Su Panamos vėliava plaukiojančio tarptautinės krovinių pervežimo bendrovės „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) laivą „Francesca“ Klaipėdos jūrų uosto locmanas pasitiko prieš uosto vartus, kaip įprasta įvedant didelius laivus į uostą.
Laivas pro vartus įplaukė sekmadienį po 18 valandos. Apie jo atvykimą buvo plačiai skelbta spaudoje ir internete, todėl nustatytu laiku ant šiaurinio molo jo pasižiūrėti susirinko šimtai klaipėdiečių su šeimomis.
Laivo sutiktuvės tapo savotiška atrakcija. Žmonės gėrė arbatą, juokavo ir laukė istorinio momento – atvykstant didžiausio ligi šiol Klaipėdoje apsilankiusio laivo.
„Francesca“ prie krantinės turi prisišvartuoti apie 20 valandą. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovė Dovilė Ringis sakė, kad oro sąlygos nebuvo pačios geriausios, lijo lietus, sustiprėjo vėjas iki 10-14 m/s, tačiau viskas vyko sklandžiai.
Netiesiogiai MSC valdomos Klaipėdos uosto krovos įmonių „Klaipėdos Smeltė“ vadovas Rimantas Juška šią savaitę kalbėjo, kad Klaipėda tampa globaliu konteinerių krovos uostu, o po kelių savaičių čia apsilankys dar keliais metrais ilgesnis laivas.
Baltijos jūroje tokius laivus, be Lietuvos, dar gali priimti tik Gdansko uostas, o jais atplukdyti konteineriai yra perkraunami į mažesnius laivus ir paskirstomi po viso regiono uostus.
2015 metais konteinerių laivo rekordą Klaipėdoje sumušė tos pačios įmonės laivas „Asya“, kurio ilgis siekė 337 metrus.
Šiuo metu pasaulyje ilgiausi konteineriniai laivai yra 400 metrų. O sekmadienio vakarą į Klaipėdą atplaukęs „Francesca“ yra beveik 100 metrų ilgesnis už legendinį „Titanicą“.
Naujausi komentarai