Diegti uosto rinkliavas trukdo keltų bilietai Pereiti į pagrindinį turinį

Diegti uosto rinkliavas trukdo keltų bilietai

2021-12-25 03:00

Smiltynės keltuose planuojama diegti nauja tonažo mokesčio rinkliava sulaukė abejonių Vyriausybės institucijose.

Nuostata: už kiekvieną automobilį "Smiltynės perkėloje" Uosto direkcija gaus pinigų.
Nuostata: už kiekvieną automobilį "Smiltynės perkėloje" Uosto direkcija gaus pinigų. / Vidmanto Matučio nuotr.

Visiškai nauja rinkliava

Vis dar tikimasi, kad laiku bus priimtas ir nuo 2022 m. sausio 1 d. įsigalios Vyriausybės nutarimas dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų pakeitimų.

Didžioji dalis rinkliavų pakeitimų – kosmetiniai ir pajamų beveik nei didins, nei mažins, tik perkels jas iš vienos rinkliavų eilutės į kitą. Kitaip tariant, supaprastinama rinkliavų struktūra ir sumažinamas rinkliavų rūšių skaičius.

Tačiau vienas punktas yra naujas ir esminis. Planuojama, kad įsigaliotų nauja tonažo rinkliavos dalis, kuri susijusi su transporto kėlimu "Smiltynės perkėlos" keltais per Klaipėdos uosto akvatoriją.

Už lengvąjį automobilį, jo priekabas, puspriekabes, krovininį automobilį iki 3,5 tonos būtų mokama 2,52 euro rinkliava už vienetą. Už autobusą iki 5 tonų, gyvenamąjį automobilį (kemperį) rinkliava būtų 5 eurai. Krovininio automobilio nuo 3,5 iki 12 tonų rinkliava būtų 5,7 euro. Už autobusą daugiau kaip 5 tonų, krovininį automobilį daugiau kaip 12 tonų, priekabą daugiau kaip 10 tonų tektų mokėti 8,1 euro rinkliavą.

Uostas skaičiavo nuostolius

Jei ir toliau tęstųsi tokia situacija, Uosto direkcija nebegalėtų tvarkyti "Smiltynės perkėlos" naudojamų krantinių.

Tokios rinkliavos už automobilius būtų imamos papildomai prie kėlimo kainos. Jei kėlimo kainą naudoja transportą kelianti "Smiltynės perkėla", tai papildoma tonažo rinkliava už kiekvieną automobilį atitektų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai.

Pagal tą srautą, koks yra dabar, per metus būtų surenkama apie 1 mln. eurų šios naujai numatomos tonažo rinkliavos.

Nauja rinkliava įvedama ne šiaip sau, o todėl, kad Uosto direkcija kasmet investuoja į "Smiltynės perkėlos" naudojamos infrastruktūros gerinimą. Pavyzdžiui, 2020 m. ji investavo 580,4 tūkst. eurų. Iš jų 546,5 tūkst. sudarė nuostoliai. Taip yra todėl, kad pernai "Smiltynės perkėla" Uosto direkcijai sumokėjo tik 44,6 tūkst. eurų žemės nuomos ir krantinių naudojimo rinkliavų.

Jei ir toliau tęstųsi tokia situacija, Uosto direkcija nebegalėtų tvarkyti "Smiltynės perkėlos" naudojamų krantinių. Vyriausybė yra nustačiusi, kad šios valstybės įmonės investicijų grąža per metus turi būti ne mažiau nei 6 proc. nuo turto, į kurį investuojama, vertės.

Ar rinkliavą įtrauks į bilietą?

2021–2025 m. Uosto direkcija į "Smiltynės perkėlos" krantinių remontą ir rekonstrukciją planuoja investuoti 4,2 mln. eurų. Naujos tonažo rinkliavos keltais keliamiems automobiliams kaip tik ir yra numatytos pagal šią investicijų sumą.

Atrodytų logiška, kad rinkliava už keliamus automobilius turėtų būti. Uosto direkcija neturėtų nuostolingai tvarkyti krantines, iš kurių negauna naudos.

Tonažo rinkliavos diegimas turi ir niuansų. Tai rinktų ne pati Uosto direkcija, o "Smiltynės perkėla" kartu su parduodamais bilietais. Rinkliava atrodytų tarsi kėlimosi keltu bilieto kainos dalis. Ji bendrą kėlimąsi "Smiltynės perkėlos" keltais pabrangintų maždaug 23 proc.

Iškils ir daugybė klausimų, pavyzdžiui, kas mokės rinkliavų dalį už tuos automobilius, kuriems yra suteikta teisė keltis nemokamai? Ar turėtų būti mokama iš Lietuvos valstybės kelių priežiūros programos lėšų?

Dar vienas niuansas yra tai, kad "Smiltynės perkėlos" keliamų transporto priemonių kainas nustato Valstybinė energetikos reguliavimo taryba. Kaina yra nustatoma kartą per metus ir galioja nuo birželio 1 d. Vyriausybė dar neapsisprendė, ar ir nauja uosto tonažo rinkliava vidaus vandens laivuose, kokie yra "Smiltynės perkėlos" keltai, galios nuo 2022 m. birželio 1 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra