje nustatoma, ar triukšmas viršijo normą ar ne. Šiuo pagrindu pareigūnai gali surašyti administracinio pažeidimo protokolą“, – teigė Kauno miesto savivaldybės gydytojo tarnybos vedėjas Donatas Senikas.
„Gavę skundą net ir naktį vykstame tikrinti, kas daugiau važiuos, jei ne mes. Bandome susisiekti su triukšmą keliančios mašinos savininku. Jei nepavyksta nustatyti savininko, surašomas tarnybinis pranešimas, kuris paliekamas komisariato pareigūnams. Jie toliau aiškinasi ir ieško automobilio savininko”, – pasakojo Kauno Patrulių rinktinės vyriausiasis specialistas Mindaugas Kabašinskas.
Jis patvirtino, kad Patrulių rinktinė neturi triukšmo matavimo prietaisų, nors teisės aktai juos įpareigoja pažaboti triukšmadarius. D.Senikas patarė žmonėms, kurių kiemuose piktavaliai vairuotojai nuolat palieka kaukiančius automobilius, kreiptis į minėtą laboratoriją.
Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Kauno skyriaus vedėja pavaduotoja Daiva Štreimikienė teigė, kad Kauno skyriaus Fizikinių veiksnių tyrimų poskyrio specialistai šiemet dar nesulaukė užsakymų išmatuoti automobilių signalizacijų keliamo triukšmo. Jos teigimu, tokių iškvietimų pasitaiko labai retai. Į iškvietimus darbuotojai vyksta bet kuriuo paros metu.
Naujausi komentarai