Krovėsi pilnus vežimėlius
Akcijos iniciatoriai ragino žmones bent tris dienas boikotuoti didžiuosius prekybos centrus: juose nesilankyti ir nieko nepirkti. Ši iniciatyva kilo kartu su pasipiktinimo išaugusiomis kainomis banga.
Feisbuke daugiau kaip 100 tūkst. žmonių pasižadėjo tris dienas į prekybos centrus nekelti nė kojos.
Neaišku, keli iš jų į savo pažadą šiandien nusispjovė, tačiau apsilankius keliuose Kaune, Savanorių pr., esančiuose prekybos centruose, neatrodė, kad šiai akcijai pritariama masiškai. Tarp prekystalių, lentynų ir prie kasų spūsčių ir eilių nebuvo, bet norinčiųjų apsipirkti netrūko.
„Nieko nežinojau apie tokią akciją“, - nustebo pagyvenusi moteris, prisikrovusi pilną prekių vežimėlį. Ji tuoj pat patikino, kad labai pritarianti iniciatyvai protestuoti prieš dideles kainas ir ryžtingai nusprendė: „Viskas, rytoj į parduotuvę neinu!“
Prie kitos kasos laukęs vyras irgi nustebo išgirdęs apie akciją. „Šiandien pirma diena, kai esu grįžęs. Nieko negirdėjau“, - sakė Jonas, jau 15 metų gyvenantis JAV ir į Lietuvą grįžęs mėnesiui atostogų.
Jis pastebėjo, kad čia daug kas yra brangiau, nors pragyvenimo lygis – daug žemesnis nei JAV. „Sveiko maisto parduotuvėlėse kainos, aišku, didelės ir ten“, - kalbėjo Jonas. Išskirtinės maisto prekės taip pat nepigios. Jis pateikė pavyzdį, kad, pavyzdžiui, už lietuviškos duonos kepaliuką prašoma 3,6 dolerio.
Pasiteiravome, ar JAV kartais nebandoma protestuoti prieš kainas prekybų centruose, jis nusijuokė, kad ten nėra kada pykti, nes reikia dirbti.
Pritaria, bet išalko
Prekybos centre sutiktas dirbantis studentas Gytautas sakė žinojęs apie akciją ir jai pritariąs, tačiau prireikė maisto. „Niekur nesidėsi. Valgyt norisi. Vakar nespėjau užsipirkti“, - sakė prekes krepšelyje nešęsis vaikinas.
Jis kaip ir keli kalbinti pirkėjai sakė, kad prekybos vietą renkasi pagal kainas. Viena moteris teigė, kad turguje perkanti daržoves, mėsą, o prekybos centruose ieškanti buities prekių.
„Labai gerai, kad sugalvojo sukilti“, - akcijai nepirkti prekybos centruose pritarė ponia Janina, į rankinę dėjusis kelias akcijos dieną įsigytas prekes. Ji sakė nesanti naivi ir netikinti, kad kelios prekybos centrų boikoto dienos situaciją pakeis iš esmės. „Tačiau gal ši akcija taps pokyčių pirkėjų naudai pradžia?“ - vylėsi kaunietė ir pridūrė, kad pati prie akcijos prisidedanti tuo, jog pirko tik labai būtinus dalykus: pavyzdžiui, mineralinio vandens.
Socialiniuose tinkluose vieni pirkėjai dalijasi nuotraukomis, kuriose - ištuštėjusių parduotuvių vaizdai, kiti lieja apmaudą dėl, jų manymu, vienybės trūkumo. "Maniau, bus tuščia, bet kai atsidarė parduotuvė, tai ir pilna liaudies visur... Nusivyliau. Būnam vieningi. Nes kainos kaip ant mielių auga", - feisbuke rašė moteris, teigusi, kad dirba pardavėja.
Vienur sumažėjo, kitur išaugo
„Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė teigė susilaikanti nuo bet kokio pobūdžio šios akcijos vertinimų ar apibendrinimų.
„Remdamiesi tik objektyviais duomenimis, kurie, pabrėžiame, yra labai preliminarūs, išties pastebime šiokį tokį klientų srauto parduotuvėse persiskirstymą. Į kai kurias „Maxima“ parduotuves šiandien pirmoje dienos pusėje užsuko mažiau žmonių, kitose gi priešingai - klientų srautas neženkliai išaugo ar išliko stabilus. Tačiau dar neturime visos dienos duomenų“, - komentavo R.Saulytė.
Anot jos, pirmoje dienos pusėje bendras nupirktas produktų kiekis taip pat išliko labai panašus, svyravo tik atskirų produktų pardavimai. „Tačiau tai įprastas kasdienis reiškinys, labiausiai įtakojamas orų ar specialių pasiūlymų – tądien teikiamų nuolaidų, akcijų“, - teigė R.Saulytė.
Kitų prekybos tinklų atstovai taip pat teigė, kad iki pavakarių galėtų pateikti tik preliminarų statistikos palyginimą, nes didelis pirkėjų srautas paprastai pasipila vakare. „Pirminiais iš mūsų parduotuvių gautais duomenimis, pirkėjų skaičius parduotuvėse nėra sumažėjęs. Vertinti pirkėjų srautų pokyčius pirmai akcijos dienai vos įpusėjus yra sudėtinga. Išsamiau pakomentuoti pirmos boikoto dienos įtaką mūsų tinklo parduotuvėms galėsime pakomentuoti ryt ryte“, - teigė prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.
Naujausi komentarai