Pastebėjo baltas dėmes
Bemaž prieš porą metų klaipėdietė Kaune esančioje parduotuvėje "Mobilus miestas" įsigijo "Sony Xperia X" išmanųjį telefoną, dėl kurio dabar tenka varstyti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duris.
Anot moters dukros Giedrės, telefoną pirkusi mama – vyresnio amžiaus moteris, tad nepastebėjo, jog prietaisas yra pažeistas.
Esą baigiantis garantijos laikotarpiui trūkumai ėmė ryškėti vis labiau, tam tikros telefono funkcijos nebeveikė.
"Mama telefonu naudojosi beveik dvejus metus. Kartais užsimindavo, kad rašant SMS žinutes išmaniojo telefono ekranas nereaguodavo į prisilietimus. Kai aplankiusi ją paprašiau parodyti telefoną, ekrane išvydau dideles baltas dėmes", – tikino Giedrė.
Pasak jos, šios dėmės atsirado pirmą kartą įjungus įrenginį, tačiau buvo vos pastebimos ir skambinti bei rašyti žinutes netrukdė, todėl mama į jas tiesiog nekreipė dėmesio.
Keblumų kildavo tik įrenginį įkraunant, kadangi šiek tiek pajudinus prietaisą įkrovimo funkcija iš karto nustodavo veikti.
Laukė nemalonus pokalbis
Mamos teises stojusi ginti duktė tikino jau kitą dieną telefoną nunešusi patikrinti į mobiliųjų telefonų techninį centrą, kadangi galiojo garantijos terminas.
Įvertinus įrenginio gedimus buvo aptiktas gamyklinis gedimas.
Specialistai moteriai išdavė broko nustatymo aktą.
Turėdama tokius įrodymus, Giedrė susisiekė su "Mobilaus miesto" atstovybe Kaune, kur ir buvo pirktas prietaisas.
Paskambinus parduotuvės atstovams, pašnekovės žodžiais, iš jos buvo akiplėšiškai pasityčiota.
Pardavėjai suabejojo tuo, ką girdi, ir klausė, kodėl moteris į saloną nesikreipė gerokai anksčiau, vos pamačiusi pažeidimus.
"Pirmiausia parašiau elektroninį laišką, tačiau, sulaukusi neaiškaus atsakymo, nusprendžiau paskambinti. Pokalbis buvo išties nemalonus. Man buvo pasakyta, kad telefonu naudojamės jau dvejus metus, o iki garantijos galiojimo pabaigos liko tik 14 dienų. Esą normalu, kad po kelerių metų prietaisai sugenda, tad skųstis nederėtų", – prisiminė klaipėdietė.
Keisti į naują? Neapsimoka
Telefono pirkimo–pardavimo sutartyje aiškiai nurodytos garantijos suteikimo sąlygos.
"Atsiradus gedimams, pirkėjas turi teisę nemokamai taisyti ar keisti telefono aparatą (jeigu aparatas nebuvo remontuojamas)."
Vis dėlto parduotuvės atstovas moteriai pasiūlė telefoną iš techninio centro atsiimti ir atsiųsti į Kaune įsikūrusią "Mobilaus miesto" parduotuvę, kur jis būtų suremontuotas.
Klaipėdietės Giedrės šis atsakymas netenkino, kadangi procesas užtruktų dar mažiausiai dvi savaites.
"Kadangi mama telefonu naudojosi porą metų, tikėjomės gauti dalį kompensacijos. Planavome prisidėti kitą dalį sumos ir iš to paties salono įsigyti naują telefoną. Tačiau atstovybėje man buvo aiškiai pasakyta, jog yra tik vienas kelias – remontuoti. Apie kitas sutartyje nurodytas pasirinkimo galimybes negali būti nė kalbos, nes jiems paprasčiausiai neapsimoka", – piktinosi klaipėdietė.
Bijo likti be telefono ir pinigų
"Sony Xperia X" išmaniojo telefono garantinis laikotarpis baigsis po dviejų savaičių, tad moterys baiminasi, jog netrukus gali likti it musę kandusios.
Taisyti prietaisą klientė kategoriškai atsisako.
Mat ji nerimauja, kad tvarkymo metu gali būti pažeistos kitos detalės, už kurių remontą, pasibaigus garantiniam terminui, teks mokėti iš savo kišenės.
Įrenginius jau keitė į naujus
Paaiškėjo, kad moteris jau turi patirties, keičiant įsigytus įrenginius į naujus.
Pasirodo, per pastaruosius keletą metų skirtinguose salonuose mobiliųjų telefonų keitimo paslauga klaipėdietė naudojosi ne vieną kartą.
