Festivalio, kuris iki šiol buvo žinomas kaip IKRA MADA, organizatoriai jau septynerius metus tęsia tradiciją ir ragina nuo uostamiesčio pagaliau nulupti provincialumo etiketę. Maža to, Klaipėda, pasak jų, neprastesnis miestas nei Berlynas ar Paryžius!
Nereali, bet reali idėja
Nuo 2012 m. IKRA MADA renginius organizuojantys Jurga Sutkutė ir Liudas Andrikis džiaugiasi, kad rudenį vykstantys mados renginiai kasmet pritraukia didelį miestiečių būrį. „Džiaugiamės, kad per visus šiuos metus pavyko sukurti išskirtinę festivalio atmosferą, emociją. Renginio metu susitinka bendraminčiai, mada besidomintys žmonės, čia jie dalijasi savo patirtimi“, – sakė organizatoriai.
Šiemet jau antrąsyk vyksiančiame renginyje „Fashion Week Klaipėda“ vyks keliolika renginių, iš kurių organizatoriai išskiria tris svarbiausius: mados forumą, kurį moderuos Arnoldas Remeika-Bomberis, mados verslo dirbtuves ir Parodų rūmuose vyksiantį kolekcijų pristatymą, kuriame savo naujausius darbus parodys net dešimt dizainerių iš visų Baltijos šalių. Tarp jų ir Diana Paukštytė, kompanija „Smooth Confess“, pernai savo kūrybą pristačiusi „London Fashion Week“ kartu su dizainere Akvile Jančiauskaite, o dabar ką tik nužengę nuo „Ukrainian Fashion Week“ podiumo, OHMY, NAKED BRUCE, Klaipėdoje kuriantys ir gyvenantys Lina Andriukonė, SALANIDA ir kiti. Festivalio metu dalyvaus ir žinoma Lietuvos dizainerė Julija Janus, jos gerbėjai turės progą susitikti naujoje mados erdvėje „Hop&Shop“.
Klaipėdos mados savaitės organizatoriai siekia sukurti tokį renginį, kuris primintų pasaulyje vykstančių mados savaičių konceptą, kai įvairiuose miesto butikuose ir kitose erdvėse vyksta drabužių bei aksesuarų kolekcijų pristatymai, „showroomai“. Tokių renginių metu esą kuriama mada besidominčių žmonių bendruomenė, užmezgami kontaktai, o dizainerių kolekcijos vėliau keliauja į viso pasaulio parduotuves.
„Klaipėdoje išvystyti mados savaitę skamba kaip nereali idėja, tačiau mažais žingsneliais keliaujame link šio tikslo. Susitelkdami kartu su partneriais mes kasmet tampame stipresni ir nešame mados vėliavą mieste. Labai džiaugiamės, kad prie festivalio jungiasi vis daugiau Klaipėdos mados verslo atstovų ir jie tampa mūsų ambasadoriais. Esame ypač dėkingi Olesiai Žuravliovai ir jos grožio studijai, kuri kartu su mumis yra nuo pat pirmųjų metų, stilistei Linai Šimulytei ir „Aidos studijai“, kurie prisijungė pernai ir šiemet padės ne tik paruošti modelius kolekcijoms, bet ir surengs smagų šou savo studijoje. Taip pat labai džiaugiamės visais ambasadoriais, kavinėmis, grožio salonais, kurie prisideda savo prasmingais renginiais prie mados savaitės, bei stipria komanda, su kuria smagu sklandžiai dirbti“ – sakė J.Sutkutė ir L.Andrikis.
Beje, festivalio metu vyksta ir nemažai edukacinių renginių. Susitikimų, paskaitų apie madą metu pasakojama ne tik apie naujausias mados tendencijas, bet ir siekiama skiepyti žmonių sąmoningumą ir atsakingą vartojimą. Na, o paskutinę renginio dieną organizuojamas „mastermind“ susitikimas – profesionalams skirta diskusija apie ateitį, pardavimus, „star up`us“ ir mados verslo ateitį. Dauguma renginių bus nemokami, o už tai organizatoriai dėkoja Klaipėdos miesto savivaldybei, kuri iš dalies finansuoja festivalį.
Apie mados verslą ir „prisvilusius blynus“
Vienas reikšmingiausių „Fashion Week Klaipėda“ renginių – spalio 6–7 d. Klaipėdos Kultūros fabrike vyksiančios Mados verslo dirbtuvės, kurias organizuoja mados verslo ekspertė ir konsultantė Snieguolė Kerpienė.
„Sutinku daug žmonių, svajojančių apie mados verslą ir įsivaizduojančių, kad tai labai paprasta: „Jei pati žinai, kokios suknelės nori, kas gražu, tai ir kitiems patiks, o pagaminti – ne problema, tam yra siuvėjai.“ Man tenka konsultuoti ir pažengusiuosius, kurių lūkesčiai yra gauti greitų patarimų ir pasiekti greitų rezultatų. Gerai, kai žmonės yra optimistai, kai svajoja ir bando įgyvendinti savo idėjas, bet man baisu, kad dažnai jie būna tam nepasiruošę, kad nesuvokia esminių mados verslo aspektų, o tai veda prie lėšų ir energijos iššvaistymo, nusivylimo ir sprendimo: ne, tai ne man...“ – sakė S.Kerpienė.
