Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl „Regina Seaways“ gedimo – išpūstas burbulas

2018-10-15 12:37

Pastarąsias 2-3 savaites „DFDS Seaways“ laivas „Regina Seaways“ buvo vienas iš labiausiai minimų viešojoje erdvėje.

Jūroje: kelto „Regina Seaways“ krovininiame denyje po incidento. Jūroje: kelto „Regina Seaways“ krovininiame denyje po incidento. Jūroje: kelto „Regina Seaways“ krovininiame denyje po incidento. Jūroje: kelto „Regina Seaways“ krovininiame denyje po incidento. Jūroje: kelto „Regina Seaways“ krovininiame denyje po incidento.

Variklio gedimas be pasekmių

Kaip prisimename, spalio 2 d. iš Klaipėdos į Kylį plaukusiame kelte apie vidurdienį, tiksliau 13,40 val. sugedo vienas iš variklių. Praėjus maždaug valandai po šio įvykio pasirodė pranešimai apie tai, kad Baltijos jūroje esančiame kelte įvyko sprogimas, gaisras, kilo pavojus žmonėms.

Pranešimai pirmiau pasipylė rusiškoje erdvėje. Teigta, kad po variklio gedimo kilo gaisras, nors realiai jo nebuvo. Gali būti, kad pirminę netikslią informaciją išplatino Rusijos tarnybos, nes incidentas įvyko laivui plaukiant per jos ekonominę erdvę ties Kaliningrado sritimi.

Lietuvoje pasirodė dezinformacijų, kad keltas yra prie Bornholmo, nors realiai jis buvo ties Rusijos ekonomine zona kiek daugiau nei 110 kilometrų nuo Klaipėdos uosto.

Pranešimą apie gaisrą po kiek laiko oficialiai paneigė „DFDS Seaways“ atstovas Vaidas Klumbys.

„Gaisro ar atviros liepsnos nebuvo, tik dūmai. Varikliai automatiškai išsijungė. Variklių skyrius hermetizuotas, jokių temperatūros kilimo požymių nėra, viskas stabilu, keleiviai saugūs, niekas nenukentėjo“, – teigė jis po įvykio praėjus maždaug 2-3 valandoms.

Vėliau oficialiai pasisakė ir „DFDS Seaways“ bendrovės padalinio Lietuvoje vadovas Jonas Nazarovas, kuris paaiškino, kad sugedo vienas variklis, įgula darė viską, kad iš variklių skyriaus po laivą nepasklistų dūmai.

Bet panikos banga krante toliau ritosi, pasirodė analogijų su kitais laivais. Viena televizija „Regina Seaways“ palygino su 1994 m. Baltijos jūroje nuskendusiu Estijos keltu „Estonia“.

Keleiviams streso nebuvo

Kas iš tiesų įvyko „Regina Seaways“ laive? Juo plaukęs vokietis Jorgas Nass savo „facebook“ tinklalapyje pasidalino informacija ir nuotraukomis.

„Vidurdienį laive buvo stiprus triukšmas. Įsijungė gaisro pavojaus signalas. Keleiviai susirinko į nurodytą vietą. Jiems buvo išdalintos gelbėjimosi liemenės. Laivas nustojo plaukti“, – rašė J.Nass.

Jo pranešime nė žodžio apie tai, kad laive buvo atvira ugnis ar dūmai.

Vienoje nuotraukoje, kurią jis nufotografavo, matyti, kad iš laivo pagrindiniu variklių nerūksta dūmai. Jie eina iš nedidelio kaminėlio - pagalbinio variklio išmetimo vamzdžio.

„Maždaug po pusvalandžio buvo pranešta, kad įvyko laivo variklių gedimas, iš Klaipėdos atplauks pagalba“, – prisiminė J.Nass.

Prie laivo pasirodė karinis sraigtasparnis su Lietuvos skiriamaisiais ženklais, atplaukė Rusijos pakrančių apsaugos laivas.

