Pereiti į pagrindinį turinį

Vyrus įsiutino degalinės mokestis

2019-02-02 03:00

Į pajūrį poledinei žvejybai susiruošę vyrai liko nustebinti degalinių tinkle "Jozita" įvesto mokesčio. Iš žvejų buvo pareikalauta už aptarnavimą susimokėti kone tiek pat, kiek jie paklojo už čia įsigytas buitines dujas.

Intriga: žemomis degalų kainomis garsėjantis degalinių tinklas "Jozita" nustebino klientus dviejų eurų aptarnavimo mokesčiu už įpilamas dujas. Intriga: žemomis degalų kainomis garsėjantis degalinių tinklas "Jozita" nustebino klientus dviejų eurų aptarnavimo mokesčiu už įpilamas dujas. Intriga: žemomis degalų kainomis garsėjantis degalinių tinklas "Jozita" nustebino klientus dviejų eurų aptarnavimo mokesčiu už įpilamas dujas.

Už aptarnavimą – 8 eurai

Vyrų kompanija į žvejybą ant Kuršių marių ledo gabenosi keturis trijų kilogramų svorio buitinių dujų balionus.

"Mes jais šildomės palapines ir gaminamės maistą. Važiuodami žvejoti šioje degalinėje paliekame nemenkas sumas. Pilamės pilnus bakus degalų, perkame dujų. Tačiau šį kartą likome šokiruoti – už kiekvieno baliono pripildymą buvo paprašyta susimokėti dar po 2 eurus", – pasakojo žvejys Viačeslavas.

Vyrai užsuko į Kaune, Jonavos gatvėje, esančią "Jozitos" degalinę.

"Negalėjau patikėti, kad taip galėtų nutikti. Svarbiausia, jog visą darbą mes su draugu atlikome. Patys nusipirkome dujų balionų pildymo antgalį. Patys pradėjome piltis dujas. Prie mūsų priėjo degalinės darbuotojas, kuris patarė mums nueiti į degalinę ir susitarti, kad po kiekvieno pylimo nereikėtų bėgti mokėti. Nuėjome, susiderinome, tačiau dujas mes patys pylėme. Degalinės žmogus tik rankenėlę pasukdavo. Mes patys sukinėjome ventilius, operatorius tik pastovėjo, susikišęs rankas į kišenes", – pasakojo žvejai.

Vyrai tikino, jog, nužingsniavę mokėti pinigų į degalinę, nustebo išvydę, kokią sumą jiems teks pakloti.

"9 eurų ir 5 euro centų buvo paprašyta už dujas, o dar 8 eurų mokesčio – už aptarnavimą. Bandėme klausti, kodėl taip brangiai reikia mokėti? Degalinės kasininkė paaiškino, jog tokia tvarka, ir viskas. Taip ir likome nesupratę, ar čia degalinės vidinės tvarkos tokios, ar čia mokesčiai kažkokie? Išeitų, kiek noriu, tiek plėšiu iš klientų?" – stebėjosi vyrai.

Kiek nori, tiek ima?

Žvejai tikino, jog jiems teko girdėti ir viešoje erdvėje skaityti klientų nusiskundimų šiuo degalinių tinklu.

"Na, žinote, kai aptarnavimo mokestis kone pralenkia įsipilamų dujų kiekį, jau darosi nebejuokinga. Kartais iš tiesų palikdavome kelis eurus žmogui, kuris pila dujas. Tai ir suprantama, ir mandagu. Jam taip pat reikia algos. O klientui nereikia rankų teptis. Tačiau šiuo atveju žmogus nei pistoletu mojavo, nei ventilių sukinėjo.  Suprasčiau, jei už tokio lygio paslaugą būtų prašoma 50-ies centų. Bandžiau aiškinti degalinėje, jog pagalbos man nereikėjo, tad už ką turiu mokėti? Tačiau buvo atšauta, jog visiškai nesvarbu, kad pats pildžiau balionus, yra tokios įmonės vidinės taisyklės, ir viskas. Logikos čia nėra. Bala nematė, susimokėjome. Bet įmonė bent jau paaiškinti turėtų padoriai", – kalbėjo žvejai.

Direktorių siutino klausimai

Įmonės "Jozita" direktorius Jonas Jokubauskas nesiteikė paaiškinti, pagal kokias tvarkas jo degalinių tinkle nustatytas 2 eurų aptarnavimo mokestis.

"Tegul tokiu atveju jie pasiskaito balionų pildymo taisykles, išleistas Lietuvos Respublikos. Ir jūs pati pasiskaitykite, tada klausinėkite. Dar kartą sakau, lietuvių kalbą mokate? Pasiskaitykite. Eismo taisyklių irgi niekas nekomentuoja. Kiekvienas žmogus turi mokėti skaityti taisykles, kurias išleido mūsų Vyriausybė, ir jomis vadovautis. Jis pats neturėjo teisės piltis dujų. Buvo žmogus, kuris pripylė, o už tą paslaugą ir sumokėjo", – padrikai ir pamokomai aiškino J.Jokubauskas.

Paklausus, ar padoru imti mokestį už paslaugą, kuri vis dėlto nebuvo atlikta, J.Jokubauskas įsiuto.

Mes čia neturime tiek daug laiko, kad aiškintumės aštuonių eurų istoriją.

"Mes čia neturime tiek daug laiko, kad aiškintumės aštuonių eurų istoriją. Mums neverta čia aiškintis. Vartotojas viską suprato, jis sumokėjo. Čekį gavo. Viskas", – po tokio tiesmuko monologo pakeltu tonu J.Jokubauskas metė ragelį ir į skambučius daugiau nebeatsiliepė.

Šokiruojantis mandagumas.

Apie mokestį nėra girdėję

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis direktorius Vidas Šukys pastebėjo, jog įmonė "Jozita" nėra šios asociacijos narė.

"Ji nepriklauso jokioms asociacijoms ar sąjungoms. Patys sau jie gyvena, tad kas dedasi įmonės viduje, mes ir nežinome. Tačiau kalbant apie bendras nuostatas, aš negirdėjau tokio dalyko, kad kažkas kažkur būtų įvedęs kažkokį konkretų mokestį", – tikino V.Šukys.

V.Šukys pripažino, jog yra matęs kitose degalinėse, kaip vairuotojoms pagelbėja įmonės darbuotojai, pripildami dujų į automobilius.

"Keitėsi tvarkos, ir iš tiesų buvo leidžiama vartotojui pačiam įsipilti dujų į automobilį. Kalbant apie tai, jog galėjo nunykti dujų įpylimo paslauga, verta priminti, jog dujų suvartojimas vienu metu iš viso Lietuvoje buvo labai sumažėjęs. Šalyje vyravo didelė dyzelino kontrabanda. Žmonės buvo nutarę, jog jiems geriau važinėti kontrabandiniais dyzeliniais degalais, nei turėti benzininį automobilį. Šiuo metu benzino suvartojimas tesiekia 14 proc. rinkos. Taigi degalinėms buvo sudėtinga išlaikyti žmogų, jam mokėti atlyginimą kuris pildytų dujų balionus automobiliuose", – prisiminė V.Šukys.

Jis pridūrė, jog valstybė nekelia specialių reikalavimų dujų vartotojams.

"Žmogui neprivalu išmanyti saugos reikalavimų, o įmonės darbuotojai privalo turėti specialius kvalifikacinius pažymėjimus. Tai kainuoja pinigus. Tačiau aš noriu pažymėti, jog pati rinka reguliavo tai, jog tokias paslaugas teikiančių žmonių sumažėjo, o tvarkos tapo liberalesnės. Kita vertus, dujų akcizas Lietuvoje yra dvigubai didesnis nei aplinkinėse valstybėse. Bet tokių dalykų, kaip kainų reguliavimo, Lietuvoje nėra, nebent tai liečia tik tam tikras, specifines sritis. Todėl niekas negali nurodyti verslininkui, už kokią paslaugą jam imti pinigus. Rinka laisva tiek, kiek kažkieno ranka pasiekia", – kalbėjo V.Šukys.

Konkurentai dirba be mokesčio

Vis dėlto V.Šukys paaiškino, jog dujų balionų pripildymu kitų degalinių tinklai neužsiima.

"Oficialiai balionų pildyti degalinėse negalima. Kaip ir pilti degalų į plastiko tarą. Balionai turėtų būti keičiami, o ne pildomi. Na, už jo pakeitimą gali būti ir mokestis. Vis dėlto, mano žiniomis, degalinės stengiasi vietoje į balionus dujų nepilti. Bet visuomet visokių pasitaiko, kitas gal mano, jog jei rinkoje to nėra, reikia užimti ją ir paimti eurą", – pastebėjo V.Šukys.

Jis priminė, jog pirmiausia su visomis kainomis ir paslaugomis vartotojai turi būti supažindinami.

Dienraštis pasiteiravo ir kitų tinklų atstovų, ar šie taiko panašius mokesčius savo klientams.

"Tikrai ne. Mes jokių mokesčių neimame. Tam ir yra degalinė, kad žmogus joje būtų aptarnautas. Jis moka tik už degalus", – patikino Klaipėdos rajone įsikūrusio įmonių tinklo savininkas.

Vartotojams – visa informacija

Valstybinės vartotojų teisų apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė tikino, jog labai svarbu, ar degalinėje vartotojui buvo suteikta visa informacija.

"Ar aiškiai parašyta, jog dujos kainuoja tiek, o jų įpylimas – tiek? Tuomet jau pačiam vartotojui reikia rinktis, ar jis pilsis degalų šioje degalinėje, ar rinksis kitą. Jei tai nėra nurodyta, nelabai gerai. Vartotojas visais atvejais turi teisę kreiptis į įmonę raštu. Jei neatsakys, žmogus gali kreiptis į mūsų tarnybą, bandysime pagelbėti. Mes pasižiūrėsime, ar visose paslaugų teikimo vietose vartotojai yra tinkamai supažindinami su paslaugų įkainiais. Už visas paslaugas privalu nurodyti visą kainą", – patarė specialistė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų