Taisyklių patikra
Kauno policijos pareigūnai Laisvės alėjoje surengė reidą, kurio metu tikrino dviratininkų ir paspirtukininkų greitį, mat dažnai miesto centre šie vairuotojai pro pėsčiuosius praskrieja dideliu greičiu.
Prie centrinio pašto pareigūnai pasitiko pietauti išsiruošusius kauniečius, kurie Laisvės alėjoje važiavo dviračiais ar paspirtukais. Įprastai jų lazdelė kyla prieš automobilių vairuotojų nosis, tačiau šį kartą teko sustoti ir dviratininkams. Pareigūnai jų klausinėjo, kokiu greičiu pagal Kelių eismo taisykles (KET) dviratininkas turi pravažiuoti pro pėsčiąjį. Dažnas į šį klausimą teisingo atsakymo nežinojo ir bandė gudrauti sakydami, kad tas greitis turi būti tiesiog saugus. Pareigūnai paaiškino, kad greitis turi būti 2-7 km/val., nes maždaug tokiu greičiu eina pėstieji.
„Nežinau, kokiu greičiu turėčiau važiuoti, gal apie 10 km/val., – kalbėjo kiek sutrikęs dviratininkas, kad tokioje vietoje jį sustabdė pareigūnai. – O kas dabar manęs laukia, kad važiavau greičiau?“.
Pareigūnai šį kartą lakstūnų nebaudė, tik išdalijo skrajutes, kuriose primenamos dviratininkams galiojančios KET nuostatos.
Reido metu policija užfiksavo ir rekordinį dviratininko greitį, jis Laisvės alėjos taku važiavo 26 km/val. greičiu. Nuomojamo paspirtuko vairuotojas važiavo 15 km/val. greičiu. Jis sakė, kad tokios transporto priemonės greitis automatiškai ribojamas, tad Laisvės alėjoje greičiau ir nepavažiuosi.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Prevencinė priemonė
Reidą vykdę pareigūnai atkreipė dviratininkų dėmesį, kad būtina matyti pėsčiuosius bei priminė, kad Laisvės alėjoje vien šiemet buvo keli atvejai, kuomet taku nepasidalijo paspirtukininkai ir pėstieji.
„Šią dieną vykdėme prevencinę priemonę ir matavome dviračių transporto priemonių greitį, ypač, kokiu greičiu važiuoja pro pėsčiąjį, nes šiuo taku dalijasi tiek pėstieji, tiek dviračių transporto priemonių vairuotojai. Matome, kad dažnas vairuotojas pro pėsčiąjį važiuoja didesniu nei 2-7 km/val. greičiu, dažniausiai pro juos tiesiog praskrieja nei kiek nepristabdydami“, – kalbėjo Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato vyresnioji specialistė Greta Kimbirauskienė.
Pareigūnė nurodė, kad eisme tikrai pasitaiko konfliktų tarp pėsčiųjų ir paspirtukininkų, ypač, kai jiems tenka dalytis bendru taku. Kartais šie eismo dalyviai apsižodžiuoja, tačiau būna ir susidūrimų, kai kažkuris pasimaišo kelyje.
„Nuo metų pradžios Laisvės alėjoje įvyko du eismo įvykiai. Viename paspirtukininkas partrenkė pėsčiąjį, kitame – į taką netikėtai išbėgo mažametis ir dviratininkas jį kliudė. Pernai fiksuoti trys eismo įvykiai. Tačiau reikia pažymėti, kad šie įvykiai registruoti policijos sistemoje, dar yra tokių įvykių, apie kuriuos pareigūnams nepranešama“, – informavo G. Kimbirauskienė.
Reikia pažymėti, kad dviračių tako Laisvės alėjoje nėra, yra tik mišrus takas.
Sieks atkreipti dėmesį
Miesto savivaldybės atstovai nori priminti visiems eismo dalyviams, jog pagrindinėje Kauno pėsčiųjų gatvėje – Laisvės alėjoje – nėra dviračių tako. Nors šioje miesto dalyje ir įrengtas takas, kuris išskirtas plytelių juostomis, tačiau jis nėra skirtas išimtinai vien paspirtukams bei dviračiams, tad juo gali laisvai vaikščioti ir pėstieji.
„Laisvės alėjoje turime daug žmonių, dauguma jų – pėstieji. Norime, kad visi – tiek pėstieji, tiek dviratininkai draugiškai sutilptų šioje zonoje. Reikia pažymėti, kad dviračių tako Laisvės alėjoje nėra, yra tik mišrus takas. Norime, kad dviratininkai suprastų, jog pėstieji taip pat svarbūs ir turi juos saugoti, neviršyti greičio. Mes nekeičiame taisyklių, o tik primename, kad žiūrint į Soborą, kairėje pusėje yra mišrus takas“, – apie naują informacinį ženklą, įrengtą Laisvės alėjoje, kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Laisvės alėjos atkarpoje nuo susikirtimo su E. Ožeškienės gatve iki Nepriklausomybės aikštės įrengti septyni naujieji stendai, kuriuose primenama apie mišrų taką. Taip pat nurodytas ir greitis, kuriuo turėtų važiuoti dviratininkai bei paspirtukininkai kai taku kartu eina ir pėstieji.
Naujausi komentarai