Kauno oro uostas šiemet planuoja pradėti naujojo keleivių terminalo statybą, o po kelerių metų tapti vienu geriausių Baltijos šalyse
Susisiekimo ministerija žada akylai stebėti, kaip Kaunas panaudos Europos Sąjungos skiriamus milijonus litų transporto infrastruktūros plėtrai. Vakar Kauno oro uoste Karmėlavoje apsilankęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius pavojaus varpais dar neskambino, bet sakė asmeniškai domėsiąsis, kaip tvarkomi vietiniai keliai ir plečiamas oro uostas.
Padidėtų keleivių pralaidumas
A.Butkevičių labiausiai domino Kauno oro uosto plėtra. Ją ministrui pristatė Kauno oro uosto darbuotojai, kurių viltis Susisiekimo ministerijos vadovas pavadino optimistinėmis.
Kauno oro uosto vadovai tikisi, kad naujo keleivių terminalo statyba prasidės dar šiais metais. Iki 2008 metų terminalo statybai bus panaudoti 56 mln. litų, kuriuos skyrė Europos Sąjungos Sanglaudos fondas, - neabejojo Plėtros ir eksploatacijos direktorius Jonas Gurskas.
Įgyvendinus projektą, Kauno oro uostas kasmet galėtų aptarnauti iki 1,5 mln. keleivių.
Šiuo metu pervežant keleivius Kaunas užima antrąją vietą Lietuvoje (250 tūkst.). Rinkoje tai sudaro 14 proc. Apie 80 proc. keleivių kasmet priima tarptautinis Vilniaus oro uostas. Šešių procentų rinkos dalis priklauso Palangai.
Daugėjant skrydžių, Kauno oro uostas šiais metais tikisi aptarnauti apie 500 tūkst. žmonių.
Pervežama daugiausia krovinių
Naujasis terminalas bus statomas atsižvelgiant į Šengeno reikalavimus. Jame bus aptarnaujami prie Šengeno sutarties neprisijungusių šalių piliečiai. Europos Sąjungos ir Šengeno sutarties valstybių gyventojai visas procedūras atliks senajame terminale.
Projekto stipriosios pusės yra tos, kad Kaunas yra geografiškai patogioje vietoje, - kalbėjo Kauno oro uosto direktorius Kęstutis Cucėnas. - Mūsų oro uostas taps vienu geriausių Baltijos valstybėse.
Kauno oro uosto antrame plėtros etape, kuris prasidės 2009 m., planuojama pastatyti du didelius angarus kroviniams sugoti, viešbutį ir net pilotų apmokymo centrą. Tačiau susisiekimo ministras suabejojo, ar oro uosto teritorijoje gali būti statomas viešbutis.
Be to, be keleivių terminalo, reikėtų pastatyti ir krovinių terminalą, kuris, kiek susipažinau su projektu, jau įgyvendintas - belieka jį pastatyti, - sakė susisiekimo ministras A.Butkevičius.
Pagal krovininių lėktuvų skrydžius, Kauno oro uostas lenkia ir sostinę, ir Palangą kartu sudėjus. Jame pervežama 59 proc. krovinių.
Europos vėžė gali pasiekti Kauną
Susisiekimo ministras A.Butkevičius turėjo priekaištų Kauno apskrities viršininko administracijai dėl apskrities teritorijos bendrojo plano, esą jame prie oro uosto nenumatyta vieta viešajam logistikos centrui įkurti.
Pro Kauną eina automobilių greitkelis ir, tikiuosi, bus nutiesta europinio geležinkelio atkarpa Rail Baltica, todėl logistikos centras yra būtinas, - neabejojo ministras.
Jis užsiminė, kad praėjusią savaitę iš Bulgarijoje vykusio tarptautinio forumo, kuriame dalyvavo ir Europos Komisijos atstovai, jis Kaunui parvežė gerą žinią.
Lietuvai skirtų 500 mln. litų Rail Baltica vėžei nutiesti užtektų tik iki Garliavos, bet yra vilčių, kad Europos Komisija iš 8 mlrd. eurų rezervo fondo Lietuvos transporto infrastruktūros plėtrai gali papildomai skirti lėšų, ir tada iki 2013 metų vėžė pasiektų Kauną, - sakė A.Butkevičius.
Su Kauno apskrities tarnautojais ministras taip pat aptarė ir savivaldybėms skiriamų lėšų vietinės reikšmės keliams tiesti bei remontuoti klausimus, pietrytinio Kauno aplinkkelio tiesybą, kitus reikalus.
Naujausi komentarai