Pirmoji festivalio diena, gegužės 6–oji, bus dedikuota litvakams, Lietuvos žydams atminti. Svarbiausias dienos koncertas, atspindintis istorinius litvakų gyvenimo įvykius – „Festivalio atidarymo koncertas”. Koncerto dirigentą, solistus bei kompozitorius vienija vienas bendras bruožas – jie visi yra žydų tautybės menininkai, pasklidę po visą pasaulį.
Davidas Geringas – Vilniuje gimęs Lietuvos ir Vokietijos violončelininkas, dirigentas ir pedagogas. Jis yra ir tarptautinio Klaipėdos violončelės konkurso D grupės dalyvių vertinimo komisijos pirmininkas. D. Geringui dedikuotas ne vienas šiuolaikinio autoriaus kūrinys violončelei, tarp jų – festivalio programą atversiantis neseniai anapilin iškeliavusio Lietuvos žydų kūrėjo Anatolijaus Šenderovo „Concerto in Do“.
Iš Londono atvyks pasaulinio pripažinimo sulaukusi violončelininkė Natalie Clein, kilmės ryšiais taip pat susijusi su Lietuva. Klaipėdoje ji atliks žydų kilmės šveicarų kompozitoriaus Ernesto Blocho „Schelomo“ – hebraišką rapsodiją violončelei ir orkestrui, užbaigiančią biblinėmis temomis grįstą jo žydiškąjį ciklą.
Iš Tel Avivo atvyks žymus Izraelio dirigentas, pianistas ir kompozitorius Gil Shohat. Dirigentas koncerto violončelei ir orkestrui solo partiją grieš tarptautinį pripažinimą pelnęs Izraelio violončelininkas Hillel Zori. Šio virtuozo griežimas tarptautinėje spaudoje apibūdinamas kaip gyvoji jungtis didžiųjų romantinių stilių ir žydiškosios tradicijos, o jo išskirtinį meistriškumą patvirtina trofėjai, pelnyti prestižiniuose konkursuose. Koncertas vyks 19 val. Klaipėdos koncertų salėje.
Litvakams skirtą programą pratęs koncertas “Dedikacija kompozitoriui Anatolijui Šenderovui”, skirtas netikėtai anapilin iškeliavusiam žydų kilmės lietuvių kompozitoriui, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos bei kitų apdovanojimų laureatui Anatolijui Šenderovui pagerbti. Antradienį 17.00 val. viešbučio „Euterpė” kiemelyje tenoras Rafailas Karpis atliks kūrinį „Iš užmirštos knygos“, sukurtą pagal senąsias Vilniaus krašto žydų dainas ir bus atliekamas toje Klaipėdos vietoje, kur randasi Litvakų sinagogos pamatai.
“Dedikacija kompozitoriui Anatolijui Šenderovui” koncerto metu klaipėdietis dailininkas Simas Žaltauskas klausytojų akivaizdoje įkvėptas koncerto perkels ant 2 kv. m. drobės tuo metu tvyrančias emocijas.
Pirmadienį 14 val. Lietuvos teatro ir muzikos akademijos Klaipėdos fakultete vyksiantis pirmasis renginys – “Joseph Hasten (Vokietija) seminaras–dirbtuvės pedagogams”. J. Hasten yra pelnęs pripažinimą kaip vienas iškiliausių Vokietijos violončelės pedagogų. Prmadienį J. Hasten seminare instrumentais besidomintiems smalsuoliams pristatys savo amatą, padės praplėsti žinias ir įkvėps naujoms diskusijoms. J. Hasten šiemet į festivalį atvyksta ne tik kaip jo dalyvis, bet ir kaip konkurso komisijos narys.
Kino mėgėjams pirmadienį ir antradienį 19 val. kino teatre Forum Cinemas Klaipėda bus pristatytas filmas dedikuotas violončelei –„Hilari ir Džeki“. Filme pasakojama tragiška pasaulinio garso violončelininkės Jacqueline du Pré istorija, papasakota jos sesers, fleitininkės Hilary du Pré-Finzi.
