Pereiti į pagrindinį turinį

Ramučius nuo krovininio transporto gelbės šiuolaikiniai sprendimai

2021-01-04 21:17

Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) atsisakius valstybinės reikšmės jungties tarp kelių A1 ir A6, ne vienus metus egzistuojančią transporto srautų problemą Ramučiuose spręs Kauno rajono savivaldybė iš biudžeto ir Kelių plėtros programos lėšų.

Išvaduos: šis žiedas leis tranzitiniam transportui aplenkti Ramučius. Išvaduos: šis žiedas leis tranzitiniam transportui aplenkti Ramučius. Išvaduos: šis žiedas leis tranzitiniam transportui aplenkti Ramučius. Išvaduos: šis žiedas leis tranzitiniam transportui aplenkti Ramučius.

UAB "Kelprojektas" Kauno rajono savivaldybės užsakymu atliko jos teritorijoje esančios kelio jungties tarp kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda Petrašiūnų sankryžos ir kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis trijų alternatyvų galimybių studiją.

Trys alternatyvos

Visose alternatyvose trasos pradžioje naujas kelias prie kelio A1 bus prijungtas esamoje skirtingų lygių (Petrašiūnų) sankryžoje, o pabaigoje prie kelio A6 – naujoje skirtingų lygių sankryžoje prieš Karmėlavos gyvenvietę.

Pirmoje alternatyvoje dalis trasos sutampa su valstybinės reikšmės keliais Nr. 1919, Nr. 1918 ir Užtvankos gatve, o likusioje dalyje tiesiama nauja trasa. Antroje alternatyvoje dalis trasos planuojama naujomis vietomis (nuo Petrašiūnų sankryžos iki kelio Nr. 1918), neužstatytomis teritorijomis, kita – sutampa su LEZ teritorijoje planuojama Užtvankos gatve, o dalis trasos už LEZ teritorijos iki A6 kelio planuojama naujomis vietomis. Trečioje alternatyvoje kelio trasa suprojektuota naujomis vietomis, nesiderinant prie esamų kelių ir gatvių.

"LAKD paskaičiavo, kad apvažiuoti keliu A1 iki Savanorių prospekto ir pasukti į kelią A6 užtrunka tik 3 minutes ir nusprendė, kad netikslinga įrengti tiesioginę jungtį. Mes buvome pažadėję spręsti problemą, nes išvažiuoti iš LEZ teritorijos į A6 yra sudėtinga ir komplikuota. Ne mažiau sudėtinga iš Ramučių gyvenvietės automobiliu patekti į A1 Vilniaus kryptimi. Dabar reikia važiuoti iki kolonėlės Ateities plente, apsisukti ir tik tuomet patenkama į A1 magistralę Vilniaus kryptimi", – situaciją apibūdino Kauno rajono mero pavaduotojas Antanas Nesteckis.

Sprendimas: taip bus išvažiuojama į A6 kelią.

Problemiškiausios vietos

Visų trijų planuojamų alternatyvų probleminė vieta yra ties skirtingų lygių Petrašiūnų sankryža. Čia kertasi magistralinis A1 kelias su rajoniniu 1919 keliu (Centrinė gatvė) ir nuvažiavimu į Petrašiūnus. Visos į magistralinį kelią A1 įrengtos įvažos ir išvažos yra arti viena kitos, persirikiuoti skirti ruožai per trumpi dideliems automobilių greičiams, todėl jie yra nesaugūs, kyla konfliktinės situacijos persirikiuojant iš vienos juostos į kitą. Eismo intensyvumas sankryžoje piko metu sudaro dideles automobilių eiles ir spūstis. Kadangi sankryžoje jungiamieji keliai įrengti ne visomis kryptimis, tai riboja kelio pralaidumą. Petrašiūnų sankryžą, pasak A.Nesteckio, rekonstruos LAKD.

Iki 2021 metų pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės.

Kita probleminė vieta – Centrinė gatvė (kelias 1919) Ramučiuose. Būtent šia gatve vyksta tranzitinis eismas, joje susidaro dideli – apie 9 tūkst. transporto priemonių per parą – srautai. Dėl leistino greičio iki 50 km/val. šioje gatvėje dažnos automobilių spūstys, padidėja triukšmas, tarša ir avaringumo rizika. Avaringumą sukelia ir nemažas skaičius nuovažų, kai lengvasis ir krovininis transportas pasuka į kairę pusę į gretimas gatves, gyvenamųjų namų kiemus. Pavojingų situacijų sudaro ir lengvasis bei krovininis transportas, išvažiuojant iš gyvenamųjų namų kiemų bei gretimų gatvių.

Įrengiant naują kelią nuo Terminalo gatvės iki S.Žukausko gatvės suformavus naują žiedinę sankryžą išvažiuoti į Davalgonių gatvę, Kauno rajono savivaldybė planuoja perimti Centrinę gatvę ir joje uždrausti krovininio transporto judėjimą.

Antanas Nesteckis.

Įgyvendins etapais

Atlikus visų alternatyvų sprendinių techninių ir ekonominių rodiklių palyginimą, nustatyta, kad visais atvejais tinkamiausia yra pirma alternatyva. "Pirmos alternatyvos atveju optimaliausiai panaudojamas esamas valstybinės reikšmės kelių ir LEZ teritorijoje esamas vietinių kelių tinklas, mažiausiai reikia rezervuoti žemės valstybės poreikiams, mažiausiai reikia rengti sujungiamųjų kelių šalia pagrindinio kelio. Šis variantas yra pigiausias", – vardijo vicemeras.

Saugos: projekte numatyti sprendimai dviratininkų ir pėsčiųjų saugumui bei gyventojams nuo triukšmo.

Projekto vertė – daugiau nei 32 mln. eurų. Jis bus įgyvendinamas etapais iki 2026 m. Parengtą studiją artimiausiu metu planuojama pristatyti visuomenei. Tuomet bus rengiamas specialusis planas, visuomenės poreikiams iš savininkų išperkama žeme, projektuojama ir statoma.

Pirmame etape iki šių metų vidurio pagal jau parengtą projektą LEZ teritorijoje būtų pastatyta dviejų eismo juostų Užtvankos gatvė ruože nuo kelio Nr. 1918 (Davalgonių gatvės) iki Aviacijos gatvės. Antrame etape LEZ teritorijoje būtų įrengta keturių eismo juostų gatvė, sujungianti Terminalo gatvę su keliu Nr. 1919 (S.Žukausko gatvė).

"Iki 2021 m. pabaigos S.Žukausko gatvės sankryžoje numatyta įrengti žiedinę sankryžą ir gatvės tęsinį iki Davalgonių gatvės. Naujame kvartale prie S.Žukausko gatvės numatytos garsą slopinančios sienelės", – pasakojo A.Nesteckis.

Trečiame darbų etape (2023 m.) būtų nutiesta keturių eismo juostų Užtvankos gatvės tąsa nuo Aviacijos gatvės (pirmo etapo statybos pabaigos taško) iki kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis su žiedine sankryža. Ketvirtame etape numatyta Užtvankos gatvės dalies iki Aviacijos gatvės ir kelio Nr. 1918 (Davalgonių gatvė) atkarpą rekonstruoti į keturias eismo juostas, sankirtoje įrengiant ovalinę žiedinę sankryžą. Jei žemės išpirkimo procesas vyks sklandžiai, pagrindinius darbus planuojama užbaigti 2026 m.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų