Valanda atsieis 1,5 euro
„Man atrodo, buvo kalbama ne argumentų kalba, bet kas šmaikščiau ir aštriau pasakys, „suvartys“ administraciją ar projektą rengusius žmones. Žinoma, projektas nėra idealus. Geras visiems jis nebus. Net neabejoju, kad žmogus, gyvenantis I.Simonaitytės ar Mogiliovo gatvėje, atvažiavęs į senamiestį, norėtų palikdamas automobilį mokėti mažiau arba visai nemokėti“, – tarybos narių pasisakymus įvertino vicemeras Arvydas Cesiulis.
Vietinės rinkliavos už automobilių statymą pakeitimai priimti trijų balsų persvara – už pasisakė 16, prieš buvo 13, dar vienas tarybos narys susilaikė.
Nuo rugsėjo 16 d. už valandą stovėjimo raudonojoje zonoje teks mokėti 1,5 euro. Svarstant mokestį buvo siūloma kainą didinti iki 1,8 euro. Tačiau galiausiai paliktas kompromisinis variantas.
Už paliktą automobilį šioje zonoje vairuotojai dabar moka tik darbo dienomis 8–18 val. Nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. stovėjimas šioje zonoje bus mokamas visomis savaitės dienomis 8–22 val., o nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. kišenes teks patuštinti visomis savaitės dienomis, tik kiek trumpiau – nuo 8 iki 20 val.
„Ar, vertinant pandeminę situaciją, šiandien yra laikas priimti tokius sprendimus?“ – dar prieš balsavimą kalbėjo tarybos narys Saulius Budinas.
Kitur – dar brangiau
„Jei nori su automobiliu atvykti prie pat kavinės durų, manau, suprantama, kad už tai kažkiek moki. Turime kainą, kuri yra tris keturis kartus mažesnė nei Vilniuje ar Kaune. Aš pats prieš keletą savaičių buvau Vilniuje ir sekmadienį dešimtą vakaro sumokėjau 2,5 euro už valandą senamiestyje“, – argumentavo politikas Andrius Petraitis.
Vytauto Liaudanskio nuotr.
Atkreiptas dėmesys, kad Klaipėdoje rinkliava gerokai mažesnė ir nei Palangoje ar Kuršių nerijoje. Tačiau kiti politikai mano, kad Klaipėdos lyginti su kitais miestais nereikėtų.
„Mūsų senamiestis iš principo yra tuščias. Nors visi prieš rinkimus giriamės, kad senamiestį gaivinsime, bet kaip tai daroma iš tikrųjų, matome šiandien“, – teigė tarybos narys Arvydas Vaitkus.
Baiminasi dėl ES lėšų
Nuo ateinančių metų sausio miesto šiaurinėje dalyje mokamos stovėjimo zonos prasiplės Sportininkų gatvės rajone iki Malūnininkų gatvės, o miesto pietinėje dalyje – iki Kauno gatvės.
Kai kurių politikų nuomone, už tai teks grąžinti netinkamai panaudotas ES lėšas. Už jas tvarkomame Rumpiškės kvartale buvo įrengtos aikštelės, kurios dabar bus apmokestintos.
„Tai reiškia, kad, sulaukę ES lėšų, sukūrėme infrastruktūrą, iš kurios gausime ekonominę naudą. Rumpiškės, Kauno gatvių gyventojai net nežino, kad bus įvesta rinkliava ir močiutėms reikės susimokėti kelis eurus už tai, kad jas aplanko anūkai“, – teigė Alina Velykienė.
Tačiau, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, pinigų grąžinti neteks.
„Kalba apie vietinę rinkliavą, o ne ekonominę veiklą. Remdamiesi tokiu principu, negalėtume imti rinkliavos ir už atliekų tvarkymą, nes gauname ES paramą požeminiams konteineriams įrengti“, – kalbėjo G.Neniškis.
Visiems neįtiko
Opozicija kritikavo projekto rengėjus, kad esą atsižvelgta tik į jiems parankias gyventojų nuomones. Tačiau administracijos direktorius tikino, kad per pastaruosius du mėnesius projektas gerokai patobulintas.
„Visi sutinka, kad yra automobilių statymo problema. Tik sprendimo būdai kai kuriais atvejais yra kitokie. Vieni siūlo, kad verslas už automobilių statymą turėtų mokėti daugiau. Patys verslininkai prašo, kad gyventojų leidimai būtų brangesni“, – teigė G.Neniškis.
Gyventojai už leidimus automobiliams mokamose zonose nuo kitų metų mokės brangiau. Už pirmą automobilį iki šiol buvo mokami 2 eurai, nuo kitų metų teks mokėti 10 eurų. Pabrangs ir leidimai verslininkams.
Naujoje tvarkoje taip pat numatyta prie Girulių plento ir šiaurinio molo esančiose aikštelėse padaryti žaliąją rinkliavos zoną, kitose pajūrio gatvėse – geltonąją.
Poilsio parko prieigose rinkliava nustatyta tokia pati, kaip ir piliavietės aikštelei.
Tai reiškia, kad atvažiavus į parką nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. teks mokėti nuo 8 iki 22 val., kitu metu – iki 18 val.
Naujausi komentarai