Pristatytas pakoreguotas Nemuno krantinės Šančiuose projektas: aistros verda ir toliau

Antradienio vakare nuotoliniu būdu pristatytas pakoreguotas Nemuno krantinės Šančiuose projektas. Į virtualią diskusiją galėjo prisijungti ne tik Šančių gyventojai, bet visi suinteresuoti asmenys. Pristatymo metu aistrų nepavyko išvengti, nes dalis visuomenės palei Nemuną nenori jokios gatvės.

Virtualus pristatymas

Prieš daugiau nei metus visuomenei buvo pristatytas projektas rekonstruoti Šančiuose esančią Nemuno krantinės gatvę, tačiau kilo didelis žmonių pasipiktinimas ir planai buvo pristabdyti. Pakoregavus projektą, jis dar kartą atiduotas visuomenės teismui. Nuotoliniame pristatyme dalyvavo daugiau nei 160 žmonių.

Pagal naująjį Nemuno krantinės variantą, gatvė tęstųsi ne visoje krantinėje, o nuo A.Juozapavičiaus pr. iki Kranto 11-osios gatvės. Projekte numatyta, kad ties daugiabučiais būtų įrengtos stovėjimo aikštelės. Gatvė būtų dviejų juostų. Taip pat numatyta praplatinti pėsčiųjų ir dviračių takus.

Dabar atsisukome į žmogų, kad galėtų visi saugiai patekti prie Nemuno.

„Manome, kad atliepėme lūkesčius, kuriuos formavo vietos bendruomenė ir Kauno gyventojai. Buvome gavę daug pasiūlymų, tad susiaurinome gatvę, ją sutrumpinome. Dabar atsisukome į žmogų, kad galėtų visi saugiai patekti prie Nemuno. Buvome gavę pastabų, kad projektuojame tik gatvę, o vizualizacijas pateikiame su vaikų žaidimo aikštelėmis. Tačiau mes konsultavomės tiek su želdynų specialistais, architektais, kad atlieptumėme lūkesčius ir kompleksiškai pasižiūrėtumėme į projektą“, – kalbėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Bendrovės „Kauno tiltai“ Projektavimo skyriaus vadovė Rita Nagelienė pristatė Nemuno krantinės gatvės (nuo A.Juozapavičiaus pr. iki Kranto 11-osios g.) ir dviračių tako (nuo Nemuno krantinės g. iki Kranto 11-osios g.) rekonstravimo darbo projektą. Ji pristatė, kad šiuo metu ties Nemunu yra apie 6 metrų pločio gatvė, kurioje yra grunto-žvyro danga. Čia, pasak projekto rengėjų, automobiliai statomi bet kur, todėl nėra užtikrinamas saugumas.

Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Taip pat specialistė apžvelgė esamą dviračių ir pėsčiųjų tako būklę. Šis takas vietomis aptrupėjęs, kai kur ženkliai susiaurėja, tad juo nėra patogu naudotis pėstiesiems ir dviratininkams.

„Vienas projekto tikslų – įgyvendinti Kauno miesto bendrojo plano sprendinius, užtikrinant susisiekimą bei išspręsti parkavimo problemas“, – pristatė Projektavimo skyriaus vadovė.

1,7 km ilgio gatvėje numatoma dvi eismo juostos, užimančios 5,5 m plotį. Dėl patogesnio įvažiavimo į A.Juozapavičiaus pr., gatvė išplatėtų iki trijų eismo juostų – taip būtų lengviau pasukti į šią miesto arteriją. Pėsčiųjų ir dviračių takas planuojamas apie 1,6 km, užimantis 2,5 m plotą. Dviračių takui numatomas raudonas asfaltas, pėsčiųjų – trinkelių danga.

Projekte numatyta įrengti keturis nuvažiavimus, kurie pritaikyti žmonėms su judėjimo negalia, o šalia takų – suoliukai. Taip pat būtų įrengta iškili sankryža bei septynios pėsčiųjų perėjos. Automobilių stovėjimo aikšteles planuojama dengti ažūrine danga.

„Buvo daug nuogąstavimų, kad gatvė gali netilpti, tačiau projektas buvo rengiamas ant topografinių nuotraukų, tad tikrai gatvė ant pastatų nelipa. Tiesa, reikės pašalinti dalį medžių. Tikslus invertorizuojamų medžių skaičius paaiškės rengiant techninį projektą. Stengiamės medžių palikti kiek įmanoma daugiau. Tam, kad prie gatvės nebūtų ištisai parkavimo vietos, yra numatytos žaliosios zonos, kuriuose bus želdiniai“, – pristatymo metu pažymėjo R.Nagelienė.

Gauti pasiūlymai

Gyventojai prieš viešą pristatymą galėjo teikti pasiūlymus. Kauniečiai domėjosi ir apie įvažiavimus į planuojamą gatvę, ir apie vaikų žaidimo aikšteles bei požeminius atliekų konteinerius, kurie jau įrengti planuojamos gatvės vietoje.

Pasak R.Nagelienės, atliekų konteineriai bus perkelti į kitą vietą, tačiau ji bus nurodyta techninio projekto metu. Be to, vietos gyventojai norėjo daugiau žaidimo aikštelių, tačiau projekte ties Kranto al. 28-uoju namu jos įrengti neketinama dėl vietos trūkumo, vaikų zonos atsiras prie kitų namų.

Kranto al. 64-ojo namo gyventojai prašė papildomos automobilių stovėjimo aiktelės, nes šio namo gyventojai neturi, kur statyti savo transporto priemonių.

„Konkretaus daugiabučio parkavimo problemas kviečiame spręsti per „Svajonių kiemo“ programą. Jos metu savivaldybė prisideda prie projekto rengimo ir įgyvendinimo“, – kitą programą, pagal kurią gali kreiptis gyventojai, pristatymo metu nurodė A.Pakalniškis.

Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Gyventojai norėjo, kad būtų suprojektuota vieta ir šunų aikštelei, tačiau kol kas toks objektas nenumatytas. Suinteresuoti asmenys svarstė, kad galbūt vienoje gatvės vietoje būtų galima atsisakyti vieno šaligatvio ir vietoj to paplatinti dviračių taką bei jį atskirti nuo pėsčiųjų tako kokiais nors atitvarais. Tačiau projekto rengėjai laikėsi pozicijos, kad iš abiejų gatvės pusių turi būti paliktas praėjimas iki pačios krantinės. O platinti dviračių tako taip pat daugiau nėra galimybių, nes tuomet tektų jau žengti link upės ir tvarkyti krantinės šlaitą.

Žmonėms užkliuvo ir metalinės tvorelės, mat jos nėra estetiškos, o asfalto danga turėtų būti tyli, kad būtų sumažintas triukšmas. R.Nagelienė nurodė, kad tvorelių sprendiniai bus koreguojami techninio projekto metu, jį rengiant bus galima išanalizuoti ir tyliojo asfalto koncepciją.

Kilusios aistros

Pristatymo metu vienas gyventojas buvo paprašęs paviešinti jo laišką. Kadangi jis pritarė Nemuno krantinės projektui, nuotoliniame pristatyme dalyvavę šančiškiai tokį laišką pavadino propaganda.

Šančių gyventojams užkliuvo ir planuojamos gatvės plotis. Mat kaip tik savaitgalį jie rengė protesto akciją, kurios metu gyventojai iš plėvelės suklijavo skraistę, kuri atitiktų gatvės plotą. Šančiškiai ėjo Nemuno krantine ir vietomis parodė, kad planuojama gatvė niekaip netelpa į esamą plotą. Tačiau projekto rengėjai nurodė, kad keliose probleminėse vietose bus įrengtas šlaitas, paliekant dviračių ir pėsčiųjų takus apačioje. Tokiu būdu esą tilps tiek gatvė, tiek ir takai.

Šančių gyventojams buvo svarbu, kodėl rengiant tokį projektą nebuvo viešų kūrybinių dirbtuvių. Taip pat aistrų kėlė ir krantinės augmenija, tačiau savivaldybės atstovai nurodė, kad kito projekto metu bus parinkti geriausi želdiniai, tačiau ir rengiant šį projektą buvo konsultuotasi su aplinkos apsaugos specialistais, augmeniją siekta perkelti ir paviešintose vizualizacijose.

„Kodėl nenumatyti nusileidimai į dviračių taką iš kiekvienos Kranto gatvės ar išėjimo iš daugiabučių? Juk bloginama esama situacija. Šiai dienai gyventojai laisvai gali nusileisti į dviračių taką iš bet kurio „rekonstruojamo kelio“ taško“, – pasisakė viena Žemųjų Šančių bendruomenės narė.

„Ar tai neprieštarauja deklaruojamai priartėjimo prie upės idėjai ir nepaneigia Kaunas 2022 deklaruojamą upių kultūrinio gyvybingumo skatinimą, kuris turėtų būti realizuojamas aktyvių poilsio ir laisvalaikio zonų plėtojimu, o ne naujos gatvės, atskiriančios pakrantės zoną nuo gyvenamųjų kvartalų, suprojektavimu?“ – dar vieną nuomonę išsakė vietos gyventoja Lina.

Dar kiti kritikavo projektą sakydami, kad tai nėra gatvės rekonstrukcija, o naujos gatvės tiesimo projektas. „Bendrasis planas, kuriuo vadovaujasi statytojas, galioja tik iki 2023. Todėl ar nevertėtų pradėti vadovautis Darnaus vystymosi tikslais – nacionaline prioritetine vyriausybės priemone?“ – pastabų negailėjo Auksė.

„Parkavimo aikšteles gyventojams po langais kelių metrų atstumu. Nuostabus gyvenimo pagerinimas. Finalas – pilnos aikštelės jaunimo su muzika ir alumi ištisą parą, dar kebabų kioskų pristatykit, iškart lygis pasijaustų“, – dar vieną kritikos strėlę metė Marijus.

Neįsterikuokit, tokie įstatymai. Patys prirašėt pasiūlymų, tai juos dabar privaloma pristatyti.

Kritika patiems gyventojams

Užvirusioje diskusijoje buvo ir kitų nuomonių. Vieni sakė, kad nuolat važinėja dviračiais, todėl projektas turėtų pagerinti infrastruktūrą. Dar kiti kritikavo pačius Šančių gyventojus sakydami, kad visi tapo ekspertais ir dabar žino, kaip viskas turi būti.

„Neįsterikuokit, tokie įstatymai. Patys prirašėt pasiūlymų, tai juos dabar privaloma pristatyti“, – rėžė vienas diskusijos dalyvis tiems, kurie piktinosi, kad projekto rengėjai ilgai skaito prieš pristatymą gautus pasiūlymus.

Svarstoma, kad projektą būtų galima pradėti įgyvendinti šių metų rudenį, o pabaigti iki kitų metų pabaigos. Tiksli gatvės rekonstrukcijos suma paaiškėtų po techninio projekto rengimo, tačiau savivaldybė nurodo, kad tai galėtų siekti 3 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
o ko vis dar nesujungta geležinkelio g ( palei lidlą ) su kranto alėja ? krysai merui gaila 125 metrų išasfaltuoti kelią ?

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
kaunodiena , kokie jūs apgailėtini , negebat net projekto įdėti :) , na ir daklijuoti 16 aukštų projektą . Kad matytumėt bendrą vaizdą .

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
Kranto alėja , girdit ? jūs galojate kad tiesia kelią jums ? Pažiūrėkit kelio darbų pabaigą , ir tų daugiaukščių kurių projektą pavadinčiau niokojančių Kauno žavesį ir beabejo priedas prie projekto : pažiūrėk į kaimyno triusikus - būten tai pagal projektą matys dalis iš savo langų . Kaip galvojate kiek butų ir automobilių bus tryjose šešiolikos aukštų pastatuose ? pagal projektą 170 auto . Tai kaip galvojate , jei jie visi vienu metu išvažinės į darbą , kas bus trumpoje gatvelėje ? o jūs ten iš kažkur atsivilkinėsit . Na ir kas bus kai sugrįžinės . Na ir galiausiai topas kranto 11 ( užuojauta jums ) . Kaip galvojate , tas kelias vis dar jums reikalingas ? Ar jums tereikia parkavimo aikštelių ir juozapavičiaus sujunti su kranto 2-2a -4 , Beje , ten gyvatvores pašalinkit iš valstybės žemės . .
VISI KOMENTARAI 52

Galerijos

Daugiau straipsnių