Lapkričio 26 d. įvyko baigiamasis projekto SAUGUS VAIKAS renginys, sukvietęs projekto dalyvius, švietimo įstaigų atstovus, pedagogus ir prie projekto įgyvendinimo prisidėjusius Kauno kolegijos darbuotojus. Renginio metu projekto vadovė dr. Ligita Mažeikė apžvelgė projekto veiklas, pristatė rezultatus. Ergoterapeutų draugijos pirmininkė ergoterapeutė Giedrė Sasnauskienė pravedė praktinį užsiėmimą apie sensorinių priemonių panaudojimą ugdymo bei namų aplinkoje. Taip pat buvo pristatytos projekto metu parengtos metodinės priemonės – knygelė bei kalendorius – skirtos vaikų traumų prevencijai ir trumpi praktiniai patarimai pagal projekto metu plėtotas temas. Metodinėmis priemonėmis bus aprūpintos projekte dalyvavusios mokyklos, o elektroninės jų versijos ir projekto teorinių paskaitų įrašai bus atvirai prieinami 1 mėnesį po projekto pabaigos. Informacijos reikėtų ieškoti Kauno kolegijos Medicinos fakulteto internetinėje svetainėje.
Organizatorių nuotr.
Projektas SAUGUS VAIKAS vyko nuo rugsėjo 1 d. iki lapkričio pabaigos. Įvyko 62 teoriniai mokymai, 14 konsultacijų ir 50 praktinių užsiėmimų. Projekto veiklose didelis dėmesys buvo skiriamas tokiems praktiniams įgūdžiams kaip pirmosios pagalbos suteikimas vaikui, vaiko fizinės ir funkcinės būklės vertinimas, griuvimų prevencija, maisto produktų etikečių skaitymas, vaikų apsinuodijimų kenksmingomis medžiagomis nustatymas ir atpažinimas. Dalyviai turėjo išskirtinę galimybę dalyvauti konsultacijose su ergoterapeute apie vaikų sensorikos ypatumus, o su gydytoja dietologe – apie vaikų mitybą.
Kalbėjimas apie vaikų traumų prevenciją pradinio ugdymo amžiuje yra itin svarbus, nes šiame gyvenimo etape vaikams aktyviai vystosi judėjimo įgūdžiai, kurie turi įtakos pažinimo funkcijoms ir fizinei sveikatai.
Dalyviai išsakė savo nuomonę, jog projekte pateikta informacija apie vaikų traumų prevenciją buvo labai naudinga, veiklos atitiko jų lūkesčius, medžiaga buvo pateikta aiškiai ir po šių mokymų jie jaučiasi pasirengę taikyti žinias susijusias su vaikų traumų prevenciją. Taip kurti sveikatai palankią, universalaus dizaino principais paremtą, aplinką saugiam ir kūrybingam vaikų augimui.
„Kalbėjimas apie vaikų traumų prevenciją pradinio ugdymo amžiuje yra itin svarbus, nes šiame gyvenimo etape vaikams aktyviai vystosi judėjimo įgūdžiai, kurie turi įtakos pažinimo funkcijoms ir fizinei sveikatai. Pagrindinių judėjimo įgūdžių, tokių kaip bėgimas, balansavimas ar gaudymas, įvaldymas skatina vaikų fizinį aktyvumą ir teigiamai veikia jų mokymosi pasiekimus, pavyzdžiui, skaitymo ir matematikos srityse. Tačiau šie įgūdžiai neatsiranda savaime, todėl būtina sukurti saugią aplinką ir užtikrinti traumų prevenciją, nes netyčinės traumos, ypač kritimai, yra dažniausia vaikų trauma, po kurios neretai reikia ir reabilitacijos specialistų – kineziterapeutų, ergoterapeutų – pagalbos. Džiugu, kad jau galime kalbėti ne tik apie tai, kad būtina dėvėti šalmą, bet ir kaip taisyklingai jį užsidėti. Žmonių žinios ir įgūdžiai sveikatos prevencijos srityje vis gilėja, o tai rodo didėjantį visuomenės sąmoningumą“, – dalijosi projekto patirtimi doc. dr. Laura Žlibinaitė.
Naujausi komentarai