Tikrinant Kleboniškio tiltą – nauji išbandymai vairuotojams Pereiti į pagrindinį turinį

Tikrinant Kleboniškio tiltą – nauji išbandymai vairuotojams

2017-10-29 03:00

Lapkričio pradžioje bus atlikti dar keli Kleboniškio tilto bandymai. Specialistai teigia, kad galutinės išvados bus siejamos ir su naujų tiltų per Nerį statybomis.

Ribos eismą

Magistraliniame kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda rugsėjo pabaigoje darbavosi kelių priežiūros specialistai. Buvo tikrinamas ties Kaunu esantis A.Meškinio, vadinamasis Kleboniškio, tiltas, vedantis per Nerį. Tuomet teko riboti eismą, o vairuotojams išbandyti kantrybę dar ilgesnėse spūstyse nei įprastai.

Vairuotojų laukia dar vienas išbandymas. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai (LAKD) praneša apie dar kelis tilto bandymus, kurių metu bus ribojamas eismas – visas automobilių srautas bus nukreipiamas tik vienu tiltu.

"Lapkričio 5 d. nuo 5 iki 14 val. tiltas per Nerį dešinėje kelio pusėje bus uždarytas, nes bus atliekami tilto statinis ir po to dinaminis bandymai. Minėtu laiku eismas tiltu bus draudžiamas ir visas transportas bus nukreiptas per kairėje kelio pusėje stovintį tiltą", – sakė LAKD Ryšių su žiniasklaida specialistas Laurynas Slapšys.

Anot jo, šią dieną vyks pagrindinė tilto apžiūra, po kurios paaiškės galutinės išvados dėl jo būklės. "Gauti tiltų tyrimų duomenys bus palyginti su ankstesnių tyrimų ir pagal tai bus sprendžiama, ką toliau su šiais tiltais daryti", – pridūrė specialistas.

Ką pastebėjo?

Rugsėjo pabaigoje vykusių bandymu metu jau gautos pirminės išvados. Abu tiltai per Nerį pastatyti dar praėjusiame amžiuje ir po to laiko nebuvo tikrinti, todėl pastebėjimai yra reikšmingi toliau juos eksploatuojant. L.Slapšys informavo, kad tiltas per Nerį dešinėje kelio pusėje buvo pastatytas 1964 m. ir iškart po pastatymo jam buvo atlikti statinis ir dinaminis bandymai. Dešinėje magistralinio kelio pusėje tiltas pastatytas 1980 m. ir po metų atlikti minėti bandymai.

Lapkričio 5 d. nuo 5 iki 14 val. tiltas per Nerį dešinėje kelio pusėje bus uždarytas, nes bus atliekami tilto statinis ir po to dinaminis bandymai.

"Abiejų tiltų perdangas sudaro įtemptojo gelžbetonio kintamo aukščio dėžinio skerspjūvio sijos. Kiekviena sija sudaryta iš atskirų segmentinių blokų, kurie tarpusavyje sutempti įtemptąja armatūra. Abiejų tiltų skaičiuojamosios schemos yra skirtingos", – technines tiltų savybes aiškino LAKD atstovas.

L.Slapšys sakė, kad buvo atliktos abiejų Kleboniškio tiltų per Nerį esminės apžiūros. Jų metu detaliai apžiūrėti perdangų, pakloto, atramų elementai. Didžiausias dėmesys buvo skirtas perdangų laikančiųjų konstrukcijų būklei nustatyti, išmatuoti armatūros apsauginiai sluoksniai, paimti betono mėginiai chloridų tyrimams. Planuojama atlikti abiejų tiltų perdangų ir atramų betono stipruminių savybių tyrimus neardomaisiais ir ardomaisiais metodais, nustatyti betono karbonizacijos gylį ir atlikti armatūros korozijos tyrimus.

Iš lauko, pasitelkiant inspektavimo bokštelį, ir iš vidaus buvo apžiūrėtos tiltų laikančiosios konstrukcijos. Apžiūrėtas kiekvienas skerspjūvio blokas sužymint plyšius ir kitus defektus juose.

"Tiltui per Nerį kairėje kelio pusėje buvo atliktas dinaminis bandymas nuo natūraliai judančių sunkiasvorių transporto priemonių apkrovų. Palyginus 2017 m. ir 1981 m. dinaminių bandymų duomenis, buvo nustatyta, kad tilto dinaminiai rodikliai yra nepasikeitę ir perdangos standumas yra išlikęs toks pats, nors transporto srautai yra gerokai išaugę", – kelininkų pastebėjimus "Kauno dienai" perdavė L.Slapšys.

Laukia naujo tilto

Tilto tyrimai padės atsakyti į kauniečiams itin opų klausimą – ar pagaliau bus ši arterija paplatinta ir sumažės spūsčių, ar vairuotojai ir toliau bus palikti likimo valiai. Automobilių spūstys vakariniame Kauno aplinkkelyje, PLC "Mega" prieigose jau tapo problema, apie kurios neatidėliotiną sprendimą nuolat kalba tiek Kauno miesto, tiek Susisiekimo ministerijos ar LAKD atstovai.

Jau daugybę metų liejasi pažadai rekonstruoti A1 kelią ties Kaunu nuo 94 iki 107 km. Projekte numatyta šią atkarpą paplatinti iki trijų eismo juostų viena kryptimi, Kleboniškio tiltas paplatėtų iki trijų arba keturių juostų viena kryptimi. Dėl to šalia turėtų būti pastatyti dar du tiltai, kurie labai padidintų eismo pralaidumą. Dabar, įvykus net menkiausiai avarijai, automobiliai čia sustoja ir susiformuoja didelės spūstys. LAKD atstovai tikina, kad dabar atliekami ne tik automobilių srautų skaičiavimai, bet ir tiltų tyrimai, tad apibendrinus visus duomenis bus galima spręsti, kaip elgtis toliau.

Vykdant magistralinio kelio rekonstrukciją numatyta tvarkyti ir Giraitės apsisukimo kelią. Pagal projektą šioje vietoje turėtų atsirasti dviejų lygių sankryža. Visi šie darbai projektuojami nuo 2011 m.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra