Europos laivuose fiksuota mažiau avarijų

Europos saugos jūroje agentūra pateikė duomenų, kad praėjusiais metais net 18 proc. mažiau laivų su ES šalių vėliavomis arba ES vandenyse pateko į įvairius incidentus.

Pandemijos įtaka avarijoms

Viena iš priežasčių įvardyta tai, kad dėl COVID-19 pandemijos laivybos intensyvumas buvęs mažesnis. Tai ypač pasireiškė keleivinėje laivyboje. Avarijų čia sumažėjo net 44 procentais.

Galime prisiminti, kad 2020 m. beveik nebuvo kruizinės laivybos. Labai sumažėjo keleivių, todėl dalies maršrutų buvo atsisakoma arba jie pristabdyti, mažiau plaukiojo keleivinių laivų.

Iš dalies tuo galima paaiškinti ir dar vieną su laivybos avarijomis susijusį faktą. Pernai laivų avarijose žuvo net 48 procentais mažiau žmonių nei 2019 m.

36 proc. sumažėjo ir laivuose traumas gavusių žmonių.

Net 68 proc. pernai visoje ES buvo mažiau incidentų, kai iš laivų užteršta aplinka.

Susidūrimas: šis laivas pernai Klaipėdoje šiek tiek apgadino krantinę. (fleetfinder.com nuotr.)

Skaudūs įvykiai žvejų laivuose

Jei vertintume 2020 metus Lietuvoje, tai jie lyg ir nebuvo išskirtiniai.

2019 m. Transporto avarijų ir incidentų tyrimų skyriaus Vandens tyrimų grupė prie Teisingumo ministerijos tyrė 4 laivų incidentus. Visos 2019 m. tirtos avarijos buvo sunkios.

2020 m. ta pati grupė tyrė 5 laivų avarijas. Iš jų tik viena labai sunki.

2020 m. sausio 29 d. Prancūzijos Pagny uoste į laivo „Aquarius“, kuris rengtas krovai, triumą iš penkių metrų aukščio pro atvertą angą įkrito ir sunkiai susižalojo šio laivo mechanikas.

2020 m. sausio 30 d. iš Vokietijos žvejybinio laivo „Helen Mary“ žvejybos rajone netoli Škotijos iškrito laive dirbęs Lietuvos pilietis. Jis po kiek laiko buvo surastas, bet jau negyvas.

Praėjusiais metais visoje ES su žvejybos laivais susijusios avarijos buvo pačios nemaloniausios, nes kituose laivuose taip pat žuvo žmonių. Iš ES vėliavos šalių arba ES teritoriniuose vandenyse įvykusių laivų avarijų 7 žuvo žmonės. Iš jų penki laivai buvo žvejybiniai.

Laivų incidentai Klaipėdoje

Trys nesunkios laivų avarijos arba incidentai pernai įvyko Klaipėdos uoste arba jo prieigose.

2020 m. gegužės 14 d. laivo „Manzanillo“ su Maršalo Salų veliava, stovinčio Klaipėdos uoste, nuleidžiama gelbėjimosi valtis netikėtai įkrito į vandenį su ten buvusiu įgulos nariu, kuris susižeidė.

Gegužės 24 d. Maršalo Salų vėliavos laive „Interlink Levity“, kuris buvo maždaug už 9 jūrmylių nuo Klaipėdos uosto vartų, valant triumą nuo pastolių nukrito jūreivis. Jis buvo atgabentas gydyti į Klaipėdą.

Pernai rugpjūčio 6 d. Kinijoje registruotas laivas „Pearl Island“ atsitrenkė į krantinę Klaipėdos uoste. Žmonės

incidente nenukentėjo, bet buvo sugadinta krantinė, įlenktas laivo korpusas.

Per visus ES uostus pernai vyko 74 laivų avarijų tyrimai.

Nuo 2014 iki 2020 m. iš viso ES uostuose ar jos vandenyse arba laivuose su ES vėliava įvyko 923 incidentai. Iš jų 757 incidentų tyrimai jau baigti, priimtos rekomendacijos, kaip galima būtų išvengti panašių incidentų ateityje.

Per tą patį laikotarpį Klaipėdos uoste, Lietuvos teritoriniuose vandenyse, Lietuvos laivuose arba užsienio laivuose, kur žuvo Lietuvos piliečiai, iš viso buvo fiksuota 18 atvejų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Šikna

Šikna  portretas
Pasakė, padarė.

m

m portretas
avarijos...laivuose...nu debilai pavaro
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių