Norėjo sumokėti "Sodrai"
Gargžduose banko"Swedbank" skyriuje per trumpą laiką fiksuoti du panašūs įvykiai. Vienas verslininkas neteko 5 tūkst. eurų, o kitas gyventojas pasigedo taip ir neįskaitytų į sąskaitą vaiko mokslams skirtų pinigų.
Mįslingą istoriją, regis, turėtų pulti aiškintis policija ir pats bankas, tačiau iš šių įstaigų gauti atsakymai pribloškė gargždiškį Vygantą (vardas ir pavardė redakcijai žinoma).
Banko pateiktame atsakyme klientui akcentuojama, kad bankomatas grynųjų nepriėmė, nes buvo viršytas nustatytas dešimties tūkstančių eurų limitas.
"Jei aš pasiimčiau bankui priklausančius penkis tūkstančius eurų ir mėginčiau ramiausiai išeiti pro duris, banko darbuotojas iškviestų apsaugą, policiją, uždarytų patalpas ir mano kišenėse ieškotų svetimų pinigų. Tačiau kai dingo mano pinigai, nieko panašaus neįvyko", – mįslingą istoriją pasakojo vyras.
Gargždiškis į bankomatą skubėjo dėl to, kad verslo įmonę turinčiam vyrui tą dieną reikėjo sumokėti "Sodros" mokesčius, atsiskaityti su klientais, tad planavo, kad banko pavedimams sąskaitoje jam gali prireikti stambesnės pinigų sumos.
"Aš per du kartus įnešiau 8 570 eurų sumą. Galvojau, kad sąskaitoje turėjo būti dar apie 1,5 tūkst. eurų. Pirmuoju kartu įnešta 155 vienetai 50-ies eurų kupiūrų. Antrą kartą įnešta 820 eurų, tai yra 41 vienetas 20-ies eurų kupiūromis. Suspaudžiau bankomato ekrane prašomus mygtukus, pinigai buvo įdėti į stalčių, kuris užsidarė, buvo girdėti, kaip skaičiuojamos kupiūros. Tačiau ekrane užsidegė ne ta suma, kurią tikėjausi išvysti, bet 2 750 eurai. O įnešiau 7 750 eurų. Banke esančios kameros turėjo užfiksuoti, kaip aš, visai pasimetęs, griebiu ten esantį pagalbos telefono ragelį. Nežinojau, kaip elgtis, tad kelis kartus spaudžiau mygtuką "Cancel", bet jau supratau, kad kažkas čia ne taip", – pasakojo vyras.
Atvejai: beveik tuo pat laikotarpiu tame pačiame bankomate fiksuoti du incidentai. Tačiau vieno kliento pinigus bankas rado, išaiškino, kad juos paėmė svetimas žmogus. (Pixabay nuotr.)
Vėliau bankomato ekrane užsidegė užrašas, kad pinigai yra įskaičiuoti į sąskaitą, bet grynųjų niekas negrąžino.
"Juk operacijos bankomatas neatšaukė, ekrane nebuvo jokio pranešimo apie perviršį. Galų gale juk bankomatas "neišspjovė" pinigų atgal. Aš tiksliai žinau, kiek pinigų nešiau į banką ir savomis akimis mačiau, kaip jie dingo", – patikino Vygantas.
Pateikė pretenziją raštu
Vyras išsikvietė banko darbuotoją, kuriai pasakė, kas atsitiko.
"Ji man paaiškino, kad tokių dalykų nutinka, esą pasitaiko, kad bankomatas neįskaito visų pinigų, tačiau neva jie niekur nedingsta, jie aptinkami inkasacijos metu. Moteris padėjo surašyti pretenziją, kurioje išdėsčiau visas aplinkybes", – pasakojo vyras.
Stovėdamas banke tuščiomis kišenėmis, verslininkas vis tiek turėjo papildyti sąskaitą reikiama pinigų suma, nes tą dieną buvo suplanuoti elektroniniai mokėjimai.
"Sėdau į automobilį ir nuvažiavau į namus pasiimti papildomos pinigų sumos. Grįžau po 15–20 minučių. Tuomet jau į sąskaitą įnešiau pinigus dalyvaujant banko darbuotojai", – pasakojo banko klientas.
Neapskaitytų eurų nerado?
Užvėręs banko duris neramia širdimi, vyras ėmė laukti žinios, kur vis dėlto dingo penki tūkstančiai eurų?
"Atsakymas mane pribloškė. Paaiškinta, kad inkasacijos, kuri įvyko praėjus kelioms savaitėms, metu neapskaitytų pinigų nerasta. Tad kaip čia išeina, skundas yra, įvykis fiksuotas, bet pinigų nėra ir niekam neįdomu kur jie?" – retoriškai klausė vyras.
Banko pateiktame atsakyme klientui akcentuojama, kad bankomatas grynųjų nepriėmė, nes buvo viršytas nustatytas 10 tūkst. eurų limitas.
"Norime jus informuoti, kad, mūsų žiniomis, jūsų vardu išduota mokėjimo kortele bei tik kortelės naudotojui žinomu kortelės PIN kodu buvo atliktos grynų pinigų įnešimo operacijos į jūsų sąskaitą. Įdėta ir įskaityta: 2 750 Eur (55 vnt. po 50 Eur); 820 Eur (41 vnt. po 20 Eur); įdėta 100 vnt. po 50 Eur, tačiau dėl viršyto mėnesio limito visa suma grąžinta. Įdėta 94 vnt. po 50 Eur ir 3 banknotai grąžinti kaip neatpažinti, visa 4 700 Eur suma sėkmingai įskaityta. Įskaityti ir 200 Eur (4 vnt. po 50 Eur). Sutrikimų operacijų metu nenustatyta, sulaikytų kupiūrų nebuvo", – tokį atsakymą iš banko gavo klientas.
Patarė geriau skaičiuoti
Pasak banko, atlikus bankomato inkasavimą, nebuvo fiksuotas joks banknotų perteklius, kuris būtų susijęs su operacijomis.
"Pažymime, kad bankomatas ir banko naudojama programinė įranga, kurios pagalba fiksuojamos tiek kortele atliekamos grynų pinigų įnešimo operacijos, tiek bankomato inkasavimas, taip pat lėšų įskaitymas į sąskaitą, yra tokia techninė įranga, kurios pagalba informacija fiksuojama patvariose laikmenose, kuriose informacija saugoma taip, kad ji galėtų būti atgaminama jos nepakeičiant, ir atitinka tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų nustatytus standartus bei reikalavimus. Apgailestaujame, tačiau neturime teisinio pagrindo patenkinti jūsų prašymą grąžinti papildomai sumos likutį, nes jūsų nurodyta suma neatitinka bankomate aptiktos sumos ir duomenys apie didesnę sumą nebuvo užfiksuoti nei banko informacinėje sistemoje, nei inkasavimo ataskaitoje. Norėtume atkreipti Jūsų dėmesį, kad siekiant išvengti panašių nesusipratimų visada rekomenduojame atidžiai perskaičiuoti pinigus prieš įnešant juos į grynuosius pinigus priimančius bankomatus", – tikino bankas.
Toks atsakymas žmogui sukėlė klausimų.
"Jei aiškinama, kad fiksuotas sąskaitos limito viršijimas, kodėl tuomet man teko skuosti iki namų ir antrą kartą įnešti likusią sumą? Kodėl bankomatas ją priėmė, jei aš esą jau esu viršijęs limitą? Vadinasi, banke esančios kameros turėjo fiksuoti, kaip aš išsiimu iš stalčiaus atgal grąžintus pinigus. Tačiau įrašų nėra, niekas negali patikrinti, kaip ten buvo. Bankomatą aš palikau tik ištraukęs banko kortelę, kai užsidegė pranešimas, kad operacija baigta. Negi, klientui pasiėmus kortelę ir pasukus pro duris, bankomatas tik po penkių minučių "išspjauna" likusią pinigų sumą? Tuomet taip neturėtų būti. Juk kas nors svetimas gali pasisavinti ne savo pinigus. Internete radau pranešimų apie tokias situacijas, tačiau ko bankas ėmėsi, kad to nebūtų, man neaišku. Kaip ir neaišku, kur dingo mano pinigai?" – kalbėjo Vygantas.
Vyrui kilo ir daugiau klausimų dėl "Swedbank" atsakymo.
"Jei iš tiesų buvo viršytas limitas, bankomatas turėjo grąžinti ne 5 tūkst. eurų, o 70 eurų, nes tokia suma buvo viršytas limitas. Visas banko paaiškinimas kertasi su logika – pirmą kartą įnešant pinigus bankas aiškina, kad buvo sąskaitos limito viršijimas, o antrą kartą įnešant grynuosius jo jau nebuvo?" – suko galvą verslininkas.
Gargžduose – jau du įvykiai
Gargždiškis surašė skundą ir Lietuvos bankui, kuris turėtų vaidinti komercinių bankų prievaizdo vaidmenį.
"Tačiau Lietuvos banko atsakyme pareikšta, kad jie šio įvykio nesiaiškins. Lieki žmogus nusiminęs ir be jokios pagalbos", – patikino Vygantas.
Pirmasis dingusių pinigų istoriją patyrė Vygantas, jo į sąskaitą įnešamų pinigų dingimas fiksuotas praėjusių metų liepos 28 d.
Kitas gyventojas vietos laikraštyje incidentą aprašo nutikus rugpjūčio 11 dieną, 8 val. 30 min.
"Gargžduose "Swedbanke", bankomate, buvo palikta nemaža suma pinigų. Įnešant pinigus bankomatas paėmė ne visas kupiūras, dalis liko. Minėtame bankomate buvo padaryta inkasacija ir dingusių pinigų ten nerasta. Taigi vienintelis variantas, kad žmogus, po manęs naudojęsis tuo bankomatu, pinigus rado. Labai prašau grąžinti. Pinigai buvo skirti vaiko mokslams. Bankomatai yra filmuojami. Jeigu pinigai neatsiras, kreipsiuosi į policiją, kad būtų peržiūrėti vaizdo įrašai. Pasinaudojus banko duomenimis, bus atsektas laikas to žmogaus, kuris jungėsi po manęs. Kažkam gali būti iškelta baudžiamoji byla dėl pasisavintų pinigų", – rašoma skelbime.
Klaipėdos rajono policijos komisariatas po gyventojo skundo pranešė, kad atsisako pradėti ikiteisminį tyrimą, nes banko ir kliento santykiai yra civilinio pobūdžio, o baudžiamosios bylos nemato reikalo kelti.
Kaip aiškino Klaipėdos rajono policijos komisariato atstovai, iki momento, kai buvo konstatuota, kad atsisakoma pradėti ikiteisminį tyrimą, bankas iš tiesų vaizdo medžiagos apie įvykį taip ir nepateikė.
Pinigų nerado
Banko "Swedbank" atstovas spaudai Saulius Abraškevičius tikino, kad abi tame pačiame mieste dingusių pinigų istorijos nėra naujiena.
"Abi situacijos bankui gerai žinomos, abiem atvejais buvo atlikti išsamūs tyrimai, kurių rezultatai buvo asmeniškai pranešti klientams. Komentuojant viešai, galima pasakyti, kad vienu atveju neįskaitytus pinigus buvo pasisavinęs kitas klientas, o tai yra neteisėta. Pinigus įnešusiam asmeniui buvo grąžinta pasisavinta jo pinigų dalis ir nuostolio jis nepatyrė. Antruoju atveju atliktas tyrimas atskleidė, kad įnešta pinigų suma ir įskaityta pinigų suma sutampa. Sumų neatitikimo nebuvo nustatyta, tad nebuvo teisinio pagrindo patenkinti kliento pateiktą prašymą. Bet kokiu atveju, bankas apgailestauja dėl klientų patirtų nepatogumų ir į klientams kilusius papildomus klausimus yra pasiruošęs atsakyti asmeniškai", – aiškino banko atstovas.
Naujausi komentarai