Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybė duoda laiko pasitempti namų administratoriams

2006-10-07 00:00

Sutarties nevykdančios namus prižiūrinčios įmonės gali sulaukti griežtų sankcijų

Sutarties nevykdančios namus prižiūrinčios įmonės gali sulaukti griežtų sankcijų

Po namų administravimo sistemos reorganizacijos gyventojams iškilo daug neaiškumų dėl naujųjų administratorių darbo.

Trūksta informacijos

Daugiabučių namų administravimo konkursus Savivaldybė organizavo todėl, kad to reikalavo Civilinis kodeksas. Jei name nėra bendrijos arba nėra sudaryta jungtinės veiklos sutartis, gyventojai privalo naudotis Savivaldybės paskirtų administratorių paslaugomis.

Kai name veikia bendrija, gyventojai visais namo priežiūros klausimais turi kreiptis į bendrijos pirmininką. Jei bendrija nesukurta, už namo priežiūrą atsako administruojanti įmonė. Akivaizdu, kad ne visi gyventojai žino apie šiuos pasikeitimus, todėl dėl prakiurusių vamzdžių ar stogo jie skundžiasi Savivaldybei ar laikraščių redakcijoms.

Aleksoto, Gričiupio, Šančių ir Žaliakalnio seniūnijose namus, kuriuose nėra įkurta bendrijų, administruoja Kauno savivaldybės butų ūkio įmonė. Panemunės, Petrašiūnų ir Vilijampolės seniūnijose -”Panemunės butų ūkis”, Eiguliuose - “Santakos butų ūkis”.

Centro seniūnijoje administratoriumi paskirta UAB “Žaidas”, Dainavos seniūnijoje - AB “City Service”, Šilainiuose - UAB “Namų priežiūros centras” (ši įmonė dar tik perima administravimą į savo rankas, kol kas seniūnija prižiūri “Santakos butų ūkis”). Visus bendrabučius nuo 2003 metų administruoja UAB “Būsto administravimo agentūra”.

Administratoriai rūpinasi pastatų technine, šilumos sistemų ir namo teritorijos priežiūra. Jie samdo įmones, kurios atlieka šias paslaugas. Gyventojai už viską sumoka administratoriams. Atskirai mokama už vandenį, elektrą, dujas.

Seniūnijose skiriasi pranešimų tvarka

Centro ir Dainavos gyventojai, įvykus gedimui ar avarijai, gali visą parą skambinti bendru “City Service” ir “Žaidas” telefonu 405660. Čia užregistruojami gedimai ir sprendžiama, kaip juos likviduoti. Gyventojams nebūtina dėl gedimų patiems skambinti į avarines tarnybas.

“Santakos butų ūkis” direktorius Algirdas Vagulis sakė, kad Eigulių seniūnijoje pasirinktas trumpesnis kelias pranešti apie gedimą. Jei avarija (vandentiekio, nuotekų, elektros, šilumos tiekimo) įvyksta darbo metu, gyventojai turi skambinti į “Panemunės butų ūkį” (tel. 350263, ši įmonė samdoma techninės priežiūros darbams). Ne darbo metu gyventojai turi kreiptis į Savivaldybės įmonę “Avarinė tarnyba” (tel. 332250). “Manome, kad geriau, kai gyventojai kalbasi iš karto su avarine tarnyba”, - sakė A.Vagulis.

Tokia pati tvarka Panemunės, Petrašiūnų ir Vilijampolės seniūnijose. Darbo metu apie gedimus gyventojai turi pranešti “Panemunės butų ūkio” dispečerinei (tel. 350263), o kitu laiku - “Avarinei tarnybai”. Seniūnijose, kuriuose namus administruoja Kauno savivaldybės butų ūkio įmonė, įvykus avarijai bet kuriuo paros metu gyventojai turėtų skambinti į SĮ “Avarinė tarnyba”.

Gyventojai turi nusiskundimų

Tačiau gyventojai teigia, kad jų namus perėmę naujieji administratoriai nevykdo savo prievolių. Jie neskuba remontuoti prakiurusių lietaus nutekėjimo ar vandentiekio vamzdžių.

Gyvenamojo fondo administravimo skyriaus Administravimo poskyrio vyr. specialistas Rūtenis Bartkus teigė, kad naujieji administratoriai nevykdo pareigų, surašytų administravimo nuostatuose.

“Jie skelbimų lentose turi pateikti visus telefonus, kuriais turėtų skambinti gyventojai. Administratoriai negali siuntinėti nuo vieno pas kitą, jie atsako už viską, tarp jų - ir už namų priežiūrai pasamdytų įmonių veiklą.

Administratoriai turi sekti situaciją, kad neįvyktų avarijų. Administruojanti įmonė nėra avarinė tarnyba, kuri kviečiama tada, kai kas nors prakiuro. Deja, administratoriai kol kas šitaip dar nesugeba dirbti, ypač buvusios butų ūkio įmonės”, - teigė R.Bartkus.

Jis pridūrė, kad namus butų ūkio įmonės prastai prižiūrėjo, todėl susikaupė daug problemų. “Per kelis mėnesius pakeisti visko neįmanoma, o gyventojai nori visko greitai”, - sakė specialistas.

Avarijų neturėtų būti

Administratoriai turi teisę rinkti lėšas į kaupiamąjį fondą, jeigu tam pritaria pusė namo gyventojų. Surinkti pinigai bus naudojami pastatų remontui.

“Tada administratoriai galės pradėti techninę priežiūrą aukštesniu lygiu ir avarijų neturėtų būti. Jei jų vis tiek bus, tai rodys, kad administratorius nesusitvarko su savo darbu. Reikia laiko, kad viskas stotų į savo vietas”, - mano R.Bartkus.

Gyventojai klausia, kur yra jų namų remontui rinktos lėšos. Savivaldybės atstovų teigimu, šie pinigai yra anksčiau namus administravusiose butų ūkio įmonėse, todėl gyventojai turi kreiptis į jas dėl lėšų panaudojimo.

Yra galimybių nutraukti sutartį

Sutartys su administratoriais pasirašytos 3 metams. Paskui galima pratęsti sutartį tokiam pačiam terminui. “Jeigu pasipils skundai, yra numatyta saugiklių, kaip pakeisti administratorių. Tam turi būti rimtas pagrindas. Jeigu pastebėsime, kad sutartys nevykdomos, juos įspėsime.

Jeigu per mėnesį trūkumai nepašalinami, galima nutraukti sutartį ir skelbti naują konkursą. Jeigu administratorius blogai tvarko savo ūkį, įstatymų nustatyta tvarka seniūnijoje gali būti surengta gyventojų apklausa ir jos pagrindu įmanoma nušalinti administratorių”, - sakė R.Bartkus, leisdamas suprasti, kad šiemet griežtų priemonių nebus imamasi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų