Pereiti į pagrindinį turinį

„Aros Marine“ vadovas Giedrius Valainis: spręsti augimo iššūkius taip pat reikia atsakingai

2024-12-18 05:00
DMN inf.

„Didžiuojuosi savo darbu.“ Šią frazę norėtų išgirsti turbūt kiekvienos organizacijos vadovai. Būtent su tokia žinute metus baigia vienas didžiausių šalies darbdavių – šiemet penkioliktus veiklos metus skaičiuojanti uostamiesčio bendrovė „Aros Marine“. Kaip pripažįsta jos vadovas Giedrius Valainis, už įspūdingiausių įmonės pasiekimų visada stovi lojali ir tvirta kaip kumštis komanda.

Bendruomenė: 15-ai veiklos metų skirta „Aros Marine“ šventė taip pat neapsiėjo be jūrinės tematikos – įmonės komanda sukaktį paminėjo kelione keltu į Švediją.
Bendruomenė: 15-ai veiklos metų skirta „Aros Marine“ šventė taip pat neapsiėjo be jūrinės tematikos – įmonės komanda sukaktį paminėjo kelione keltu į Švediją. / Partnerių nuotr.

Stulbinamas metų šuolis

Specifinėje rinkoje užtikrintai įsitvirtinusi klaipėdiečių kompanija neužleidžia tarptautinės lyderystės pozicijų – jau ne vienus metus „Aros Marine“ vardas puikuojasi pajėgiausių pasaulio kruizinių laivų įrengimo įmonių penketuke. O šie metai bendrovei buvo itin sėkmingi – pasiektas įspūdingas finansinis šuolis.

„Jau esame labai arti plano pasiekti 72 mln. eurų apyvartą. Pernai ji siekė 41 mln. eurų, – iškalbingą statistiką pateikė „Aros Marine“ finansų vadovas Eugenijus Kirilovas. – Taip pat esame užsibrėžę 10 proc. grynojo pelningumo tikslą – kol kas 11 mėnesių pabaigėme su 11 proc. ir tokius rezultatus tikimės išlaikyti iki metų galo.“

Pašnekovo teigimu, šįkart didžiausią įmonės augimą lėmė įspūdingos apimties kontraktai Vokietijos bei Prancūzijos rinkose, o vertinant artimiausių metų prognozes apskritai, kruizinių kelionių paklausos tendencijos nuteikia labai optimistiškai.

Aktyvūs išankstinių bilietų pirkimai į kruizus, o pavymui – augančios investicijos į laivyno atnaujinimą bei plėtrą byloja, jog dėl koronaviruso pandemijos stagnaciją išgyvenęs sektorius atsigauna visu pajėgumu.

„Sekame, kaip rinka vystosi, ir kol kas matome, kad kruizinių laivų savininkams sekasi gerai, bent jau dvejų trejų metų perspektyvoje tikėtinos pozityvios prognozės. Šiandien jau turime užsakymų projektams, kurie bus įgyvendinami 2026 bei 2027 metais“, – atskleidė E. Kirilovas.

Skatina stiprinti pajėgas

Savo ruožtu „Aros Marine“ generalinis direktorius G. Valainis į nuosekliai kylančius finansinius rodiklius žvelgia filosofiškai.

„Man labiausiai džiugu, kad per šiuos metus taip sustiprėjo mūsų komanda, kad atėjo tiek naujų žmonių, plėtėsi biuro erdvės – čia didžiausia vertybė, – kalbėjo pašnekovas. – Mums taip pat teko išgyventi pandemijos laikotarpį ir susidurti su to meto iššūkiais – viena vertus, reikia mažinti kaštus, bet kaip vadovas supranti, kad už tų pasakymų vis tiek slypi kažkieno vardai ir pavardės. Tad problemas, su kuriomis susiduriame jau augimo metu, spręsti neabejotinai maloniau.“

Vis dėlto, G. Valainio žodžiais, didėjančios darbų apimtys taip pat įpareigoja.

„Ateityje numatomas didžiulis šios rinkos augimas, mums taip pat reikės dar daugiau gerų tiekėjų, baldininkų, dizainerių. Todėl su vadovais labai atsargiai sveriame savo galimybes – turi gerai pasimatuoti, ką darai, ir tai daryti protingai. Ambicijos gerai, bet šiandien jau sprendžiame ne kur gauti užsakymų, o atvirkščiai – kaip su turimais susitvarkyti kokybiškai“, – pabrėžė įmonės vadovas.

Šiemet „Aros Marine“ atidarė papildomas būstines Lenkijoje ir Jungtinėje Karalystėje – Gdansko bei Sautamptono uostamiesčiuose. Ir pirminė jų užduotis – pritraukti kvalifikuotų, daugiausiai inžinerinių, interjero dizaino krypčių specialistų.

Gyvenimo šventės kūrėjai

„Su tokio dydžio industrija Klaipėdos, Lietuvos pajėgumais tiesiog nesusitvarkysime. Jei norime neprarasti tempo, išlaikyti įmonę pasaulio lyderių penketuke, privalome žiūrėti plačiai. Ir šie iššūkiai nėra naujiena – specialistų trūksta nuolatos, mes jų aktyviai ieškome, bandome prisitraukti žmones, juos edukuoti“, – kalbėjo pašnekovas.

