Į Klaipėdos gatves išriedės 18 naujų ekologiškų autobusų

Nuo pirmadienio uostamiestyje ims kursuoti mažiau taršūs bendrovei "Klaipėdos autobusų parkas" priklausantys autobusai. Keleivius veš aštuoni standartiniai ir dešimt prailgintų žemagrindžių autobusų, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir atitinkančių aukščiausią "Euro 6" ekologinį standartą.

98 tonomis mažiau teršalų

Klaipėdos miesto savivaldybės valdoma bendrovė "Klaipėdos autobusų parkas" įsigijo 18 itin modernių pasaulinio lyderio MAN pagamintų transporto priemonių.

Jos į miesto gatves išriedės jau rugsėjo 2-ąją.

Griežčiausią "Euro 6" ekologinį standartą atitinkančių autobusų privalumai – ne tik švaresnis miesto oras, bet ir gražesnis vaizdas gatvėse.

Ketvirtadienį pristatydamas naujovę "Klaipėdos autobusų parko" generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas teigė, kad pirmieji naudoti dujiniai autobusai uostamiestyje atsirado 2007 metais, o 2013 metais ES lėšomis įsigyta ir visiškai nauja technika.

Tam, kad keleiviai galėtų mėgautis patogesnėmis kelionėmis ir persėstų į aštuoniolika naujų autobusų, prireikė net dviejų metų darbo.

Vytauto Petriko nuotr.

"Tai pirmieji autobusai, atitinkantys "Euro 6" standartą Klaipėdoje. Projekto ekologinė nauda – daugiau nei 98 tonomis mažiau teršalų. Tiek per metus sumažės mūsų bendrovės transporto išmetimai, kai iki šiol naudotus dyzelinu varomus autobusus pakeisime naujaisiais dujiniais", – sakė V.Ramanauskas.

"Griežia pirmuoju smuiku"

Pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, autobusai kursuos pačiais intensyviausiais miesto maršrutais.

"Tai reiškia, kad jų įsiliejimas į ir taip gana aktyvų miesto gyvenimo ritmą nekenks miesto gyvenimo kokybei. Būtent oro kokybei, kuri dabar tampa vienu svarbiausių spręstinų klausimų. Tačiau net ir ilgas nueitas kelias neturėtų reikšti pabaigos. Mūsų laukia dar didesni iššūkiai – miestas kėlė, kelia ir tikrai kels švaros kartelę vis aukštyn. Smagu, kad "Klaipėdos autobusų parkas" šioje simfoninėje griežia pirmuoju smuiku ir duoda puikų pavyzdį kitiems privatiems vežėjams mieste", – kalbėjo V.Grubliauskas.

Jis įteikė padėkas tiems žmonėms, kurie savo laiku ir darbu daugiausia prisidėjo prie projekto įgyvendinimo.

Klaipėdos savivaldybės administracijos vadovas Gintaras Neniškis neabejoja, kad įsigijus naujoviškus autobusus, žmonių, besinaudojančių viešuoju transportu, skaičius mieste išaugs.

Juolab kad ateityje, gal net po dešimtmečio, dujines transporto priemones pakeis elektriniai autobusai.

Specialus žymėjimas silpnaregiams

Šiuo metu daugiau nei pusė (53 iš 70) uostamiestyje kursuojančių "Klaipėdos autobusų parko" autobusų važiuoja degindami ekologiškas suslėgtas dujas, jie neskleidžia nemalonaus kvapo, rieda "minkščiau" ir tyliau.

Keleiviai pajaus naujųjų transporto priemonių privalumus vos įžengę jas.

Įsigyti autobusai – ne tik išskirtinio dizaino, bet ir aukštesnio komforto už dabartinius: turi keleivių salono kondicionavimo įrangą, USB jungtis mobiliųjų telefonų pakrovimui, neįgaliojo ar vaiko vežimėlio kelionei pritaikytą vietą, specialų žymėjimą turintiems regėjimo negalią, multimedijos ekranus papildomai informacijai (artimiausių stotelių pavadinimams), interneto ryšį.

Autobusų viduje ir išorėje įrengta vaizdo stebėjimo sistema, o ant stogo sumontuotas dujų rezervuaras.

Be to, prieš pajudėdamas autobuso vairuotojas privalės įpūsti į autobuse esantį alkotesterį.

Visgi pagrindinis šių transporto priemonių privalumas – ekologišku kuru varomi varikliai.

Palyginti su senaisiais dyzeliniais autobusais, dujiniai į aplinką išmeta 60 proc. mažesnį teršalų kiekį, o kenksmingų kietųjų dalelių emisija į aplinką bus mažesnė net 94 proc.

Šuo metu autobusai yra ruošiami darbui: registruojami, atliekama privalomoji techninė apžiūra, salone įrengiamos elektroninio atsiskaitymo priemonės.

Finansavo ES ir miestas

Naujieji MAN autobusai įsigyti vykdant projektą "Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas", kuris finansuojamas iš ES struktūrinių fondų bei Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lėšų (15 proc.)

Bendra autobusų įsigijimo ir jų techninio aptarnavimo paslaugų suma siekia 5,017 mln. eurų.

Kiekvienas ilgasis 49 sėdimų vietų autobusas kainavo 304 987 eurus, o trumpesnis, 37 sėdimų vietų, – 229 313 eurų.

Tuos "Klaipėdos autobusų parko" autobusus, kurie bus pakeisti naujesniais, planuojama parduoti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Bbs

Bbs portretas
Kaip autobusas varomas iškastiniu kuru vis dar laikomas “ekologišku”. Gyventojų kvailinimas ir tiek. Būtų paleidę elektrinius su vėjo jegainių generuojamu įkrovimu, tada gal ir galima būtų sakyti “ekologiški”. Eilinis neišprusimas.

as

as portretas
atrodo, kad prailginti autobusai Klaipėdai nebereikalingi, nebėra tiek keleivių

Klausimas

Klausimas portretas
O kur dingo prieš rinkimus žadėtos mašinos gatvėms plauti???? Jei jau nusisnekate, kad automobiliai sudaro didžiąją dalį oro užterštumo, tai kur tos mašinos?????? Meras melagis?
VISI KOMENTARAI 24
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių