Dėl „Regatos“ nutraukė laivyno bazės statybą

Sovietmečiu buvęs garsus Dangės upės restoranas „Regata“ sujaukė Uosto direkcijos statybų planus.

Kliuvinys – „Regatos“ liekanos

Klaipėdos valstybino jūrų uosto direkcija nutraukė rangos darbų sutartį dėl naujo laivyno bazės pastato statybos Klaipėdoje, Marių gatvėje. Ją turėjo statyti Šilutės bendrovė „Žibai“.

Tokio sprendimo priežastis neįprasta – statybos vietoje aptiktos nebaigtos ardyti buvusios Dangės upės restorano „Regata“ liekanos.

Iškelta prielaida, kad „Regatos“ liekanos buvo palaidotos po gruntu, kurį iškasė už ES lėšas statant žvejų uostelį.

Kai 1992 m. rudenį po audros Dangės upėje stovėjusi „Regata“ pradėjo skęsti, ji buvo nutempta prie Smeltalės upės žiočių, kur vėliau ir palaidota.

Schema: žaliai apibrėžtame plote Uosto direkcija planavo įsirengti laivyno bazę. (Redakcijos archyvo nuotr.)

Sutarties nutraukimo kaina

Laivyno bazės pastato statybos sutartis buvo sustabdyta dar pernai gegužę.

Šiemet ją nuspręsta visiškai nutraukti, nes nėra parengta laivyno bazės pastato statybos techninio projekto korektūra.

Šios sutarties nutraukimo išlaidos sudarys per 112 tūkst. eurų. Tie pinigai yra už jau įrengtus polius, grunto kasimą, darbo projektus, pasirengimą statybai ir statybvietės įrengimą.

Nuspręsta, kad visas išlaidas, kaip užsakovas, prisiims Klaipėdos valstybino jūrų uosto direkcija.

Visus formalumus dėl šios sutarties nutraukimo planuojama sutvarkyti iki birželio pradžios. Įskaitant jau priimtus ir apmokėtus darbus faktinė šios sutarties vertė sudarys per 154 tūkst. eurų.

Likimas: prie Smeltalės upės žiočių atitempta „Regata“ vėliau čia ir palaidota. (Redakcijos archyvo nuotr.)

Planai buvo reikšmingi

Uosto laivyno bazės pastato statyba Marių gatvėje probleminė tapo nuo pat pradžių. Dar 2017 m. šį pastatą labai pigiai norėjo statyti bendrovė „Panevėžio statybos trestas“.

Konkurentai dėl mažos kainos pasiskundė teismui. Nors Uosto direkcija teismo procesą laimėjo, tačiau užsitęsus laikui panevėžiečiai atsisakė laimėtojo privilegijos sudaryti rangos sutartį.

Uosto direkcijai teko iš naujo rengti konkursą, kurį laimėjo Šilutės bendrovė „Žibai“. Kai jau buvo galima pradėti statybą, paaiškėjo, kad yra nauja kliūtis dėl palaidotos „Regatos“.

Uosto laivyno priežiūros pastatas Uosto direkcijai buvo labai reikalingas. Į jį buvo numatyta įkelti naftos surinkimo įrangą, bojus, laikyti laivų atsargines dalis.

Naujai įrengtame pastate keliomis pamainomis būtų dirbę apie 50 žmonių.

Naujas uosto laivyno bazės pastatas būtų išlaisvinęs dalį teritorijos prie dabar naudojamos senos bazės, kurios pastatus planuota griauti. Senosios bazės, tiksliau, buvusio žvejų kolūkio teritorijoje planuota įrengti krovos vietas, kurios, plėtojant krovą, būtų buvusios išnuomotos „Birių krovinių terminalui“ arba „Kamineros krovinių terminalui“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kaimietis

kaimietis portretas
geriau regata po velėna, nei kaminera uz tvoros.

Senuks

Senuks portretas
Ten ne pilis o vieno bokšto replika

O

O portretas
Durniu laivas neveltuo sis epitetas buvo priskirtas
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių