Paskaitų metu įvairūs lektoriai diskutavo su moksleiviais, ko reikia planuojant studijas ir karjerą.
„Tiek iš darbuotojo, tiek iš studento yra reikalaujama, kad jis turėtų įvairių kompetencijų, kurios reikalingos studijų metu ir profesinėje aplinkoje. Apie jų ugdymą moksleiviai turi pradėti galvoti dar mokykloje, renkantis įvairias užklasines veiklas, lavinti savo gebėjimus mene, sporte, technologijų srityse. Nuoseklus kompetencijų ugdymas aukštojoje mokykloje padės darbo paieškose. Vien VDU veikia per 40 įvairių studentiškų organizacijų: nuo Prancūzų kultūros klubo iki oficialiai tarptautinio pripažinimo sulaukusios Jungtinių Tautų Lietuvos jaunimo asociacijos (angl. Lithuanian United Nations Youth Association, LUNYA)“, – pasakojo VDU lektorė, Lietuvių filologijos doktorantė Agnė Blažienė.
Lektoriai išskyrė ir kitą svarbų aspektą, renkantis profesiją – įvairių kompetencijų įvertinimą. „Renkantis specialybę universitete ir mąstant apie tinkamą profesinį kelią, negalima vadovautis vien paklausiomis ar nepaklausiomis rinkos sritimis, klausyti tėvų, draugų ar aplinkinių, viešosios nuomonės formavimo lyderių, nes jei mokinys turi gebėjimų sieti savo karjerą su švietimu, muzika ar programavimu, tai jis ir turėtų rinktis šias sritis“, – teigė VDU lektorius, Politikos mokslų doktorantas Mindaugas Norkevičius.
Tiek iš darbuotojo, tiek iš studento yra reikalaujama, kad jis turėtų įvairių kompetencijų.
Pasak A. Blažienės, tikslingai apgalvotas ir pasirinktas savas profesinis kelias veda į asmenines sėkmės istorijas.
„Viskas keičiasi itin greitai, kas yra populiaru nebūtinai yra tas teisingas pasirinkimas, o įvertinus kompetencijas, svarbu apgalvoti svajones, vidinę motyvaciją bei būdo savybes, fizinę būklę bei tai, ar tai dera su įsivaizduojama svajonių profesija“, – svarsto A. Blažienė.
Lektorių teigimu, retas intravertas gali būti gydytoju, kuriam nuolat reikia bendrauti su pacientais, bei ne visi gali būti aktyvūs politikai, diplomatai ar žurnalistai, jei to neleidžia sveikata.
„Ugdyti įvairias profesines kompetencijas, jas įvertinti, siekti savo svajonių bei apgalvoti asmenines savybes, gyvenimo būdą, vertybes bei fizinę būklę – ar tai padės siekti svajonės“, – apibendrino M. Norkevičius.
„Matuokis profesiją“ renginyje buvo daug diskutuojama apie sukonstruotą požiūrį į aukštąjį mokslą – įstoti į universitetą, įgyti specialybę ir sieti savo profesiją su baigtomis studijomis.
„Kai man buvo 18 metų, aš įsivaizdavau, jog reikia rinktis perspektyvią studijų programą, o baigus universitetą būtina dirbti tik pagal įgytą specialybę. Šiuo metu galvoju kitaip. Yra tik perspektyvūs arba neperspektyvūs žmonės, ir jų profesinė veikla nebūtinai turi vadintis taip, kaip parašyta diplome“, – pasakojo VDU Viešosios komunikacijos programos absolventas, žaidimų kultūros parodos „GameOn“ organizatorius, įmonės „TeleSoftas“ marketingo vadybininkas Jonas Brazys.
Anot jo, kur kas svarbiau nei galvojimas apie specialybės įgijimą yra universiteto suteikiamų galimybių įvertinimas ir naudojimasis jomis. „Blogiausia, ką galima padaryti universitete, – tik studijuoti ir laukti diplomų įteikimo. Tuomet net ir perspektyviausiai rinkos vertinama studijų programa neužtikrins profesinės sėkmės“, – aiškino J. Brazys.
Savo patirtimi dalinosi Molekulinės biologijos ir biotechnologijų magistro programos VDU absolventas, biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos mažosios bendrijos (MB) „Probiomas“ vadovas Erikas Treskovskis.
„Studijuojant VDU supratau, kad savo svajonių darbo vietą galiu susikurti pats, pritaikydamas savo įgytas žinias universitete, universitetinėje aplinkoje ugdant verslumo kompetencijas ir generuojant naujas idėjas“, – savo pavyzdį pristatė biotechnologas.
VDU Istorijos bakalauro ir Kultūros paveldo magistrantūros absolventė, „Tez Tour Lietuva“ turizmo vadybininkė Inga Pilipaitytė „Matuokis profesiją“ metu pasakojo asmeninę istoriją, kaip nuo vaikystės svajojo keliauti po pasaulį.
„VDU suteikė be galo daug galimybių: tarptautinę aplinką, tarptautinius mainus ir įvairių kalbų mokymąsi – visos įgytos kompetencijos universitete man padeda kasdieninėje darbo aplinkoje“, – teigia laisvai anglų, rusų ir ispanų kalbomis bendraujanti turizmo vadybininkė I. Pilipaitytė.
„Matuokis profesiją“ metu daugelis VDU absolventų su moksleiviais diskutavo ir apie darbo aplinką, profesinę etiką, pašaukimą ir profesines vertybes.
„Teisininko specialybę pastaraisiais metais renkasi vis mažiau abiturientų, visi galvoja, kad teisės sritis nebėra tokia perspektyvi. Visgi reikia suvokti, jog esame demokratinė valstybė ir viena svarbiausių jos valdžių yra teisinė“, – pasakoja VDU Teisės studijų absolventas, Kauno apygardos prokuroras Marijus Šalčius. Pasak prokuroro, nesvarbu, kiek teisininkų kiekvienais metais įgyją šią specialybę, bet siekiant teisinio skaidrumo valstybėje ir globalioje aplinkoje visuomet trūksta profesionalių specialistų, besivadovaujančių profesine etika.
LRT radijo žurnalistė, VDU komunikacijos studijų absolventė Agnė Kairiūnaitė pabrėžia ir tai, kad tokioje srityje kaip žurnalistika, kur dirbama su informacija ir jos skaidrumu – pats svarbiausias aspektas būtent ir yra darbo etika, o ne atlyginimas.
„Dirbant žurnalistu, svarbiausias darbo skelbimas – rekomendacijos, todėl profesionalumas yra itin svarbus aspektas ne tik ieškant darbo, bet ir siekiant jį išlaikyti“, – profesiniu patarimu dalijosi A. Kairiūnaitė.
„Matuokis profesiją“ – jau tradicija tapęs informacinis renginys, skirtas vyresnių klasių moksleiviams, siekiantiems susipažindinti su profesionalia karjera įvairiose srityse. Renginio metu moksleiviai turi galimybę laisvai diskutuoti su universiteto atstovais, absolventais ir sužinoti atsakymus į visus su studijomis universitete, aukštuoju išsilavinimu bei karjeros planavimu susijusius klausimus.
Naujausi komentarai