Į laivų statybos verslą vėl grįžta krizė

Europos laivų statybos ir remonto kompanijos neatlaiko konkurencijos su Azijos šalių laivų statyklomis.

Apie tai Estijos žiniasklaidoje prabilo Taline esančios "BLRT grupės" vienas savininkų Fiodoras Bermanas.

"Šiuo metu sunkioje padėtyje atsidūrė visa Europos laivų statybos pramonės šaka. Užsakymus perima Azijos laivų statyklos. Turkijos laivų statyklos siūlo kainas, kurios yra 20–30 proc. mažesnės", – aiškino F.Bermanas.

Jo teigimu, visi "BLRT grupės" projektai yra nuostolingi. Šiais metais šios grupės netektys sudarys per 28,8 mln. eurų.

F.Bermano nuomone, laivybos, o taip pat laivų statybos ir remonto rinkose, padėtis primena tą, kuri buvo 2008 metais, prasidedant pasaulinei recesijai. "BLRT grupė" buvo viena tų, kuri dar laikėsi ir per krizę, bet dabar ji, kaip ir kitos išlikusios Europos laivų statyklos, pamažu praranda rinkos pozicijas.   

Visoje BLRT grupėje vyksta struktūriniai pertvarkymai. Jie palietė ir Klaipėdoje esančias šios grupės įmones. F.Bermano teigimu, „Vakarų laivų gamyklos“ grupės bendrovėse bus sumažinta apie 60 darbo vietų.

"Vakarų laivų gamyklos" komunikacijų ir reklamos vadovė Jolanta Toliušytė teigė, kad globali verslo aplinka, kurioje dirba jų bendrovė, nėra palanki.

"Situacija laivybos rinkoje išlieka sudėtinga. Tokios veiklos kryptys kaip laivų statyba ir laivų remontas išgyvena ypač sunkų laikotarpį. Sumažėjęs krovinių srautas, perpildyta ir paklausos neatitinkanti laivų rinka, didelė ir įtempta konkurencija, nuolatinis užsakymų kainų kritimas bei aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumas tiesiogiai daro įtaką mūsų vykdomai veiklai", – tikino ji.

Anot J.Toliušytės, "Vakarų laivų gamykla" dinamiškai reagavo į besikeičiančias veiklos sąlygas ir ėmėsi veiklos optimizavimo priemonių.

"Siekdami pelningos įmonių grupės veiklos esame priversti mažinti vadovų, specialistų, tarnautojų skaičių, supaprastindami tam tikrus procesus, apjungdami funkcijas ir veiklas bei didindami atsakomybes. Tačiau mes nemažiname numatytų gamybos apimčių ir neketiname atsisveikinti su pagrindiniais, aukštos kvalifikacijos gamybinės specializacijos darbininkais, kurių mums vis dar nuolat trūksta", – tikino J.Toliušytė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
    Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai

    Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...

    23
  • Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
    Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai

    Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...

    4
  • Žada vėjus ir darganą
    Žada vėjus ir darganą

    Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...

    3
  • „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą
    „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą

    Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...

    6
  • Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
    Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos

    Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...

    5
  • Dėl Vingio perėjos – diskusijos
    Dėl Vingio perėjos – diskusijos

    Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos vis dar nepriimti sprendimai. Tokią padėtį veikiausiai lėmė darbų atlikimo kaina, kuri gerokai didesnė, nei tikėtasi. Tad klausimą, palikti požeminę perėją ar įrengti antžeminę, ketinama pakartotinai kel...

    4
  • Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
    Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena

    Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...

  • Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?
    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?

    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...

    24
  • Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai
    Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai

    Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...

    26
  • Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas
    Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas

    Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...

    5
Daugiau straipsnių