Pereiti į pagrindinį turinį

„Garsų tėkmėje“ – su prancūziškais prieskoniais

2016-04-02 02:00
DMN inf.
Donatas Katkus ir Andrius Puskunigis.
Donatas Katkus ir Andrius Puskunigis. / Vytauto Petriko ir asmeninio archyvo nuotr.

Uostamiesčio festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ ir Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerte „Garsų tėkmėje“ balandžio 7-ąją 18 val. plačiai išsilies baroko muzika, nuostabios obojaus ir meilės obojaus melodijos.

Klaipėdos koncertų salės scenoje pirmąkart pasirodys į gimtinę iš Prancūzijos trumpam grįžtantis, prancūzų spaudos magišku atlikėju vadinamas obojininkas Andrius Puskunigis. Jo scenos partnerė bus žmona klavesinininkė Celine Scibetta-Puskunigis. Kartu su Donato Katkaus vadovaujamu ir diriguojamu orkestru jie atliks G.Ph.Telemanno ir J.S.Bacho kūrinius. Taip pat skambės B.Martinu ir P.A.Locatelli orkestriniai opusai.

Universalumu, profesionalumu, menine vaizduote garsėjantis Vilniaus miesto savivaldybės globojamas orkestras – laukiamas svečias ne tik prestižinėse Lietuvos ir užsienio šalių koncertų salėse, bet ir mažesnių miestelių scenose. Charizmatišką orkestro meno vadovą ir dirigentą D.Katkų pažįsta bene visa Lietuva. Šios asmenybės veikla, aprėpianti daugelį sričių, įvertinta Nacionaline kultūros ir meno premija. Pagal išsilavinimą maestro yra altininkas, ilgai griežęs šiuo instrumentu Vilniaus styginių kvartete. Jau daug metų jis dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, aktyviai reiškiasi kaip muzikologas. Neseniai Vilniaus knygų mugėje buvo pristatyta jo mokslinių darbų, publicistikos ir pokalbių rinktinė „Apie muzikos būtį“. „Mano rašymas kilęs iš norėjimo suprasti muziką, kompozitorių kūrybą, manojo laiko istoriją, galiausiai – save patį“, – teigė autorius.

Prieš 22 metus D.Katkus subūrė jaunus Vilniaus muzikus į barokinį orkestrą. Netrukus kolektyvas ėmėsi interpretuoti ir šiuolaikinių lietuvių bei užsienio kompozitorių muziką, o vėliau pradėjo rengti projektus su džiazo ir popmuzikos atlikėjais. Šv. Kristoforo kamerinis orkestras nuolat bendradarbiauja su žinomais Lietuvos ir užsienio solistais. A.Puskunigis yra vienas iš jų, kartu su orkestru parengęs jau keletą koncertinių programų. Pernai jie įrašė kompaktinę plokštelę, skirtą G.Ph.Telemanno muzikai, kurioje užfiksuoti du Koncertai obojui ir orkestrui taip pat bus atlikti koncerte „Garsų tėkmėje“.

A.Puskunigis groja obojumi nuo penkerių. Jau tūkstančius valandų jis praleido su obojumi rankose, siekdamas tobulai įvaldyti šį ypatingo grožio instrumentą. Prieš 16 metų atlikėjas išvyko mokytis į Prancūziją, kur aukso medaliu baigė Meco nacionalinę konservatoriją. Dar vieną diplomą jis gavo Sarbriukeno muzikos konservatorijoje Vokietijoje. Šiuo metu obojininkas yra Heidelbergo simfoninio orkestro solistas, taip pat muzikuoja Meco „Orchestre Imaginaire“ pučiamųjų kvintete, dar dviejuose Vokietijos kameriniuose orkestruose, rengia kamerinės muzikos programas, dėsto Prancūzijos konservatorijose.

Beje, obojaus pavadinimas yra prancūziškas, kilęs iš žodžių junginio „haut bois“ (pranc.) – „aukštas medis“. Koncerte Andrius gros ir meilės obojumi („oboe d’amore“), kuriuo baroko laikotarpio muzikoje atliekamos „meilės temos“. Jo tembras lyriškesnis ir paslaptingesnis nei įprasto obojaus.

Muzikos pavasario rengėjai tikisi, kad koncertas „Garsų tėkmėje“ patrauks klaipėdiečių dėmesį ir paįvairins festivalio programos meniu prancūziškais prieskoniais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų