Vairuotojų kantrybę bandys spūsčių sezonas Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuotojų kantrybę bandys spūsčių sezonas

2025-04-24 05:00

Kaune ir aplink miestą prasidėjo gatvių remontas, todėl eismas tampa gerokai sudėtingesnis. Vienur eismas bus ribojamas, kitur teks apsišarvuoti kantrybe, neprarasti budrumo ir stebėti ženklus.

Spūstis: dėl statomo viaduko A1 kelyje transporto srautas juda lėčiau. Spūstis: dėl statomo viaduko A1 kelyje transporto srautas juda lėčiau. Spūstis: dėl statomo viaduko A1 kelyje transporto srautas juda lėčiau.

Didieji darbai

Atšilus orams kelininkai sugrįžo į gatves. Suplanuoti ne tik einamieji gatvių remontai, dėl kurių eismas taps sudėtingesnis, tačiau ir statomas viadukas.

Kauno miesto savivaldybės atstovai skelbė, kad kovo pabaigoje prasidėjo viaduko į magistralinį kelią A1 statybos. Dėl vykdomų darbų teko uždaryti įvažiavimą ir išvažiavimą iš miesto ties Ašigalio gatve. Be to, skelbiama, kad magistraliniame A1 kelyje viaduko statybvietės atkarpoje abiem kryptimis uždaryta antroji juosta. Rangovai važiuojamąją dalį praplėtė eismą nukreipdami laikinuoju ženklinimu – pirmąja ir saugos juostomis.

„Įvažiavimas ir išvažiavimas tarp A1 magistralės ir Ašigalio gatvės žiedinės sankryžos bus uždarytas maždaug iki gegužė vidurio“, – „Kauno dienai“ nurodė Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Baigus statybos darbus ties Ašigalio gatve, iškils skirtingų lygių sankryža su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis. Įgyvendinus projektą vairuotojams bus lengviau pasiekiamas Briedžių tako kvartalas, Eigulių mikrorajono dalis kitapus Islandijos plento. Nauju viaduku bus galima iš Kauno išvažiuoti Klaipėdos kryptimi ir į miestą įvažiuoti atvykus nuo Vilniaus pusės.

Uždarytas eismas

Gatvių remonto darbai suplanuoti visame Kaune. Savivaldybės specialistai skelbia, kad dalyje gatvių teks apriboti eismą, kitur automobilių srautas nebus stabdomas, tačiau dėl išrikiuotos kelininkų technikos taip pat gali tekti važiuoti lėčiau.

Į gatves sugrįžę kelininkai tęsia pernai pradėtų tvarkyti Bitininkų, H. ir O. Minkovskių, Gervių, Vėjo, Dangės, Griunvaldo, Lubinų, Biržiškų, Riomerio ir kitų gatvių remonto darbus. Savivaldybės atstovai nurodo, kad šiemet bus baigti Vandžiogalos plento, Laisvės alėjos atnaujinimo darbai, įrengti šaligatviai Piliakalnio gatvėje. Be to, šiemet planuojama tvarkyti geležinkelio stoties prieigas, M. K. Čiurlionio tiltą ir prietiltį, Karaliaus Mindaugo prospektą.

Suplanuota, kad darbai vyks ir Geležinio Vilko, R. Kalantos (link marių), Kalniečių (nuo Tvirtovės alėjos iki Ukmergės gatvės), M. Jankaus, J. I. Kraševskio, Šviesos, P. Vaičaičio, Inkaro, Mūšos gatvėse.

„Dar kurį laiką automobilių eismas bus ribojamas H. ir O. Minkovskių gatvės atkarpoje. Iki metų pabaigos tikimasi atverti Griunvaldo gatvę“, – informavo M. Matusevičius. Tiesa, Griunvaldo gatvė po remonto taps pėsčiųjų erdve ir automobiliais čia galės važiuoti nebent vietos gyventojai, keliaujantys į namus.