Pasak pašnekovės, mados verslas ilgą laiką buvo laikomas mergaičių užsiėmimu. Todėl tos nepatyrusios „mergaitės“ taip neatsakingai ir lengvai šokdavo į šią sritį, o po metų kitų lydėdavo nusivylimai, kurie atvesdavo juos pas šio verslo ekspertę ir konsultantę S.Kerpienę.
Tokiais atvejais esą dažniausiai tenka viską iš esmės keisti – pavadinimą, ieškoti aiškaus koncepto ir identiteto, naujų formų, tinkančių šiandienos rinkoms, darančių poveikį šiandienos klientams.
Pasak mados verslo ekspertės, tokiuose renginiuose kaip Klaipėdos mados savaitė labai svarbu žmonėms parodyti ne tik gražiąją mados pusę, bet kalbėti ir apie šio verslo virtuvę. Galbūt edukacija padės išvengti prisvilusių blynų ir karčių nusivylimų.
Mados verslo dirbtuvėse dalyvaus didelę patirtį mados versle turinčių lektorių: projekto „Fashion Block“ Londone įkūrėja, mados verslo ekspertė, „brand development“ projektų vystytoja, verslo plėtros į tarptautines rinkas strategė Ieva Zubavičiūtė, buvęs mados žurnalo „L`Officiel“ vykdomasis redaktorius, analitikas,„Julia Janus“ prekinio ženklo verslo plėtros patarėjas, tinklaraščio „Bomberis“ autorius A.Remeika, prekinio ženklo NAKED BRUCE kūrėja, tarptautinių mados parodų dalyvė Monika Olbakaitė. Diskusijoje dalyvaus Olga Filatova-Kontrimienė / 2ru2ra, Gabrielė Kerpytė / SALANIDA (instituto Marangoni, Italija), dizainerė Lina Andriukonė.
„Šis renginys skirtas ir svajojantiems apie mados verslą, ir pažengusiems. Tie, kurie dar tik svarsto apie verslo pradžią, sužinos, nuo ko pradėti ir kaip išvengti klaidų. Na, o pažengusieji turės progos pamatyti savo klaidas ir rasti būdų, kaip jas ištaisyti. Mes, lektoriai, taip pat norime suteikti gerų emocijų ir energijos, kadangi dauguma šios srities žmonių dirba po vieną, yra užsidarę ir todėl jiems sunku išlaikyti entuziazmą. O kur dar pažintys ir apsikeitimas asmeninėmis patirtimis! Galbūt šįsyk mūsų projektas išsivystys į ilgalaikį, apie ką aš svajoju, – klubą, į kurį būtų galima susibėgti, kad neišsektų žinios ir neapleistų jėgos“, – sakė S.Kerpienė.
„Atgal į praeitį“
Spalio 12 d. klaipėdiečiai kviečiami į mados forumą, vyksiantį parodos „Grožis 2018“ metu „Švyturio“ arenoje. Anot renginį koordinuosiančio mados analitiko, tinklaraščio „Bomberis“ autoriaus A.Remeikos, šis forumas taps platforma diskusijai apie madą, skirta tiek mados profesio-nalams, tiek aistruoliams, kurie galbūt tik pradeda atrasti prieštaringą ir kvapą gniaužiantį mados pasaulį. Šių metų forume žinomi pranešėjai iš Lietuvos ir užsienio dalinsis įžvalgomis apie tai, kodėl visas globalus mados pasaulis įkvėpimo ėmė ieškoti mūsų regione, vadinamojoje Naujojoje Europoje.
„Plačiau diskutuosime apie tai, kaip Lietuvos ir kaimyninių šalių istorija ir autentiška tapatybė tapo geidžiama preke pasaulio mados sostinėse ir kodėl apskritai mada įkvėpimo dairosi praeityje. Todėl ir pats šių metų forumas vadinsis „Atgal į praeitį“, nors jo metu taip pat daug kalbėsime ir apie mados ateitį bei lietuviškos mados galimybes globalioje rinkoje“, – sakė A.Remeika.
Pasak mados analitiko, mada yra viliojanti, užburianti, bet sykiu ir labai sudėtinga industrija, kurią perprasti reikia laiko ir žinių, o klausimų joje yra daugiau nei atsakymų. Lietuvoje mada nebuvo ir kol kas nėra tarp ekonomikos prioritetų, tačiau tai visai nereiškia, kad neturime talentingų kūrėjų, kad mūsų žmonės nesidomi mada ar kad mūsų su dideliu susidomėjimu nestebi visas likęs mados pasaulis.
„Todėl jaučiu, kad mano asmeninė misija – pradėti Lietuvoje kokybiškas diskusijas apie madą, skirtas įkvėpti tiek mados profesionalus, tiek mados mėgėjus – drauge su kitais mados žinovais pasakoti apie šioje pramonėje vykstančius procesus ir didelius pokyčius, informuoti žmones apie mados kūrimą ir vartojimą. Ypač malonu tokias diskusijas rengti Klaipėdoje – mieste, kuriame gimiau, užaugau ir kuris dažnai nepelnytai lieka už rimtų diskusijų borto“, – pastebėjo mados analitikas.
Forume pranešimus skaitys mados tinklaraštininkė Deimantė Bulbenkaitė („Spintos guru“), stilistė, mados redaktorė žurnale „L`Officiel Mada“ Miglė Kazėnaitė, komunikacijos specialistė, agentūros „Fashion Bloc“ įkūrėja Ieva Zubavičiūtė , rinkodaros specialistė Vaida Bajalytė, kostiumo dizainerė Vida Strasevičiūtė („Upcycled by LT“).
Stilistai kviečiami priimti iššūkį
„Norime, kad Klaipėda pulsuotų mados energija, todėl organizuojame įvairiausių renginių, susijusių su mada, gyvenimo stiliumi“, – sakė viena iš „Fashion Week Klaipėda“ organizatorių, „Peper Me“ prekinio ženklo įkūrėja Kristina Cvetkovė.
Klaipėdos butikuose „Kopa“, „Lighthauzas“ ir netrukus duris atversiančiame „Hop&Shop“ vyks kolekcijų pristatymai, susitikimai su dizaineriais, seminarai, „sample sale“ kolekcijų išpardavimai, paskaitos apie madą, jos tendencijas pristatys stilistė Ernesta Venckutė. Vyks diskusijos, kaip stilizuoti savo namų interjerą, makiažo pamokos. Miesto kavinukėse bus eksponuojamos mados parodos ir rodomi mados filmai. Grožio salonas „Aidos studija“ kvies į mados vakarėlį.
Festivalio metu rengiamas ir stilistų iššūkis, kuris vyks „Švyturio“ arenoje. Šiuo metu vyksta registracija. Gali dalyvauti pradedantieji ar jau dirbantieji mados srityje, svajojantys dirbti ar norintys pasitikrinti save šioje srityje.
„Žinome, kad mieste tikrai yra stilistų, pradedančių ar svajojančių jais tapti, todėl norime nutiesti jiems mažą lieptelį šuoliui į žinomumą. Tai puiki galimybė parodyti savo talentą, juolab kad pateiktų užduočių atlikimą vertins profesionalių klaipėdiečių stilistų komanda. Iššūkio nugalėtojo lauks puiki dovana – profesionali fotosesija, – sakė organizatorė. – Klaipėda yra stilingas uostamiestis, kurio gyventojai kūrybingi, ieškantys naujovių madoje, stiliuje. Mes lygiuojamės į didžiausius miestus ir norime įkvėpti kūrybai, skatinti juos mokytis, išdrįsti veikti.“
„Madingi ragavimai“
Beje, dalis „gardžių“ renginių vyks ir klaipėdiečių pamėgtame restorane „Ingredientai“. Spalio 11 d. 18.30 val. restorane vyks patiekalų ir vynų degustacija „Madingi ragavimai“. Renginys organizuojamas kartu su vyno eksperte iš „Vyno klubo“ Daiva Mumgaudiene.
„Šio vakaro tikslas – ne tik svečiams siūlyti paragauti puikaus skonio, vizualiai patrauklių patiekalų bei derančio vyno, bet ir supažindinti su pagrindinėmis šių dienų restoranų kultūros ir patiekalų kūrimo tendencijomis bei aktualijomis. Tokiu būdu skleidžiame žinią, kad restorane kuriami patiekalai taip pat gali ir turi būti siejami su mados pasauliu“, – sakė Aurimas Labanauskas, restorano „Ingredientai“ virtuvės šefas. – Ragavimų vakarus rengiame kiekvieną mėnesį, pasirinkdami vienokią ar kitokią temą. Artimiausiu metu suplanuotas dar vienas panašaus pobūdžio renginys – rugsėjo 29 d. 16 val. kviečiame dalyvauti desertų ir vynų ragavimuose.“
Pasak pašnekovo, bendradarbiavimas su „Fashion Week Klaipėda“ organizatoriais prasidėjo nuo bendravimo. „Praėjusiais metais metinio mados renginio pabaigtuvių proga Jurga Sutkutė su komanda vakarą leido restorane „Ingredientai“. Tada ir susipažinome. Periodiškai palaikėme ryšį, todėl artėjant šių metų renginiui nebuvo jokių abejonių, kad norime prisidėti. Esame tikri, kad Klaipėdai tokie renginiai yra ne tik reikalingi, bet ir gyvybiškai svarbūs, norint neapsiriboti vien tik kasdienių miestiečių poreikių tenkinimu ir akcentuojant mados, kultūros ir grožio svarbą“, – įsitikinęs pašnekovas.
Visą programą ir informaciją apie renginius rasite www.fwklaipeda.lt, „Facebook“: Fashion Week Klaipėda.
Naujausi komentarai