G. Valainio pastebėjimu, kaip vienas didesnių darbdavių Klaipėdoje „Aros Marine“ jau žinoma, tačiau Vilniuje ar Kaune vis dar tenka susidurti su nuostabos reakcijomis, kad Lietuva turi tokią tarptautinio kalibro ir reputacijos kompaniją.

Kokie žinomi ir matomi pasauliniu mastu, įmonės vadovas darsyk įsitikino ir neseniai Londone vykusioje Cruise Ship Interiors Expo Europe parodoje, o šiemet klaipėdietis buvo pakviestas ir į patariamąją šios pasaulinės industrijos valdybą.

Ambicijos gerai, bet šiandien jau sprendžiame ne kur gauti užsakymų, o atvirkščiai – kaip su turimais susitvarkyti kokybiškai.

„Verslas netipinis, žmonės kartais nelabai ir supranta, ką mes darome. Todėl kviečiame domėtis mūsų įmone. Mums reikia gerų, protingų, ambicingų žmonių, norinčių pamatyti pasaulį, daryti įtaką. Taip, darbas sunkus, daug kelionių, bet atlygis, pasitenkinimas darbu – labai malonus, – šyptelėjo pašnekovas. – Matome, kaip žmonės visame pasaulyje myli šią industriją, koks yra tų kompanijų, kurios jiems dovanoja neišdildomus įspūdžius, suteikia atostogų emociją, komfortą ir kartu saugumą, pasišventimas. Ir mes dirbame kartu su jais, esame jų dešinėje.“

Svarbi kiekvieno nuomonė

„Aros Marine“ vadovo G. Valainio įžvalgas patvirtina ir neseniai įmonėje atliktas darbuotojų įsitraukimo tyrimas. „Kai dirbu, laikas praeina nepastebimai“; „didžiuojuosi savo darbu“; „darbinėje veikloje galiu panaudoti turimus įgūdžius ir gebėjimus“; „didžiuojuosi, kad dirbu šioje organizacijoje“; „jei ko nors nesuprantu, visada galiu paklausti kitų“ – tai tik dalis teiginių, kuriuos konfidencialioje apklausoje pasirinko beveik 90 proc. darbuotojų.

Kaip teigė „Aros Marine“ žmonių ir įmonės kultūros vadovė Greta Galminė, darbuotojų įsitraukimo tyrime išryškėjo atotrūkis nuo bendro Lietuvos vidurkio. Pavydžiui, tokie rodikliai, kaip pasitenkinimas darbu, jį lenkia 8 proc., įsitraukimas į darbą – 12 proc., o įgalinimas – net 13 proc.

Išorinių tiekėjų atliktame tyrime dalyvavo daugiau nei 90 proc. administracijos ir apie 50 proc. gamybos darbuotojų.

„Siekiame įtraukti visą įmonę – ne tik administraciją, bet ir gamybos darbuotojus, kurie išvyksta į užsienį. Kai kuriuos jų tiesiogiai matome labai retai, jie atvyksta iš visos Lietuvos ir iškeliauja į skirtingas pasaulio šalis. Mums labai svarbu girdėti ir jų balsą, nes būtent jų rankomis kuriami projektai. Be to, taip pat turime tarptautinių kolegų – tai vėlgi kitos kultūros, kiti lūkesčiai“, – kalbėjo „Aros Marine“ atstovė.

Jautrus nuotaikų barometras

Kas dvejus metus įmonėje atliekamas darbuotojų įsitraukimo tyrimas leidžia nuosekliai stebėti organizacijos bendruomenės viduje vykstančius pokyčius – padeda aprėpti labai platų nuotaikų spektrą ir atitinkamai reaguoti į žmonių jausenos barometrą.

„Labai svarbu, jog galvojant apie tai, kas darbuotojams išties aktualu, nebūtų daroma klaidingų prielaidų. O tokio pobūdžio tyrimas padeda sudaryti patikimą planą, ką reikėtų tobulinti, keisti, padeda identifikuoti, kas žmones labiausiai motyvuoja. Savo ruožtu kolegos apklausoje gali nevaržomai išsakyti tą tikrąją nuomonę, juolab kad dalis atsakymų yra ne pasirenkami variantai, o atviri. Taigi tam nereikia kažkokios specialios progos, pokalbio – atsisėdau, atsakiau ir galiu iš to tikėtis veiksmo“, – sakė „Aros Marine“ žmonių ir įmonės kultūros vadovė.

Kaip pripažįsta pašnekovė, visada norisi siekti tobulumo, tačiau tokie išskirtiniai ir aukšti tyrimo rezultatai negali nedžiuginti. Sykiu jie liudija, kad tos vertybės, kurios deklaruojamos organizacijoje, iš tiesų jaučiamos, jos gyvos ir darbuotojų kasdienybėje.

„Mūsų šūkis, kuris veda į priekį visą „Aros Marine“ komandą, – „Laivas, kuriuo didžiuojiesi“. Mes jį konvertuojame ir sakome, kad už kiekvieno laivo, kuriuo didžiuojamės, stovi pasididžiavimo verta komanda“, – įmonės vadovui antrino G. Galminė.

 

 

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų