Dėl kelio – gyventojų klausimai: kodėl rangovai vežiojo žvyrą iš krūvos į krūvą?

Dešimt metų laukęs valdžios malonės pusiau skustas, pusiau luptas kelias Pėžaičiai–Švėkšna galų gale sulaukė kelininkų. Dalis šio kelio, esančio Klaipėdos rajone, jau išasfaltuota, o Šilutės rajono ribose esantis ruožas turi būti baigtas remontuoti balandį.

Kam nukasinėti žvyrą?

Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančio kelio remontas prasidėjo pernai rudenį. Numatyta išasfaltuoti kelio ruožą nuo 5,522 iki 11,261 km.

"Turiu klausimų dėl šio kelio asfaltavimo darbų. Kodėl kelininkai nukasinėjo žvyrą ir į jo vietą vežė naują? Kam reikėjo stumdyti žvyrą iš krūvos į krūvą?" – dienraščio "Klaipėda" klausė nustebę vietos gyventojai.

Ir pro Skomantų seniūnaičio Kęstučio Bliūdžiaus akis neprasprūdo tai, kad rangovai nukasinėjo žvyrą nuo kelio ir sankasą užpylinėjo nauju, atvežtiniu žvyru.

Stumdė jie čia tą žvyrą, suvežė į krūvą ten toliau, Švėkšnos link. Bet kelias jau beveik baigtas, antro sluoksnio asfalto dar nėra.

"Stumdė jie čia tą žvyrą, suvežė į krūvą ten toliau, Švėkšnos link. Bet kelias jau beveik baigtas, antro sluoksnio asfalto dar nėra", – pastebėjo K.Bliūdžius.

Kitas vietos gyventojas pasakojo matęs, kad vis dėlto kelininkai rado pritaikymą žvyrui – panaudojo jį horizontaliam sankasos sluoksniui išlyginti.

Darbai už beveik 2 mln. eurų

Kelių direkcijos skelbtą konkursą šio kelio rekonstrukcijai laimėjo įmonė "YIT".

Sutarties vertė – 1,98 mln. eurų. Darbai turėtų būti baigti iki šių metų balandžio 14 d. Tačiau iš tikrųjų darbus rangovas žada baigti gegužę.

Papildomai bus sutvarkyta pakelės melioracinė sistema, vietomis sutvirtinti šlaitai betoninėmis trinkelėmis. Ties elektros stulpų atramomis numatyta įrengti apsauginius kelio atitvarus.

Įmonės "YIT" atstovas Vilius Černeckis tikino, kad šiuo metu dėl žiemos orų visai nesidarbuojama.

"Dabar yra vadinamoji kalendorinė pertrauka, kuri trunka nuo gruodžio 15-osios iki kovo 15-osios. Atėjus pavasariui, manau, darbus pabaigsime per du mėnesius", – įžvelgė V.Černeckis.

Tikinama, kad šiuo metu atlikta 85 proc. darbų.

"Visu ilgiu paklotas vienas asfalto sluoksnis", – teigė įmonės atstovas.

Reikia sertifikuoto žvyro

Senas žvyras yra užterštas, jo savybės visai kitos. Naujam keliui formuoti turi būti paklotas sertifikuotas žvyras.

Kodėl reikėjo nukasti jau esantį žvyrą ir jį keisti nauju? V.Černeckis tai paaiškino technologinėmis žvyro savybėmis.

"Senas žvyras yra užterštas, jo savybės visai kitos. Naujam keliui formuoti turi būti paklotas sertifikuotas žvyras. Todėl ir reikėjo vežti naują, kad šis būtų neužterštas ir laidus vandeniui. Tam, kad ant žvyro būtų galima pilti skaldą ir asfaltą, sankasa turi būti pralaidi vandeniui, negali likti užteršto moliu ar kitomis medžiagomis žvyro", – aiškino V.Černeckis.

Pasak jo, įmonė atsakinga už tai, kad darbai būtų atlikti kokybiškai, o pačios medžiagos turi atitikti reikalavimus.

"Ten, kur toks senas žvyras tiko, mes jį naudojome. Pakopoms formuoti, paplatinti. Bet kelio konstrukcijai toks žvyras netinka. Jei sankasoje žvyras nebus laidus vandeniui, nebus filtracijos. Viršutinis žvyro sluoksnis turi būti šalčiui atsparus. Kitu atveju šis sluoksnis neatliks savo funkcijos", – pridūrė V.Černeckis.


Šiame straipsnyje: kelias Pėžaičiai–Švėkšnakelio remontasskaitytojo naujienaLietuvos automobilių kelių direkcija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Sek Mork

Sek Mork portretas
Klaustukai -perestukinai ;)

Aš portretas
Bet kiek ant Lietuvėlės visokių žinovų atsiradę. Visur kiša savo trigrašį, nors nieko nesupranta, kas ir kodėl daroma. Bet ne, reikia gi savo snarglį įkišti...

Mmanau

Mmanau portretas
Svarbu ne kelias, svarbiausia įsisavinti lėšas.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių