Uoste įžvelgė gedulą
Susidarė įspūdis, kad „tąsymasis“ dėl uosto veiklos yra gal ir specialiai kurstomas. Labiausiai gaila, kad už to stovi ir tradicinių partijų nariai, ir net didžiulius atlyginimus gaunantys Seimo nariai.
Tuoj po Uosto bendrojo plano priėmimo Seime Vyriausybės valandoje buvo išlieta dozė įtarimų ir interpretacijų dėl Klaipėdos uosto.
„Vyriausybė patvirtino uosto bendrąjį planą. Ką tai reiškia klaipėdiečiams? Man atrodo, kad yra labai liūdna, net sakyčiau, gedulas, nes pagal jį Klaipėdoje krova padidės keturis kartus. Jau dabar Klaipėda ir klaipėdiečiai susiduria su didžiulėmis taršos problemomis, kurios yra nesprendžiamos.
Krova yra vykdoma atviru būdu, mes matome chromu užterštą dirvožemį ir kitus dalykus. Ir suprantame, kad Uosto direkcija šiuo metu taip pat ne itin gerai vykdo savo funkcijas ir neužtikrina, kad būtų vykdomi aplinkosauginiai reikalavimai“, – dėstė Seimo narė Agnė Bilotaitė.
Iš valstybės lėšų išlaikomos Seimo narės pozicija yra labiau nei keista. Uostas yra valstybės ekonomikos variklis, darbo vietų kūrimo generatorius. Seimo nariai turėtų džiaugtis, kad uostas įgijo aiškią perspektyvą, yra numatęs augimą, kurs naujas gerai apmokamas darbo vietas.
Nereikia išskirtinių reikalavimų
Bet kuriam valdžios atstovui, o juo labiau Seimo nariui, turėtų būti aišku, kad uostas neturi burtininkų lazdelės ir vien ja mostelėjus krova iš karto keturis kartus nepadidės.
Turės būti statomi nauji terminalai, atitinkantys didesnius aplinkosauginius reikalavimus. Naikinamos atviros krovos aikštelės, nors ne visais atvejais jas ir būtina naikinti, nes Vakarų Europos šalyse yra gana daug ir efektyvių technologijų, kurios apsaugo nuo krovinių dulkėtumo, kai jie laikomi atvirose aikštelėse.
Keistokai skamba ir toks dėstymas, kad Uosto direkcija turinti užtikrinti aplinkosauginius reikalavimus. Kodėl? Jei tam yra atskiros Aplinkos ministerijai pavaldžios kontrolės struktūros?
Geriausias pavyzdys yra neseniai paskelbtos Seimo teisės departamento išvados dėl Uosto įstatyme bandytų įdiegti papildomų aplinkosaugos priemonių. Teisininkai išaiškino, kad Klaipėdos jūrų uoste neturėtų būti kokių nors išskirtinių aplinkosauginių reikalavimų ar kontrolės sistemos.
Sugrįš prie uosto išvažų
Be abejo svarbu, kad plečiantis Klaipėdos uostui paraleliai būtų vystomi ir jo privažiavimo keliai, geležinkeliai.
„Uosto plėtra yra strategiškai svarbi Lietuvai. Bet svarbiausia yra kiekvieno gyventojo interesai. Kai uostas plėsis į pietinę dalį, tai miestas tikrai turės žymiai daugiau investicijų, negu numatoma dabar, be plėtimo. Taigi klaipėdiečių interesas yra labai svarbus, prioritetinis ir stengiamės, kad lėšų kiekvienais metais būtų daugiau ir netgi tiems projektams, dėl kurių šiandien negalėtume būti garantuoti“, – teigė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Jo teigimu, yra iškeltas klausimas ir fiksuota, kad nuo 2023 m. priklausomai nuo uosto krovos srautų, bus analizuojama nauja išvažiavimo iš uosto kelių tematika.
„Jeigu bus tam poreikis, tai tikrai klausimas bus sprendžiamas teigiamai. Mes aptarėme ir sutarėme, kad reikėtų iš Klaipėdos centro iškelti geležinkelio mazgą. Geležinkelininkai argumentavo, kad jiems reikia 50 hektarų teritorijos kitoje dalyje, bet priėjome prie nuomonės, kad pakaktų 30 hektarų“, – teigė J. Narkevičius.
Lietuvos valstybė yra skurdoka, negali šokti pagal kiekvieno Seimo nario norą ar politinių dividendų krovimo planą. Ir Klaipėdos uosto vystymas, ir jo privažiavimo kelių plėtojimas turi būti nuoseklus, bet nuolatinis ir su aiškia perspektyva, kokia atsirado patvirtinus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą.
Naujausi komentarai