Persų klasikinė muzika yra vienas seniausių ir iškiliausių Rytų muzikos papročių, savo ištakomis siekiantis dar antikinių civilizacijų laikus.
"Gian Trio" – tai Dariush Rasouli su svaigią, paslaptingą atmosferą kuriančiu nėjum (pučiamasis instrumentas, priklausantis fleitų šeimai), Hamidreza Ojaghi Irano šventėse bei ritualuose svarbią reikšmę turinčiu dafu (didelis siauro rėmo būgnas su metalo grandžių žvangučiais), Ustad Mohammadas Zolnouri Artimųjų Rytų muzikoje nepamainomu tambūru (styginis instrumentas, turintis tris ar daugiau stygų) bei dainininkė Rahele Barzegari.
Solo partijas atliekanti moteris Irane yra retenybė – nuo revoliucijos laikų šalyje solistėms leidžiama pasirodyti tik moterų auditorijai, o vyrams vokalistės gali dainuoti nebent chore.
Tokie draudimai įsigaliojo konservatyviems dvasininkams teigiant, jog moterų balsai gali sukelti amoralius jausmus.
Irano muzika visada buvo dvasinis įrankis, stipriai susijęs su religija. Sufijų mistikai į muziką žvelgia kaip į šventą meną ir naudoja kaip dvasinio tobulumo šaltinį, suteikiantį didžiulę su niekuo nepalyginamą naudą.
Tad gyventojai kviečiami atsiverti šiai persų, kurdų, sufijų muzikai ir griauti visas sienas, visus suvaržymus tarp laikmečių, šalių, žmonių bei širdžių kartu su "Gian Trio" ir R.Barzegari.
Naujausi komentarai