Nei įgulai, nei keleiviams jokios pagalbos nereikėjo. Po kiek laiko tapo aišku, kad laive veikia tik vienas variklis ir jis lėčiau nei įprastai pats plaukia link Klaipėdos.

Kol laivas plaukė link Klaipėdos jame grojo tuo keltu plaukę jauni muzikantai. Daliai keleivių buvo linksma, dalis prisipažino patyrę tai, ką matė filme apie „Titaniką“, kai šiam  skęstant užgrojo orkestras. 

Gedimo ir prestižo nuostoliai

Pagal grafiką „Regina Seaways“ į Klaipėdą turėjo atplaukti apie 17 val. Atplaukė apie 21,30 val. Laivas vėlavo, bet plaukiant su vienu varikliu tai yra normalu, nes greitis sumažėja per pusę.

Laivų avarijas draudėjų prašymu tiriantis jūrų kapitonas Juozas Liepuonius teigė, kad

praktika, kai plaukiant laivui kas nors sugenda yra normali. Kartais pati laivo mechanikų grupė šalina gedimus, kviečiasi specialistus, sunkesniais atvejais laivas tempiamas remontuoti į uostą.

„Regina Seaways“ atveju laivas sėkmingai grįžo į uostą pats. Iš esmės nieko neįvyko, tik sugedo laivo variklis. Jei tai būtų atsitikę krovininiam laivui, niekas to net nebūtų pastebėjęs. Kadangi laive buvo keleivių kilo ažiotažas.

Laivo savininkė patyrė nuostolių ne tik dėl gedimo, bet ir dėl paskleistos neigiamos informacijos. Nuostolius dėl draudimo kompensuos tarpusavio jūrinio draudimo sistema.

Po tokio atvejo, anot J.Liepuoniaus, tiriamos laivo gedimo aplinkybės, nustatoma ar yra įgulos kaltės. Jei dėl gedimo kalta įgula, laivo savininkė iš jūrinio tarpusavio draudimo klubo gauna mažesnę draudimo sumą. Šiuo atveju, dėl ko sugedo variklis atsakys ekspertai.

Sprendžiant iš to, kas viešai buvo rašyta, anot J.Liepuonio, laivo „Regina Seaways“ įgula įvykus variklio gedimui elgėsi tinkamai – pašalino pavojų, pakvietė į denį keleivius, uždėjo liemenes. Kai buvo įsitikinta, kad laivui nieko rimto neatsitiko, pavojus buvo atšauktas.

Plaukioja su vienu varikliu

Sugedusį keltą „Regina Seaways“ Vokietijos linijoje pakeitė „Athena Seaways“, plaukiojęs tarp Klaipėdos ir Karkshamno.

Apžiūrėtas ir po gedimo įvertintas keltas „Regina Seaways“ su vienu varikliu pradėjo plaukioti Klaipėdos - Karlshamno linijoje, kur yra mažesnis greitis. Jis plaukia tris valandas lėčiau nei įprastai plauktų keltas. Jį suspėjama pakrauti ir iškrauti pagal numatytą grafiką. Specialiai tokiam plaukiojimui leidimą 3 mėn. po tikrinimo suteikė Lietuvos transporto saugos administracija. Vėliau patikrinus laivo sistemas leidimas gali būti pratęstas.

Sugedusio ir neveikiančio laivo „Regina Seaways“ variklio dalis išsiųsta vertinti ekspertams.

Keisdamiesi linijose tarp Klaipėdos - Karlshamno ir Klaipėdos - Kylio papildomai plaukios ir keltai „Patria Seaways“ bei „Maestro Universe“.

DFDS Baltijos jūros grupės vadovas Andersas Refsgaardas teigė, kad po „Regina Seaways“ gedimo pavykę rasti tinkamus keltų grafiko dėliojimo sprendimus. Maždaug nuo spalio iki šv. Kalėdų prasideda pats darbingiausiais laikotarpis jūrų keltų linijoms iš Klaipėdos į Karlshamną ir Kylį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų