Jau ketverius metus bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“ iš nuostolių išbristi neleidžia nežabojamai kylančios degalų kainos. Pasak įmonės vadovės, tai vienintelis dalykas, kurio neįmanoma suvaldyti.
Nuostoliai neišvengiami
2009 m., prasidėjus ekonominiam nuosmukiui, taip pat po padidėjusių mokesčių, keleivių, besinaudojančių „Klaipėdos autobusų parko“ paslaugomis, sumažėjo 40 proc. Per pastaruosius dvejus metus degalų kainos išaugo dar daugiau nei 40 proc. Dėl šių priežasčių vežėjai sunkiai lipa iš nuostolių.
„Nors auditas dar neatliktas, tačiau bendri įmonės veiklos nuostoliai – apie pusė milijono. Iki to buvo daugiau nei milijonas litų“, – tvirtino bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ direktorė Jelizaveta Daugininkienė.
Tačiau pernai keleivių srautai esą stabilizavosi. Direktorės teigimu, 2011 m. pajamos išaugo apie 11 proc., bendrovė surinko 2 mln. litų pajamų daugiau nei 2010 m. Bet išaugusios išlaidos ir nestabilios degalų kainos neleido panaikinti nuostolių.
„Mūsų išlaidos pernai išaugo 7 proc., degalams papildomai reikėjo apie 2 mln. litų. Degalų poreikis tas pats, bet išlaidos padidėjo beveik 2 mln. Degalų kainos kyla ir toliau. Tai vienintelė problema, kurios mes negalime sureguliuoti“, – įsitikinusi J.Daugininkienė.
Nespėja indeksuoti tarifų
Miesto autobusai, pasak J.Daugininkienės, taip pat kaupia nuostolius. Nors yra nustatytas tarifas už kilometrą, bet nespėjama jo indeksuoti – degalų kainos auga greičiau, nei didinamas kilometro įkainis.
„Mes turime dar pernykščius 250 tūkst. litų nuostolių, o jų neturėtų būti nė lito. Pagal įstatymą šituos nuostolius turi atlyginti arba savivaldybė, arba viešoji įmonė “Klaipėdos keleivinis transportas", – tikino J.Daugininkienė.
Nuostolių kaupimosi priežastys esą labai objektyvios – išskyrus išlaidas degalams, kitos sąnaudos bendrovėje neauga. Direktorės teigimu, jeigu neskaičiuotų ir netaupytų, įmonė neišsilaikytų.
„Didžiausi nuostoliai įmonėje susikaupė pernai, nors ir 2008 m. atsirado nuostolių, bet juos sugebėjome padengti. Turėjome sukaupę privalomą rezervą, bet jį išeikvojome degalų išlaidų nuostoliams dengti“, – pasakojo J.Daugininkienė.
Direktorės įsitikinimu, didžiausias blogis verslui – ne svyruojantis keleivių skaičius, bet degalų kainų kilimas.
„Kalbant apie pervežimus, vieną dieną keleivių daug, kitą – mažai. Bet mes turime važiuoti, nes yra maršrutas, kurį privalome aptarnauti. Net tušti autobusai turi važiuoti. Kelių transporto inspekcija mus labai kontroliuoja – jei nevažiuosime, prarasime leidimus“, – neslėpė J.Daugininkienė.
Tiki perspektyva
Bendrovėje „Klaipėdos autobusų parkas“ yra 110 autobusų, dirba 320 žmonių. Direktorė įmonės perspektyvas vertina gana optimistiškai, esą pragyveno ir kur kas blogesnius laikus.
„Mes vykdome visus įsipareigojimus, neturime skolų nei valstybei, nei partneriams, nepaisant to, kad mūsų ataskaitos nuostolingos, bankai mumis pasitiki. Jie žino mūsų apyvartą, todėl skolina mums pinigų“, – teigė J.Daugininkienė.
Pernai bendrovė nusipirko 15 autobusų – visiškai naujus du autobusus tolimam susisiekimui, 9 dujomis varomus miestui. Tačiau atlyginimai darbuotojams čia nedidinti jau nemažai metų, nes nėra galimybių.
„Mūsų įmonėje nėra didelės algos, vidutinis uždarbis – 2,3 tūkst. litų, vairuotojams neatskaičiavus mokesčių – 2,5 tūkst. Tai nėra daug, nes darbas labai atsakingas. Bet atlyginimas stabilus, nuolat mokamas, žmonės tai vertina“, – sakė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ vadovė.
Naujausi komentarai