"Prieš trejus metus toje pačioje parduotuvėje įsigijome išmanųjį telefoną "Nokia Lumia", kuriam sugedus sutikome remontuoti. Vis dėlto remonto metu buvo pažeistas ekranas, tad pardavėjas jį pakeitė dabartiniu. Kas atsakys, jeigu po remonto suges ir šis telefonas, o terminas jau bus pasibaigęs?" – klausė moteris.
Ji teigė, kad jau buvo patekusi į labai panašią situaciją anksčiau.
"Esu keitusi telefoną ir "Tele2" salone. Dėl gedimo kreipiausi į atstovus, užpildžiau paraišką ir sulaukiau broko akto. Papildomai sumokėjau 100 eurų ir vietoj sugedusio įsigijau naują išmanųjį. Jokių keblumų tada nekilo", – prisiminė klaipėdietė.
Argi nekeista, kad brokuotu telefonu klientė sėkmingai naudojosi beveik dvejus metus?
Pardavėjai įtaria klastą
Susisiekus su parduotuvių tinklo "Mobilus miestas" vadovu Vaidu Gintaru, paaiškėjo, jog ši situacija vyrui gerai žinoma.
"Argi nekeista, kad brokuotu telefonu klientė sėkmingai naudojosi beveik dvejus metus? Susizgribo tik tada, kai iki garantinio laikotarpio pabaigos liko vos 14 dienų. Negana to, ji nesutinka derėtis, o kategoriškai reikalauja prietaisą pakeisti nauju. Mano galva, tai yra akivaizdus piktnaudžiavimas. Visi tai suprantame", – kalbėjo V.Gintaras.
Kadangi garantija vis dar galioja, o remontuoti prietaisą moteris atsisako, parduotuvės vadovas klientę ragina kreiptis į vartotojų teisių apsaugos specialistus, kad šie, išklausę abi puses, priimtų teisingiausią sprendimą.
"Remdamasis ilgamete patirtimi galiu pasakyti, kad panašios ekrano dėmės atsiranda telefoną smarkiai suspaudus arba pažeidus. Suprantama, tai tik spėjimas, tačiau įtarimų tikrai kyla. Broko aktas išduodamas ne tik dėl gamintojų klaidos. Jis taip pat įteikiamas užregistravus prietaiso gedimą. Jeigu vartotojo netenkina mūsų ginčo sprendimo pasiūlymas, situaciją padės išsiaiškinti vartotojų teisės", – tvirtino V.Gintaras.
Piktnaudžiavimų pasitaiko retai
Pasak parduotuvės vadovo, atvejų, kai klientas kategoriškai nesutinka tvarkyti sugedusių prietaisų, pasitaiko itin retai.
Šiemet įmonėje tai antra tokia situacija.
"Atsakomybės mes tikrai nevengiame. Sugedusius telefonus pirmiausia siūlome remontuoti. Suprantama, jeigu pasitaiko gamyklos brokas ir taisyti tenka keletą kartų, pakeičiame juos naujais. Mes pasisakome už teisybę", – deklaravo vadovas.
Svarbiausia, kad žmogus kreiptųsi ne po pusmečio, o iš karto pastebėjęs gedimą.
Anot V.Gintaro, jeigu pakeistos detalės po kelių dienų vėl sugenda, nepaisant pasibaigusio garantinio termino, kliento likimo valiai gamintojas esą nepalieka.
"Per 10 mano darbo metų nėra pasitaikę atvejo, kai sugedusią įrangą gamintojas atsisakytų remontuoti. Svarbiausia, kad žmogus kreiptųsi ne po pusmečio, o iš karto pastebėjęs gedimą", – teigė V.Gintaras.
Komentaras
Giedrė Nenartavičiūtė
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja
Ne maisto produktams taikomas dvejų metų garantijos terminas. Jeigu per šį laikotarpį daiktams kas nors atsitinka, vartotojas turi teisę juos pakeisti naujais, perduoti taisyti, sumažinti kainą arba iš viso nutraukti sutartį. Klientas privalo pateikti prašymą įmonei raštu. Įmonei nesutikus su kliento reikalavimais, galima kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Pirmiausia įvertiname, ar daiktas iš tiesų kokybiškas, atitinka visus reikalavimas, ar nėra nusidėvėjimo faktoriaus. Ginčas išnagrinėjamas per 90 darbo dienų. Šiuo laikotarpiu teisės aktai pakaitinio daikto suteikimo nereglamentuoja. Tokia sąlyga gali būti numatyta pirkimo–pardavimo sutartyje. Apie pusė ginčų tarp pirkėjų ir verslininkų išsprendžiama taikiai. Sprendimai dažniausiai priimami tolygiai, tiek vartotojų, tiek ir verslininkų naudai.
Naujausi komentarai