Pereiti į pagrindinį turinį

Europoje kyla Klaipėdos terminalo analogai

2022-12-04 16:00

Vokietija neįtikėtinai greitai baigia statyti plaukiojantį dujų terminalą Žemutinės Saksonijos jūros pakrantėje ties Vilhelmshafenu.

Bumas: Europoje įvairiose vietose toliau nuo kranto dygsta SGD terminalai su FSRU laivais.
Bumas: Europoje įvairiose vietose toliau nuo kranto dygsta SGD terminalai su FSRU laivais. / "Portalmorski.pl" nuotr.

Terminalų statybos rekordas

Jau kitų metų sausį į Vilhelmshafeno suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą turi atplaukti pirmasis laivas su dujomis. Net neabejojama tuo, kad jis atplauks laiku, nes Vokietija jau baigė statyti Vilhelmshafeno terminalo prieplauką su dujotiekio jungtimi.

Įrengti SGD terminalo prieplauką kainavo per 65 mln. eurų. Laikoma, kad tai yra palyginti nedidelė kaina.

Vokietijos dienraštis "Handelsblatt" akcentavo "SGD stebuklą Vokietijos pakrantėje" ir sparčiausius terminalų statybų tempus. Jis pabrėžė, kad ekspertai kalba apie "precedento neturintį greitį".

Prieplauka pastatyta per 194 dienas. Ji buvo pradėta šiemet gegužę, kai karą Ukrainoje pradėjusi Rusija ėmėsi šantažuoti Vakarų Europos šalis, kad nebetieks joms dujų.

Vokietijos terminalą aptarnaus išdujinimo laivas "Hoegh Esperanza", kuris šiuo metu remontuojamas Prancūzijos Bresto uoste.

Be Vilhelmshafeno SGD terminalo, ji rengiasi pastatyti dar penkis terminalus.

Šiuo metu planuojami arba jau pradėti statyti dar trys suskystintų gamtinių dujų terminalai Štadės, Brunsbiutelio ir Lubmino vietovėse.

Vilhelmshafeno ir kitų terminalų pajėgumas bus po 7–10 mlrd. kub. m dujų, per metus Vokietija  sunaudoja apie 90 mlrd. kub. m dujų.

Analogas: Vokietijoje atsirado į Klaipėdos SGD terminalą panaši Vilhelmshafeno SGD krantinė. "Portalmorski.pl" nuotr.

Klaipėdos SGD nebus vienintelis

Vokietijos Vilhelmshafeno dujų terminalas bus toks pats koks yra Klaipėdoje. Tai yra pats paprasčiausias suskystintų gamtinių dujų terminalas su išdujinimo laivu, dar vadinamas FSRU.

Vokietijos Vilhelmshafeno dujų terminalas bus toks pats koks yra Klaipėdoje.

Įvairiais duomenimis, šiuo metu pasaulyje veikia nuo 45 iki 48 FSRU tipo SGD terminalų. Galima prisiminti, kad pirmasis FSRU terminalų išdujinimo laivas "Excelsior" buvo pastatytas tik 2005 m.

Baltijos jūroje toks terminalas kol kas vienintelis Klaipėdos uoste.

Jau artimiausiu metu tokie terminalai atsiras Suomijoje, Estijoje. Vokietijos Baltijos jūros pakrantėje jau šiemet gruodį planuojama atidaryti SGD terminalą Lubmine. Dar vienas analogiškas terminalas šioje vietoje planuojamas statyti 2023 m.

Apie nuosavą FSRU tipo terminalą kalbėta ir Latvijoje, tačiau jo gali ir nebūti, nes Latvija pasirašė ilgalaikę dujų tiekimo sutartį su Klaipėdos SGD terminalu.

Vėluojantis terminalas Lenkijoje

Dėl FSRU tipo dujų terminalo statybos konsultacijos pradėtos ir Lenkijoje. Čia suburta šešių ekspertų grupė dėl naujo SGD terminalo statybos. Tarp ekspertų yra netgi JAV karinio jūrų laivyno admirolas Craigas Faleris.

Nors Lenkija turi stacionarų SGD terminalą Svinouiscio uoste, dar planuojama statyti FSRU tipo terminalą Gdansko įlankoje.

Skirtingai nei Vokietijoje, Lenkijoje plaukiojančio SGD terminalo statyba gerokai vėluoja. Tai šioje šalyje sukėlė nerimo, juo labiau kad susidomėjimą Gdansko SGD terminalo statyba yra pareiškusios ir Čekija, Slovakija bei Vengrija. Jos jau dabar norėtų rezervuoti šio net nepradėto statyti dujinimo terminalo pajėgumą. Tai rodo, kad suskystintų gamtinių dujų verslas šiuo metu yra ant bangos. Jį išjudino Rusija ir jos sukeltas karas Ukrainoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų