Ties Kaunu, magistraliniame kelyje A1, jau baigtas statyti dviejų eismo juostų laikinasis tiltas per Krunos upę – liko tik prieigų asfaltavimo darbai ir balandį juo jau bus nukreiptas transporto eismas. Tuo pat metu bus pradėti ir senojo tilto per Kruną, kuris laikomas blogiausios būklės tiltu Lietuvoje, vienos pusės griovimo darbai.
128 metrų ilgio modulinis tiltas yra ilgiausias istorijoje laikinasis tiltas, kada nors pastatytas Lietuvoje. Jo konstrukcija – tilto perdanga – buvo surinkta ant kranto ir tada „užstumta” ant iš anksto įrengtų atramų.
Amerikiečių gamintojo surenkama tilto konstrukcija buvo išnuomota ir atgabenta į Lietuvą specialiai šiam rekonstrukcijos projektui iš Lenkijos. Atlikusi savo misiją, po dvejų metų laikinojo tilto konstrukcija vėl bus išmontuota ir grąžinta nuomotojui.
Kaip teigia „Via Lietuva“ skelbtą Krunos tilto rekonstrukcijos konkursą laimėjusios bendrovės „Tilsta“ vadovas Eduardas Grinaveckas, toks nestandartinis sprendimas ne tik tausoja aplinką, bet ir taupo mūsų valstybės biudžeto lėšas. Įrengus laikinąjį tiltą, nebus stabdomas transporto eismas, todėl bus išvengta su tuo susijusių laiko ir finansinių nuostolių, nes nereikės sustoti arba važiuoti didelėmis apylankomis.
„Tai yra visiškai netipinis ir unikalus tilto rekonstrukcijos projektas Lietuvoje. Mes ne tik pastatėme ilgiausią Lietuvoje laikinąjį tiltą, bet ir visiškai nestabdydami eismo tokioje intensyvioje magistralėje atliksime visus rekonstrukcijos darbus. Tai reiškia, kad tuo pat metu, kai eismas toliau vyks laikinuoju tiltu, dideliame aukštyje nuo žemės mes nugriausime senąjį tiltą ir pastatysime naują, o tada laikiną tiltą vėl išmontuosime. Visa tai atliksime per trumpiausią įmanomą laiką – maždaug per dvejus metus. Tad dirbsime itin greitai ir intensyviai“, – sakė „Tilstos“ vadovas E. Grinaveckas.
Tai yra visiškai netipinis ir unikalus tilto rekonstrukcijos projektas Lietuvoje. Mes ne tik pastatėme ilgiausią Lietuvoje laikinąjį tiltą, bet ir visiškai nestabdydami eismo (...) atliksime visus rekonstrukcijos darbus.
Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės vietų – čia per parą pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonių. Tiek laikinojo, tiek nuolatinio Krunos tiltų projektus rengė konkursus laimėjusi projektavimo įmonė „SRP projektas“.
„Automagistralė Vilnius–Kaunas–Klaipėda yra intensyviausio eismo kelias visoje Lietuvoje. Siekdami kuo anksčiau inicijuoti būtinus tilto rekonstrukcijos darbus bei užtikrinti eismo dalyvių saugumą, prioritetą teikėme ir eismo pralaidumo išlaikymui. Būtent todėl priimtas sprendimas statyti laikinąjį tiltą, kuris leis pasiekti, jog vykdomų darbų metu eismo dalyviai išvengtų papildomų nepatogumų“, – sakė l.e.p. „Via Lietuva“ generalinis direktorius Martynas Gedaminskas.
Pasak „Tilstos“ vadovo E. Grinavecko, tam, kad statant laikinąjį tiltą senasis tiltas ir toliau būtų saugiai eksploatuojamas, prieš pradedant statybas Krunos tiltas buvo sustiprintas.
„Priešingu atveju tiltas galėjo tiesiog sugriūti. Be to, dėl saugumo eismo greitis laikinuoju tiltu ir toliau bus ribojamas iki 50 km/val. Visa tai buvo būtinos priemonės, kad eismas rekonstruojamu tiltu nenutrūktų ir toliau vyktų saugiai, kol bus nugriautas senasis ir pastatytas naujas tiltas“, – pažymėjo E. Grinaveckas.
Vietoje dabartinio tilto per Kruną etapais bus pastatytas naujas nuolatinis tiltas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 m. Naujo Krunos tilto statyboms bus pagaminta didžiausia įmonės istorijoje plieno konstrukcija, sverianti 1500 tonų. Vienu metu prie Krunos tilto rekonstrukcijos dirbs apie šešiasdešimt žmonių.
Planuojama, jog tilto per Kruną rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2026 m. pabaigos.
Naujausi komentarai