Demonstruodami savo instrumentų universalumą, stebindami improvizacijomis bei kitais netikėtumais pirmąją festivalio dieną 21.30 val. Klube “Raketa„ palydės BSM trio koncertas „Pasaulio muzikos programa”. Akordeonininkas Raimondas Sviackevičius ir violončelininkas Mindaugas Bačkus dažnai koncertuoja kaip duetas, groja specialiai jiems sukurtus lietuvių autorių kūrinius. Prie dueto prisijungus Vytautui Mikeliūnui, kuris žinomas kaip džiazo smuikininkas ir aranžuotojas, tyrinėjantis džiazo bei akademinės muzikos jungtis, prasiplėtė ne tik ansamblio tembrų įvairovė.
Didysis antrosios festivalio dienos, gegužės 7–osios, siurprizas – šokio ir violončelės melodijų persipinęs spektaklis „Boléro–Extended”. Pasirodymas žada publikai pateikti netikėtą scenovaizdžio sprendimą. Choreografiją spektakliui sukūrė žymus danų choreografas Palle Granhøj, dažnai savo spektakliuose derinantis šiuolaikinio šokio kompozicijas su klasikine muzika. Kurdamas choreografiją „Boléro – extended“ P. Granhøjus pasitelkė autorinę obstrukcijos techniką, ribojančią šokėjų judesius ir sąlygojančią specifinį pasikartojančios ritmikos judėjimą, grįstą „Boléro“ muzika. Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriaus Mindaugo Bačkaus ir Šeiko šokio teatro meno vadovės choreografės Agnijos Šeiko unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį žiūrovai gales išvysti Antradienį 19 val. Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje.
Antradienį, nuo pat ankstaus ryto, miestelėnus žadins ir visame mieste šurmuliuos keliaujančios violončelės. Atidesni klausytojai turės galimybę išgristi violončelės melodijas netikėčiausiose miesto vietose. Klounų teatro studijos Dulidu profesonalių ir šiuolaikiškų aktorių komandos ir jos vedliu Liudu Vyšniausku bei pašėlusio amerikiečio, save vadinančio violončelininku revoliucionieriumi, Rushad Eggleston nuotaikingas pasirodymas prikaustys net visko mačiusių žiūrovų dėmesį.
14 val. Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčioje violončelininkas ir pedagogas Valdas Povilaitis savo seminare „Auginu vaiką su negalia, kuris myli violončelę” pasakos apie japonų pedagogo ir smuikininko Šiniči Suzuki metodą. Šis metodas remiasi unikaliu esminiu principu – kiekvienas vaikas gali išmokti, būdamas mylinčioje ir lavinančioje aplinkoje. Suaugusius turėtų motyvuoti Suzuki principas, jog pradėti mokytis muzikos niekada nėra per vėlu.
Muzikos gurmanų ausis džiugns antradienį 17 val. Prano Domšaičio galerijoje vyksiantis „Pablo Casalso fondo laureatų koncertas”. Violončelininkai Johannes Gray ir Carla Conangla Oliveras buvo pripažinti pirmosios vietos laureatais ex aequo 2018 m. Pablo Casalso fondo organizuotame tarptautiniame jaunųjų violončelininkų konkurse. Festivalio koncerte šis jaunosios kartos violončelininkų duetas demonstruos istorinės ir šiuolaikinės violončelės galimybes.
Antrąją festivalio dieną vainikuos temperamentingos Lotynų Amerikos melodijos koncerte „Piazzolla–autentiškas pasakojimas”. Europoje susibūręs tarptautinis ansamblis „ArgEnTango“ savo pasirodymuose siekiantis kuo autentiškiau perteikti Ástoro Piazzollos muziką, dažnai vadinamą tiesiog Buenos Airių „garso takeliu“. Ansamblio nariai Analia Selis, Mariano Castro, Omar Massa, Răzvan Suma, Rafael Butaru savo pasirodymuose klausytojams atskleis mažiau pažįstamą Piazzollos kūrybos pusę.
Pirmąsias Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso dienas klausytojai nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro galės mėgautis užburiančiais violončelių garsais: nuo baroko iki šiuolaikinių kūrinių, nuo tradicinio skambesio iki eksperimentų, šokio, teatro, kino bei dailės projektų.
Naujausi komentarai