Sužavėjo lietuviškas teatras
Klaipėdos dramos teatro komanda šiuo metu ruošiasi ne tik naujam sezonui, bet ir kitąmet vėl vyksiantiems projektams – Lietuvos teatro vitrinai (angl. showcase) bei festivaliui.
Norint, kad renginiai nestokotų kokybės, jų biudžetą ir repertuarą būtina planuoti likus metams iki starto.
Todėl nuslūgus įspūdžiams Klaipėdos dramos teatro laukia nauji iššūkiai.
Kaip teigė šio teatro vadovas Tomas Juočys, pirmoji vitrina uostamiestyje debiutavo itin sėkmingai.
Per penkias dienas parodyta penkiolika Lietuvos kūrėjų darbų, kuriuos stebėjo apie pusšimtis kompetentingų užsienio ekspertų.
Esame teatrinė valstybė.
"Pardavėme visus bilietus – tai reiškia, kad žmonės labai mėgsta lietuvišką teatrą. Vis dėlto mes skaičiavome kitokius rezultatus. Žinoma, lankomumas džiugina, bet Klaipėdos dramos teatrui buvo svarbu, kaip jausis svečiai iš užsienio, kaip jie įvertins lietuvišką teatrą. Ir tie atsiliepimai iki šiol tebeplaukia. Graikų kritikas atsisveikindamas pasakė, kad tai – geriausia vitrina, kurioje jam teko dalyvauti per pastaruosius penkerius metus. Sulaukiame ir spektaklių kritikų: kas vienus sužavėjo, kitų – ne. Ir atvirkščiai", – apibendrino T.Juočys.
Anot jo, lietuviškoji vitrina Klaipėdos dramos teatrui padėjo užmegzti naudingų ryšių su kitų valstybių teatrais ir festivalių organizatoriais.
Tikimasi, kad tai padaryti pavyko ir kitiems vitrinoje dalyvavusiems kūrėjams.
Organizatoriai ir toliau stengsis išlaikyti programos įvairovę bei pasirinktą renginio formą.
"Teatrams nereikėjo rūpintis nei patalpų nuoma, nei bilietų prekyba. Viskas vyko pas mus. Be to, didesnė dalis iš spektaklių surinktų pajamų atiteko teatrams. Kitais metais išlaikysime tą patį modelį, tik anksčiau pradėsime ruoštis. Jau rugsėjį turėtume paskelbti atvirą šaukimą kitų metų lietuviško teatro vitrinos programai", – atskleidė vadovas.
T.Juočio žodžiais, užsieniečiai itin gerai įvertino lietuvišką teatrą, juo turėtų didžiuotis ir patys lietuviai.
"Esame teatrinė valstybė", – įsitikinęs pašnekovas.
Lyderiai Baltijos regione?
Didelio žiūrovų susidomėjimo sulaukė ir trečiasis tarptautinis teatro festivalis "TheATRIUM", garsinantis Klaipėdos miesto vardą visame pasaulyje.
Apie jį organizatoriai internetinėje erdvėje skaito atsiliepimus net iš Nigerijos.
Žinoma teatro veikėja Jevgenija Šermeneva savo straipsnyje klaipėdiečių "TheATRIUM" pavadino kone pagrindiniu augančiu teatro festivaliu Baltijos regione.
Preliminariais skaičiavimais, lankomumo požiūriu tai buvo rekordinis festivalis.
Programa prasidėjo ir buvo uždaryta atlikėjų Alice Phoebe Lou ir Dhafero Youssefo koncertais, o ją papuošė su Klaipėda tiesiogiai susijęs monospektaklis "Margaretė" (režisierius ir atlikėjas Janekas Turkowskis).
Klaipėdiečiai taip pat turėjo galimybę išvysti kiek kitokį, korėjiečių teatrą bei daugelį kitų užsienio kūrėjų darbų.
Abiejų renginių biudžetą sudarė apie 200 tūkst. eurų.
Finansiškai organizatorius parėmė uostamiesčio verslininkai, Lietuvos kultūros institutas, Klaipėdos savivaldybė, prisidėjo ir Adomo Mickevičiaus institutas, veikiantis Lenkijoje.
Didžiausia suma gauta iš Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos.
Vis dėlto, anot T.Juočio, festivaliui reikalingas ne vienkartinis, o ilgalaikis finansavimas, kurį turėtų užtikrinti ir vietos valdžia.
Nuo M.Kimelės iki O.Koršunovo
Vasarą Klaipėdos dramos teatras gyvena naujo sezono nuotaikomis.
Rugsėjį startuos premjera – jaunojo teatro režisieriaus Mariaus Pažerecko spektaklis "Euridikė", spalio pradžioje žiūrovai išvys vienos žymiausių Latvijos režisierių Maros Kimelės spektaklį "Antigonė", o gruodį – Oskaro Koršunovo režisuotą spektaklį "Mūsų klasė".
"Laukiame naujo sezono. Esame numatę daug įdomių darbų, tarptautinių projektų. Taip pat laikas pradėti statyti spektaklius vaikams, bandysime labiau vystyti jaunimo liniją, paieškoti jaunųjų režisierių", – tvirtino Klaipėdos dramos teatro vadovas.
Naujausi komentarai