"Tegyvuoja pragmatizmas"
Skandalais ir protestais pagarsėjusio Klaipėdos Bastionų tilto statyba per Dangės upę po savivaldybių rinkimų įgyja naujų spalvų.
Maža to, kad projektas strigęs dėl poveikio aplinkai vertinimo procedūros, statybas stabdo teismai, nes tiltui trukdančio namo gyventojai nenori savo nuosavybės atiduoti visuomenės poreikiams, dar ir kai kurie naujai išrinkti miesto tarybos nariai nusiteikę prieš "naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Dangę statybą".
"Praeitą savaitę vykęs viešas Bastiono tilto svarstymas, visuomenės atstovų bei mano pasisakymai, panašu, duoda naudą – Bastionų tilto projektas dingo iš prioritetų. Bent šiuo laikotarpiu. Būtų galima kalbėti apie pėsčiųjų tiltą, bet ne apie monstrą su keturių eismo juostų transporto srautu. Tegyvuoja pragmatizmas!" – tokiu įrašu savo feisbuko paskyroje pasidalijo Klaipėdos miesto tarybos narys Arvydas Vaitkus.
Suvedinėja senas sąskaitas?
Vienas Bastionų tilto idėjos iniciatorių, buvęs uostamiesčio tarybos narys, dabar parlamentaras Simonas Gentvilas mano, kad atsisakyti tilto būtų neracionalu.
"Dar Sąjūdžio laikais kalbėta, kad Klaipėdos senamiestis turėtų tapti pėsčiųjų zona. Ir vienintelis normalus būdas tai padaryti – pastatyti aplinkkelį. Kaune šiuo metu planuojama pastatyti du tiltus, kad transportas aplenktų senamiestį. Klaipėda turi žymiai mažesnį senamiestį negu Kaunas ar Vilnius, o automobilių srautas čia – nesibaigiantis", – teigė S.Gentvilas.
Dar vienas argumentas – esą ES duoda tikslines lėšas tam tiltui statyti ir konkrečios teritorijos atgaivinimui.
Ir esą atsirado rizika prarasti tuos pinigus, nes juos reikia išleisti iki 2022 m.
Gaila, rinkimai baigėsi, o senos sąskaitos vis dar suvedinėjamos.
"Jau daug kas investavo į tą teritoriją, nes tikėjosi, kad greta atsiras naujas tiltas. Vien planai, kad bus statomas tiltas, pažadino "Švyturio" gamyklą naujoms veikloms, Kultūros fabriką, Trinyčių teritorijos vystymą. Turėtų būti daroma, kad senamiestis taptų pėsčiųjų zona. Jei tilto neatsiras, senamiestis toliau drebės nuo sunkiojo transporto, tiksliniai pinigai nebus panaudoti ir ši teritorija nebus gaivinama. Tai yra trumparegiška. Gaila, rinkimai baigėsi, o senos sąskaitos vis dar suvedinėjamos", – apgailestavo S.Gentvilas.
Grandiozinis projektas
Pagal planus Bastionų tiltas turėtų būti pradėtas statyti kitais metais ir 2022-aisiais turėtų būti baigtas.
Naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas kainuos 9,6 mln. eurų.
Europos Sąjunga skirs 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numato 454 tūkst. , o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.
Nors 2016 m. lapkritį pasirašytame papildomame sutarties sutarime numatyta, kad I projekto etapo projektavimo darbai (įskaitant tiltą) turėjo būti baigti per 20 mėnesių, o II etapo – per 24 mėnesius, terminai gali būti pratęsiami dėl nenumatytų aplinkybių, bet ne ilgiau nei 4 mėnesius.
Planuojamo Bastionų tilto ilgis turėtų būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis bus 4,91 m virš jūros lygio.
Planuojama Bastionų gatvė po tilto atsiradimo būtų praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.
Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – apie 500–1,5 tūkst. autobusų.
Naujausi komentarai