Pereiti į pagrindinį turinį

Elektrifikuos uostui svarbias geležinkelio linijas

2021-12-15 07:35

Šiuo metu Lietuva yra elektrifikavusi vos 9 proc. geležinkelių – mažiausiai ES, kur vidutiniškai jų  elektrifikuota 53 procentai.

Perspektyva: diegiant elektros linijas ateityje "Lietuvos geležinkeliams" teks keisti dabar naudojamus taršius dyzelinius vilkikus.
Perspektyva: diegiant elektros linijas ateityje "Lietuvos geležinkeliams" teks keisti dabar naudojamus taršius dyzelinius vilkikus. / V. Matučio nuotr.

Mažiausiai ES naudoja elektros

Už tai, kad mažai elektrifikuota geležinkelių, Lietuva yra ne kartą girdėjusi priekaištų ES institucijose.

Šiuo metu rengiamasi elektrifikuoti dvi geležinkelio linijas. Viena jų eina iš Vilniaus per Kaišiadoris, Šiaulius iki Klaipėdos. Kita elektrifikuojama dalis bus Klaipėdos geležinkelio mazgo ruožas nuo Klaipėdos prieigų iki "Draugystės" geležinkelio stoties.

Bendras šių geležinkelių ilgis beveik 400 km. Elektrifikavus šiuos ruožus bendra geležinkelių elektra aprūpintų geležinkelių dalis išaugs iki 26 proc. ES mastu Lietuva vis tiek liks paskutinė, bet jau bus šis tas padaryta.

Intensyviausia uosto linija

Geležinkelio linija iš Vilniaus per Kaišiadoris, Šiaulius iki Klaipėdos yra viena iš intensyviausiai eksploatuojamų visoje Lietuvoje.

Tai yra Transeuropinio IXB transporto koridoriaus dalis. Juo traukiniai juda tiek iš Lietuvos, tiek iš kaimyninių šalių į Klaipėdos uostą.

Projektas: Lietuvos geležinkelių elektrifikavimas nuo Vilniaus iki Klaipėdos suskirstytas į 7 ruožus.

Šios linijos elektrifikavimas, įskaitant ir IXB koridoriaus atšaką iki "Draugystės" geležinkelio stoties, gali kainuoti iki 350 mln. eurų.

Parengti planai atnaujinti geležinkelio vilkikus naudojant ateityje ne tik elektrinius, bet ir alternatyvaus kuro vilkikus.

Šiuo metu Vyriausybėje derinamas sprendimas dėl šių dviejų uostui svarbių geležinkelio linijų elektrifikavimo.

Elektra mažins taršą

Elektrifikavimui yra pritarusios visos savivaldybės, įskaitant ir Klaipėdos miesto, per kurių teritoriją eis elektrinės geležinkelio linijos.

Geležinkelio elektrifikavimas yra svarbi priemonė  taršai mažinti. Skaičiuojama, kad, įrengus elektrines linijas ir naudojant elektra varomus geležinkelio vilkikus, į aplinką išmetamų teršalų kiekis per metus sumažės 150 tūkst. tonų.

Dabar dauguma "Lietuvos geležinkelių" vilkikų varomi dyzeliniu kuru.

Neseniai vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje "Lietuvos geležinkelių" bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška užsiminė, kad jau parengti planai atnaujinti geležinkelio vilkikus naudojant ateityje ne tik elektrinius, bet ir alternatyvaus kuro vilkikus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų