Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl neįprastų degalų – galvosūkis

2015-02-13 14:15

Apynaujį automobilį įsigijęs klaipėdietis pateko į keblią situaciją. Pirkėjas net neįtarė, kad iš užsienio parvežto automobilio degalų sistemos negalės bet kur užpildyti dujomis.

 Degalai: suspaustomis dujomis uostamiestyje prekiauja vienintelė degalinė, kuri aptarnauja ir miesto maršrutinius autobusus.
Degalai: suspaustomis dujomis uostamiestyje prekiauja vienintelė degalinė, kuri aptarnauja ir miesto maršrutinius autobusus. / Vytauto Petriko nuotr.

Apynaujį automobilį įsigijęs klaipėdietis pateko į keblią situaciją. Pirkėjas net neįtarė, kad iš užsienio parvežto automobilio degalų sistemos negalės bet kur užpildyti dujomis.

Remontas – 2 tūkst. eurų

Tik įsigijęs mašiną naujasis savininkas susiprato, kad pirkinys jam kainuos nemažai nervų ir pinigų. Automobilio pardavėjas derybų metu nutylėjo, jog mašinoje sumontuota specializuota dujų įranga.

„Nėra tokių dujų degalinių Lietuvoje. Kam reikalingas automobilis, jei negali įsipilti dujų į degalų baką?“ – piktinosi vyras.

Vairuotojas ilgokai vargo, kol surado servisą, kuris sutiko išmontuoti šią degalų sistemą.

„Man tai atsiėjo per 2 tūkst. eurų. Plaukai ant galvos šiaušėsi, kai meistrai už dujų įrangos išmontavimą užsiplėšė tris kartus didesnę sumą, nei būtų kainavusi nauja dujų įranga“, – apie nesėkmingą pirkinį pasakojo klaipėdietis.

Tokios yra tik kelios

Paaiškėjo, kad automobilio savininkas uostamiestyje turėjo tik vieną galimybę prisipilti degalų. Tokia degalinė veikia tik Klaipėdos autobusų parko teritorijoje.

„Mūsų autobusai naudoja ne skystas, o suspaustas dujas. Todėl prie parko teritorijos yra įsikūrusi automatinė šios rūšies dujų kolonėlė“, – teigė Klaipėdos autobusų parko eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius.

Įrenginius prižiūrintys specialistai žurnalistams sakė, kad dujų įsipilti atvažiuoja 20–25 lengvieji automobiliai.

„Kol kas tokių automobilių su šia degalų sistema nėra daug. Tik vienas kitas ryžtasi įsigyti tokį automobilį. Bėda ta, kad baką papildyti galima vos keliose degalinėse“, – aiškino G.Mockevičius.

Kol kas suspaustomis dujomis prekiaujama tik didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tokių degalinių neišvysi pakelėse ar centrinėse miesto gatvėse.

„Tačiau iki Kauno ar Vilniaus nuvažiuoti galima, jei iš anksto pasidomėsi, kur bus galima papildyti degalų sistemą“, – pastebėjo G.Mockevičius.

Brangiau nei kitur

Pasak vairuotojų, šiomis dujomis esą galima nuvažiuoti šiek tiek ilgesnį atstumą, nes jos vartojamos taupiau. Tačiau jų kaina kur kas didesnė nei įprastų suskystintųjų dujų.

Dujų litras šioje degalinėje kainuoja 96 euro centai. Plačiai naudojamų suskystintųjų dujų litras kainuoja apie 60 euro centų.

„Autobusų parke turime 34 autobusus, kuriuose sumontuota ši dujų įranga. Gal šios dujos ir nėra stebuklingai taupios, tačiau tai ekologiški degalai, kas miesto viešajam transportui yra labai svarbu“, – pastebėjo Autobusų parko dirbtuvių viršininkas Anicetas Zubavičius.

Pasak specialisto, šias dujas dažnai naudoja specializuota technika.

„Viena įmonė įsigijo ledo valymo mašiną. Iš pradžių labai išsigando, kad bet kur dujų neįsipils, tačiau paskambinę sužinojo, jog pas mus veikia tokia kolonėlė“, – pasakojo A.Zubavičius.

Jis tikino, kad šimtui kilometrų įprasti autobusai suvartoja apie 35 litrus dyzelino. Važiuojant suspaustomis dujomis, tam pačiam kilometražui sunaudojama 60 litrų dujų.

"Sudėtinga būtų, jei žmogus, turintis automobilį su specifine dujų įranga, gyventų toli už Klaipėdos. Gal jam ir nepatogu būtų važinėti degalų. Tačiau, manau, ateityje tokių degalinių tik daugės", – ramino A.Zubavičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų