Po 20 metų
Klošaras yra meninis slapyvardis žmogaus, kuris tapyti pradėjo sulaukęs vidutinio amžiaus, įgijęs profesionalaus bokso trenerio kvalifikaciją, patyręs operaciją, kuri ir tapo lūžio tašku – atrasti savyje kūrybinę sistemą, perdėlioti vidinio pasaulio struktūrą.
Įdomūs sutapimai – virš A.Michailovo įkurtos bokso studijos dirbo dailininkas Jonas Šidlauskas, kuris, pamatęs Anatolijaus darbus, paragino jį daugiau dėmesio skirti tapybai. Lemtinga, kai geranoriški ir įžvalgūs žmonės reikiamu metu atsiduria reikiamoje vietoje. Paragintas aplinkinių, bokso treneris susitelkė prie tapybos ir šiandien, po 20 metų, yra žinomas, mėgstamas Lietuvoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Austrijoje.
Naiviai žaismingi
Klošaro paveikslai yra novelės apie ekstravagantiškus, ryškius žmones, nebijančius save pristatyti pasauliui su melodramatiškos ironijos gaidele. Moteris su plačiabryle skrybėle ir kate ant rankų, paslėpusi nuo praeivių kairiąją akį; akla mergaitė, apsikabinusi milžiniško šuns sprandą; draugai prie butelio, susitikę išgerti už nepakeliamą gyvenimo lengvybę; vyriškis, besiguodžiantis valkataujančiam šuniui, kaip vis dėlto vieniša kartais būna žaižaruojančios mėnesienos draugijoje; šeimyninei nuotraukai susėdusi pora, kurios ilgą gyvenimą drauge nusako galvų praradimas ir t. t.
Ryškios, ekspresyvios, stiprios spalvos nevaržomai sugula į akademinio piešimo nepažinusių rankų nuvestas linijas. Primityvus, liaudies menui būdingas anatominis žmogaus piešimas, kai kairės plaštakos vietoje matome dešiniąją, pirštai – tarsi pagaliukai, naivūs žmonių profilio kontūrai – visa tai Klošaro interpretacijai suteikia naivaus žaismingumo. Žiūrovams atsiranda noras dekonstruoti žmonių figūrose perteiktus jausminius kodus, kurie, viena vertus, yra lengvai perskaitomi, kita vertus, atveriantys skausmingus žmogaus išgyvenimo momentus. Juk primityvistų darbuose labai svarbus jausmų tyrumo, autentiškumo, atvirumo išgyvenimas. Būtent tai galima atpažinti ir šio dailininko drobėse.
Ryškus svečias
Klošaro vaizduojamas pasaulis yra aistringų žmonių gyvenimas miesto šurmulyje arba idiliškame kaimo peizaže. „M art“ galerijoje eksponuojami naujausi tapytojo darbai ir keli iš ankstesnio periodo. Ankstesnieji paveikslai išskiria tiek tematiškai – žmogus vaizduojamas kaime, o naujausiuose darbuose – mieste, tiek spalvine maniera – miesto tematika atskleidžiama žymiai intensyvesniu, dramatiškesniu potėpiu, o kaimas – ritmingai banguojančių, ramių linijų pynėmis.
Klošaras yra ryškus svečias Klaipėdoje, išsiskiriantis iš kitų tapytojų sugebėjimu savo paveiksluose įtaigiai ir dramatiškai perpasakoti kasdienes istorijas, perteikti vaizduojamų žmonių vidinius išgyvenimus – vienišumo, meilės, ilgesio jausmus jam būdingu spalviniu ir kompoziciniu savo vidinio pasaulio dialektu.
Naujausi komentarai