„Gegužę vairuotojai su eismo ribojimais susidurs ir Kalniečių gatvėje. Ją taip pat numatyta sutvarkyti. Birželį planuojama atverti eismą Laisvės alėjos tęsinyje – nuo Soboro iki Trakų gatvės“, – kitas naujienas vardijo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Jis patikino, kad kauniečiai turėtų stebėti informaciją, nes apie miesto gatvėse vykdomus eismo ribojimus ar pakeitimus vairuotojai visada informuojami iš anksto.

Uždaryta: O. ir H. Minkovskių gatvė vis dar neatverta automobilių srautui. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Į kalną nepakilsi

Šilainių gyventojams jau netrukus taip pat reikės koreguoti maršrutus į darbą ir namo, nes planuojama tvarkyti Linkuvos gatvės įkalnę. Vadinamuoju Milikonių kalnu automobiliais nebus galima važiuoti.

„Gegužę suplanuota pradėti darbus Linkuvos gatvės įkalnėje. Vykstant darbams, transportui kalnas bus uždarytas. Skirstant transporto srautus bus nemažai pakeitimų – nurodytos apylankos, pakoreguoti viešojo transporto maršrutai.

Pasikeitimų bus Žemaičių plento ir Baltijos gatvės šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje. Čia keisime eismo judėjimo kryptis, parengsime naujas šviesoforų valdymo programas. J. Grušo gatvės dalyje bus apribotas automobilių stovėjimas. Šioje vietoje taip pat keisis ir viešojo transporto maršrutai“, – apie tai, kad bus uždaryta dar viena eismo arterija, komentavo M. Matusevičius.

Jis teigė, kad, artėjant Linkuvos įkalnės uždarymui, visuomenei bus pateiktos eismo schemos su galimomis apylankomis, pakeista eismo organizavimo tvarka. Miesto autobusais keliaujantys kauniečiai taip pat turės peržiūrėti maršrutus ir dėl vykdomų darbų pakeistus grafikus.

„Tikslas – iki rugsėjo įkalnėje atnaujinti eismą abiem kryptimis. Pagrindiniai darbai bus atliekami vasarą, kai eismo intensyvumas gatvėse pastebimai sumažėja“, – kaip planuojami remonto darbai, nurodė Kauno eismo specialistas.

Apie miesto gatvėse vykdomus eismo ribojimus ar pakeitimus vairuotojai visada informuojami iš anksto.

Laukia pokyčiai

Šį sezoną suplanuotas dar vienas grandiozinis eismo organizavimo pakeitimas Vilijampolėje. Jau šiemet prasidės vadinamojo Vilijampolės eismo mazgo kūrimas.

Intensyvūs darbai numatyti Vilijampolės pusėje ties P. Višinskio tiltu. Jo prieigose planuojama įrengti kelias žiedines sankryžas, kurios padės lengviau pasiskirstyti automobilių srautams, važiuojantiems Brastos gatve ar Neries krantine. Šie pokyčiai reikalingi, kad statomas Kėdainių tiltas galėtų efektyviau sumažinti srautus. Tiesa, šioje vietoje eismo ribojimai bus nebent laikini, planuojama naująjį mazgą įrengti per daug nestabdant eismo. Žinoma, kelininkų technika čia irgi neprisidės prie  pralaidumo.

„Vilijampolės transporto mazge pokyčiai prasidės nuo darbų, kurie didelės įtakos eismui neturės. Tikėtina, kad pagrindinis veiksmas prasidės antrojoje šių metų pusėje“, – pažymėjo M. Matusevičius.

Maršrutas: vasarą bus tvarkomas Milikonių kalnas, tad į Šilainius teks važiuoti kitais keliais. / Edgaro Cickevičiaus nuotr.

