Pereiti į pagrindinį turinį

Pietrytinio aplinkkelio statyba: ties Amaliais ryškėja naujo kelio ir viadukų kontūrai

2022-07-30 03:00
DMN inf.

Kauno pakraštyje įsibėgėja vienas svarbiausių susisiekimo infrastruktūros projektų – Pietrytinio aplinkkelio statyba. Tranzitu vykstantiems vairuotojams visa tai leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, vykstant tarp Palemono ir Marijampolės plento, o Petrašiūnų gyventojams padės sumažinti triukšmo lygį ir oro taršą.

Statyba: Amalių pervažą apsups du viadukai. Statyba: Amalių pervažą apsups du viadukai. Statyba: Amalių pervažą apsups du viadukai.

Pirmasis etapas šalia Ateities plento jau įgavęs pagreitį – pavasarį pradėti darbai tarp Palemono ir T.Masiulio gatvių jau matomi iš tolo, o didžiausia jų koncentracija šiomis dienomis pastebima ties Amalių pervaža.

Darbų įkarštis ties geležinkeliu

Pasiruošimas grandiozinio projekto įgyvendinimui prasidėjo prieš trejus metus, atnaujinus Ateities plentą. Praplatintoje 4 km ilgio atkarpoje paklota nauja asfalto danga, suremontuotas avarinės būklės viadukas, atnaujintas apšvietimas. Nuo Amalių pervažos iki sankryžos su Taikos prospektu įrengta trijų eismo juostų gatvė, o nuo čia iki Kauno miesto ribos – keturių.

Šiemet pavasarį pradėtas statyti ir pats Pietrytinis aplinkkelis. Projektą sudaro iš viso keturi etapai. Pirmajame, greta Ateities plento, nuo Palemono iki T.Masiulio gatvės, kelininkai įrengs dviejų eismo juostų 3,5 km kelią. Čia jau tankinama žemės sankasa, klojamas drenažas, įrengiamas vandentiekis, buitinių ir lietaus nuotekų tinklai.

„Pirmasis etapas suskirstytas į tris dalis. Intensyviausi darbai vyksta ties požemine Amalių geležinkelio pervaža. Siekdami užtikrinti didesnį transporto priemonių pralaidumą, čia pastatysime du naujus viadukus. Jau pradėjome polių įrengimo darbus. Dar vienas viadukas numatytas virš Palemono gatvės, o greta Intako gatvės bus įrengta požeminė pėsčiųjų perėja.

Šiuo metu po geležinkeliu yra pastatyti keturi tuneliai. Viename nutiesta ir eksploatuojama R.Kalantos gatvė, kitame, skirtame mūsų įrengiamai naujai gatvei, jau pakloti lietaus nuotekų tinklai ir suformuotas gatvės sankasos pagrindas ir drenažas“, – pasakoja Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.

Patogus susisiekimas – tiesiog būtinybė šių dienų vakarietiškam miestui.

Triukšmą slopins užtvara ir želdynai

Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta 4 m aukščio ir 165 m ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai.

Ateities plento tęsinyje suprojektuota automatinė nuotoliniu būdu kontroliuojama apšvietimo valdymo sistema, taupanti elektros energiją ir aptarnavimo sąnaudas.

Projekte nemažai dėmesio skirta ir kitiems eismo dalyviams – pėsčiųjų ir dviratininkų eismui suplanuoti šaligatviai ir dviračių takai. Juos nuo važiuojamosios dalies atskirs žalioji veja.

Pirmuosius darbus planuojama užbaigti 2024 m. pavasarį.

Priešakyje – dar trys etapai

„Patogus susisiekimas – tiesiog būtinybė šių dienų vakarietiškam miestui. Ypač kai kalbame apie apvažiavimą. Jis turi būti sklandus, gana greitas. Kaunas pagaliau irgi tokį turės.

Dabartinį apendiksą vietoj buvusios Amalių sankryžos vertinu gana kritiškai. Tikrai ne pats patogiausias geležinkelio apvažiavimo kelias, tačiau, užbaigus visas aplinkkelio statybas, eismas čia turėtų vykti nepalyginti sklandžiau“, – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Iš viso Pietrytinio aplinkkelio statybos projekte – keturi etapai. Antrajame laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią.

Trečiajame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija, o paskutinis, ketvirtasis, pats ambicingiausias – naujo tilto, jo prieigų ir jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų