Ilgalaikė sutartis
Projekto komanda šiandien pristatė kitų metų planus ir vieną iš pagrindinių rėmėjų, kuriam atitenka labai svarbus vaidmuo kelyje į bendruomeniškumą, pilietinę visuomenę bei Kauno ir Lietuvos garsinimą pasaulyje.
„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ vienu iš pagrindinių rėmėju tapo didžiausias šalies aludaris „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA).
„Bendradarbiauti su „Švyturys-Utenos alus“ pradėjome kovo mėnesį ir ši partnerystė išaugo taip, kad dabar jau turime vieną iš oficialių pagrindinių rėmėjų“, – sakė „Kaunas 2022“ direktorė Virginija Vitkienė prieš oficialią ilgalaikės sutarties pasirašymo ceremoniją.
Tai neabejotinai svariai prisidės prie pagrindinio „Kaunas 2022“ siekio – impulso ir pokyčių bendruomenėje, Kauno miesto ir rajono kaip laimingų žmonių ir patirčių, įtraukios šiuolaikinės kultūros vietos kūrimo. „Empatiškumas, bendruomeniškumas, tolerancija – tai kultūros atnešamas poveikis“, – vardijo V. Vitkienė.
ŠUA bei „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas teigė, kad akivaizdu, jog šis grandiozinis projektas tikrai vertas dėmesio.
Jis reikšmingas ne tik Kauno miestui ir rajonui, Lietuvai, bet ir visai Europai.
„Jis reikšmingas ne tik Kauno miestui ir rajonui, Lietuvai, bet ir visai Europai“, – kalbėjo R. Viršilas. Anot jo, sprendimą bendradarbiauti lėmė ir renginio mastas bei nešamos idėjos, ir organizatorių požiūris, energija, kūrybingumas. „Norime būti to dalimi“, – sakė generalinis direktorius.
R. Viršilas, jo vadovaujamai bendrovei tapus itin svarbiu „Kaunas 2022“ partneriu, teigė su komanda galįs tik džiaugtis, kad turi galimybę prisidėti prie tokio didelio, įdomaus ir svarbaus proceso kaip „Kaunas 2022“ idėjų įgyvendinimo ir sklaidos.
„Jau dabar organizatorių komandos nuveikti darbai liudija, kad dideli užmojai čia puikiai dera su gebėjimu juos įgyvendinti. Tapę pagrindiniu rėmėju, tikimės būti ir projekto švyturiu, kuris dar labiau sustiprins ir paskatins „Kaunas 2022“ projekto lyderystę“, – teigė R. Viršilas.
Kaip labai sveikintiną dalyką, jis išskyrė tai, kad „Kaunas 2022“ renginiai skirti ir prieinami plačiajai visuomenei, ne tik elitui.
Bendrovė kultūros projektus, renginius remia jau seniai ir nuosekliai, pavyzdžiui, yra didysis MO muziejaus rėmėjas, o Klaipėdoje kasmet teikia „Klaipėdos švyturio ateities“ stipendiją. „Džiaugiamės ir didžiuojamės remdami šiuos projektus“, – pridūrė bendrovės vadovas.
Patys parodė iniciatyvą
V. Vitkienė pasakojo vieno iš pagrindinių rėmėjų paieškas pradėjusi nuo Kauno. Anot jos, pavyzdžiui, derybos dėl bendradarbiavimo su Kauno aludariais tęsėsi net dvejus metus, tačiau baigėsi nesėkmingai. Ji teigė supratusi, kad potencialūs rėmėjai nesuvokė projekto apimties, reikšmės ir neabejotinos pridėtinės vertės.
„Švyturys-Utenos alus“ atstovai patys parodė iniciatyvą“, – apie partnerių požiūrį į kultūrą kalbėjo „Kaunas 2022“ direktorė.
Ji ragina nesnausti ir kitas bendroves bei pasinaudoti proga prisidėti prie projekto, nes jo ekonominis poveikis ir finansinė grąža, remiantis kitų Europos kultūros sostinių patirtimi, – ilgalaikiai, o matomumas Lietuvoje ir ES – garantuotas.
„Žinome iš kitų Europos sostinių pavyzdžių, kad ir pagrindiniai, ir kiti rėmėjai gauna didžiulę pridėtinę vertę kaip socialiniai partneriai, kaip atsakingas verslas, nes programa orientuota į bendruomeniškumą, miesto, rajono emocinį pokytį, pasididžiavimą savo aplinka“, – akcentavo V. Vitkienė.
„Kaunas 2022“ direktorė skaičiavo, kad iki 2022 m. suplanuotiems renginiams ir iniciatyvoms reikia apie 20 mln. eurų. Norint, kad programa būtų sėkmingai įgyvendinama, dalis projekto biudžeto (2 mln. eurų) teks finansuoti iš privačių lėšų. „Todėl partnerystės čia labai svarbios“, – sakė vadovė.
Rolandas Viršilas ir Virginija Vitkienė
Neapsiribos tik finansine parama
R. Viršilo teigimu, ŠUA, kaip vieno iš pagrindinių rėmėjų vaidmuo, neapsiribos tik finansine parama. Bendrovė taps aktyviu projekto partneriu, puoselėjančiu Lietuvoje dar kiek neįprastą barų – kultūros ambasadų koncepciją.
„Būdami vienu iš pagrindinių „Kaunas 2022“ rėmėju ir partneriu, planuojame dalį projekto renginių perkelti į mūsų produkcija prekiaujančius Kauno barus. Tokiu būdu siekiame, kad barai taptų savotiškomis miesto, gatvės kultūros ambasadomis, kurios būtų ne tik patraukli erdvė susiburti bendraminčiams, bet ir jose gimtų bei skleistųsi kultūrinės idėjos visiems priimtina, suprantama kalba“, – pasakojo ŠUA vadovas.
Vienas tokių barų taps savotišku „Kaunas 2022“ pagrindiniu ambasadoriumi, ir jo lankytojai ten ras ne tik visą informaciją apie projekto renginius ir iniciatyvas, bet šiame bare bus rengiami ir kompaktiškesnės aplinkos reikalaujantys „Kaunas 2022“ renginiai.
Plati programa
Vien pernai įgyvendinta 350 įvairiausių į „Kaunas 2022“ programą įtrauktų veiklų: festivalių, konferencijų, dirbtuvių, mokymų, pristatymų ir t. t.
2022 m. Kauno miestas ir Kauno rajonas oficialiai taps Europos kultūros ambasadoriais šalyje ir juose bus surengti 52 tarptautiniai renginiai, t. y. kiekvieną savaitgalį – po svarbų kultūrinį įvykį.
Didžiausi iš jų bus atidarymo (sausio 20–22 d.), sezono vidurio (gegužės 20–21 d.) ir uždarymo renginiai (lapkričio 25–27 d.), kuriuose tikimasi sulaukti apie 150 tūkst. dalyvių iš visos Europos.
Pasak organizatorių, ne mažiau įtraukiančių kultūrinių renginių galima tikėtis ir kitąmet. 2020-aisiais kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami dalyvauti Tarptautinėje laimės dienoje (kovo 20 d.), Europos kultūros sostinės forume (gegužės 21–22 d.), Tarptautinėje jaunimo vasaros stovykloje (liepos 5–12 d.), „ConTempo“ scenos menų festivalyje (rugpjūčio 17–23 d.), „Fluxus“ festivalyje ir kopime į Parodos kalną (rugsėjį), Istorijų festivalyje (spalio 8–11 d.), Dizaino festivalyje (spalį) ir kt.
Naujausi komentarai