Veiksmas aplink miestą

Veiksmas vyksta ne tik Kauno gatvėse, bet ir valstybiniuose keliuose ties Kaunu. Štai A1 kelyje remontuojamas tiltas per Krunos upę. Šis tiltas jungia Kauno ir Kaišiadorių rajonus. Dėl darbų šioje magistralinio kelio vietoje jau pakeista eismo tvarka, apribotas greitis.

Dabar šioje vietoje Kauno kryptimi eismas nukreipiamas dviem juostomis naujai įrengtu laikinuoju tiltu, o Vilniaus kryptimi eismas vyksta viena puse esamu tiltu.

„Via Lietuva“ skelbia, kad tokia eismo tvarka galios iki kitų metų pavasario, kol bus pradėti vykdyti antrojo nuolatinio tilto įrengimo darbai.

Be to, „Via Lietuva“ atnaujino ir Sargėnų viaduko, esančio netoli „Megos“, remonto darbus. Dėl jų magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda vairuotojų laukia eismo pakeitimai. Skelbiama, kad artimiausiu metu prasidės deformacinių pjūvių ardymo darbai. Dar vėliau bus stiprinamos statinio atraminės konstrukcijos (sijos ir kolonos). Atlikus estakados sustiprinimo darbus, nuo liepos iki metų pabaigos suplanuota atlikti baigiamuosius darbus.

„Praėjusiais metais pradėjus Sargėnų viaduko kapitalinį remontą, atlikus dešinės pusės viaduko remonto darbus ir pradėjus darbus kairėje pusėje paaiškėjo, kad viaduko būklė yra bloga ir, norint kokybiškai atnaujinti viaduką ir užtikrinti maksimalų eismo saugumą, reikalingi papildomi sijų galų remonto darbai ties statinio atramomis. Visa tai pareikalavo papildomo laiko ir darbai užsitęsė.

Eismo dalyviai informuojami, kad balandžio pabaigoje magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda po viaduku dėl atliekamų darbų planuojama riboti greitį iki 90 km/val., taip pat minimaliai siaurinti važiavimo plotį“, – nurodė „Via Lietuva“ specialistai.

Svarbu stebėti ženklus

Gatvių ir kelių remonto darbai gali išmušti iš įprastų vėžių. Vieną dieną vairuotojai gali važiuoti įprastai, kitą – jau aplinkkeliais ar kita eismo puse, todėl reikia nuolat stebėti kelio ženklus, ženklinimo linijas. Be to, geriau lėčiau važiuoti remontuojamomis atkarpomis, nei pakliūti į eismo įvykį. Tada visas srautas sustos ilgam.

„Šiuo metu, ko gero, problemiškiausia vieta – ties Ašigalio gatve, A1 kelyje. Kitur gatvės remontuojamos, bet didelių problemų nėra. Pirmą savaitę skyrėme daug dėmesio šiai A1 kelio vietai, nes pradžioje keitėsi kelio ženklinimas, vairuotojų dėmesys nukrypo į pokyčius, todėl buvo techninių įvykių. Dabar, atrodo, vairuotojai priprato. Čia mažiau įvykių, nei buvo remontuojant atkarpą ties Rumšiškėmis, nes ten buvo daug greičio viršijimo atvejų, chuliganiško vairavimo, tad ten tikrai  turėjome nemažai darbo. Dėl remontuojamo Krunos tilto kol kas taip pat nesame gavę signalų, kad vairuotojams būtų neaiški eismo tvarka“, – kalbėjo Kauno kelių policijos skyriaus viršininkas Vigintas Lukošius.

Pareigūnas patikino, kad geriausia priemonė išvengti spūsčių – stebėti ženklus. „Niekur per remontus vairuotojai nenuskubės, nors ir labai norisi tas vietas įveikti greičiau. Reikia stebėti kelio ženklus, kaip suorganizuotas eismas, nes remontų metu gali negalioti tvarka, buvusi dešimt metų; būna, kad iš dviejų juostų laikinai tampa viena“, – neprarasti budrumo linkėjo V. Lukošius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų