- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai piktinasi eismo organizavimu Jakų žiedine sankryža – nuo Klaipėdos pusės dauguma vairuotojų į sankryžą bando įsmukti pirmąja eismo juosta, kuri skirta išsukti Šilutės link. Braudamiesi į antrąją juostą, vairuotojai neduoda kelio kitiems ir priverčia staiga stabdyti.
Kas kam turi duoti kelią?
Didžiausios grumtynės tarp eismo juostų vyksta įvažiuojant į žiedinę sankryžą nuo Klaipėdos pusės. Čia dažnas, įvažiuojantis pirmąja juosta, šauna per tris juostas į kairę. Dažniausiai taip mėgina rikiuotis prieš kito automobilio nosį.
Panašiai gali būti užkliudyti važiuojantieji nuo Palangos pusės. Į žiedinę sankryžą įšokama antrąja juosta, tada mėginama aplenkti važiuojančiuosius pirmojoje juostoje, o galiausia įsukama į Vilniaus plentą, kitiems užkertant kelią tiesiai.
Trečia situacija piktinasi vykstantieji Šilutės link.
„Iš pirmos eismo juostos vairuotojai lenda į žiedą, trukdydami pasukti iš žiedo Šilutės kryptimi ir sudarydami kamšatis šioje vietoje“, – skundėsi vienas vairuotojų.
Tačiau policijos pareigūnai pastabų turi ne dėl visų šių situacijų. Pasirodo, erzinančiai į žiedinę sankryžą įlendančius piliečius važiuojantieji ratu privalo dar ir praleisti.
„Problema yra sena ir gerai žinoma. Eismui tekėti pirmąja eismo juosta yra sraunesnė galimybė. Kelių eismo taisyklės nedraudžia taip jiems elgtis, horizontalus ženklinimas leidžia keisti važiavimo kryptį į vidurinę eismo juostą“, – paaiškino Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vyriausiasis specialistas Aurelijus Jankauskas.
Rikiuotis nedraudžia
Prieš sankryžą jokių įspėjamųjų ženklų nėra. Tačiau pavažiavus ratu, matyti kelio ženklas, kuris byloja, kad toliau pirmąja juosta judėti nebus įmanoma, teks išsukti į Šilutės pusę.
„Horizontalus ženklinimas tuo metu leidžia sukti ir į kairę. Važiuojantys antrąją žiedinės sankryžos juosta turi vadovautis dešinės rankos principu, duoti kelią kliūčiai iš dešinės. Šioje vietoje reikia vadovautis solidarumo ir sąžiningumo principu“, – paaiškino A. Jankauskas.
Tačiau tokiu paaiškinimu nebus patenkinti laukiantieji galimybės įvažiuoti į žiedinę sankryžą nuo Šilutės pusės.
Aurelijus Jankauskas. A. Aleksėjūnaitės nuotr.
Nemato reikalo konfliktams
Dėl to, kad pirmąja juosta ratu juda nenutrūkstamas srautas, kiti vairuotojai nespėja įsmukti į sankryžą ir yra priversti stovėti.
„Gal būtų galima pertvarkyti eismą taip, kad atvykstant nuo Šilutės pusės ir važiuojant pirma juosta, būtų galima įvažiuoti į antrą žiedo juostą, o važiuojantys antra juosta įvažiuotų į trečią?“ – klausė vienas vairuotojų.
Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti.
A. Jankauskas patikino, kad taip eismo srautų judėjimo negalima keisti.
„Ten per mažas atstumas iki išsukimo į Jakus. Jei nebūtų išsukimo juostos, dar būtų galima kažką daryti“, – tikino A. Jankauskas.
Jis peržiūrėjo įvykių statistiką ir kol kas Jakų žiedinė sankryža nepapuola į avaringiausių vietų sąrašą.
„Nieko ypatingo nefiksuota. Įskaitinių ar skaudžių eismo įvykių nebuvo“, – patikino specialistas.
A. Jankauskas įsitikinęs, kad visas problemas gali išspręsti mandagus vairuotojų elgesys.
„Vieni įleidžia, kiti išleidžia, pristabdo – eismas čia net gali vykti nesustojančiu srautu. Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti“, – pastebėjo A. Jankauskas.
Persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi.
Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei, išskyrus Kelių eismo taisyklių 112 punkte nurodytus atvejus.
O šis punktas byloja, kad jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą (persirikiuoti į gretimą eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujo slipo statybos darbai nutraukti dėl projekto korektūros5
Daugybę metų klaipėdiečių nelegaliai naudotoje valčių nuleidimo aikštelėje prie Dangės upės statomas slipas. Tačiau rangovai darbus nutraukė dėl projekto korektūros. ...
-
Atstovai: naikinant Klaipėdos kultūros ir meno tarybą nubraukiama bendruomenės patirtis5
Ketvirtadienį Klaipėdos tarybai ketinant svarstyti klausimą dėl Klaipėdos kultūros ir meno tarybos naikinimo, jos buvę ir esami atstovai teigia, jog taip paneigiami bendruomenės resursai ir sukaupta patirtis, griaunamas pasitikėjimas tarp kultūros be...
-
Latvijos banglentininkų čempionatą laimėjo 16-metis klaipėdietis3
Liepojoje vykusį Latvijos banglentininkų čempionatą laimėjo 16-metis klaipėdietis Orestas Nomgaudas. Iš viso šiame sporto renginyje dalyvavo septyni lietuviai, iš jų net trys klaipėdiečiai užėmė prizines vietas, nes pasiekė au...
-
Prieš bažnyčios atgavimo jubiliejų – prisiminimų paieškos2
Artėjant sukakčiai – Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčios atgavimo 35-mečiui, klaipėdiečiai kviečiami pasidalinti prisiminimais ir istoriniais dokumentais, fotografijomis, literatūra apie bažnyčią. Visa medžiaga bus pristatoma jub...
-
Gydytojų artroskopuotojų konferencija išsiskyrė dalyvių gausa2
Pasisėmę žinių ir sužavėti aukštu profesionalumu – su tokiomis nuotaikomis po konferencijos skirstėsi iš įvairių Europos šalių į uostamiestį susirinkę gydytojai ortopedai-traumatologai. 18-oji tarptautinė Baltijos artro...
-
Krūtis tausojančio gydymo aktualijos – iš pirmų lūpų
„Kartais klaidingai manoma, kad krūties vėžys tėra vieno organo ar tik moterų liga“, – pastebi Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) Onkologijos chemoterapijos klinikos vadovas ir Lietuvos onkologų chemoterapeutų draugijos pirminink...
-
Klaipėda vėl vertins galimybę statyti 15 tūkst. vietų futbolo stadioną15
Klaipėda dar kartą vertins 15 tūkst. vietų futbolo stadiono statybų galimybės – tyrimą už 46 tūkst. eurų atliks bendrovės įmonės „Bauland“ ir „Newsec advisers LT“. ...
-
Klaipėdos centre – briedis20
Prasidėjus rudeninei miško žvėrių migracijai sekmadienio vakarą Klaipėdos centre pasirodė miško galiūnas briedis. ...
-
Ruošiamasi toliau atnaujinti Kuršių nerijos dviračių taką10
Likusias Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Nidos atkarpas ruošiamasi sutvarkyti 2024 metais, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). ...
-
Lygė Drevernoje – ypatinga tradicija1
Paminėti rudens lygiadienį klaipėdiečiai vis dažniau važiuoja ne prie jūros, o prie marių, į Dreverną, kur kūrybingi žmonės pasistengia šventę nuspalvinti daugybe naujų patirčių. Taip šiame pamario miestelyje ir šiemet ats...